;
coinex

بررسی گلکسی A03s سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

سامسونگ با تولید محصولات سری A، افراد زیادی را علاقه مند به خریدن محصولات خود کرده است. در ادامه با بررسی گلکسی A03s سامسونگ همراه ما باشید.

برند سامسونگ یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند است که در زمینه تولید گوشی‌های اقتصادی و میان رده عملکرد خوبی دارد.

به نقل از Techtrends.news ، گوشی سامسونگ گلکسی A03s یکی از محصولات اقتصادی سامسونگ به شمار می‌رود که قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی پایین رده برای افرادی مناسب است که توانایی خرید محصولات بسیار گران‌قیمت و حرفه‌ای را ندارند. ازاین‌رو، این افراد نباید انتظار ویژگی‌های چشمگیر و حرفه‌ای را در این دستگاه داشته باشند و می‌توان گفت گلکسی A03s برای استفاده‌های روزمره مناسب است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A03s سامسونگ

مسلماً در ابتدا می‌خواهید بدانید که قیمت گلکسی A03s سامسونگ چگونه است. این گوشی با قیمت مناسب بین سه میلیون تا سه میلیون و پانصد هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. این محصول پایین رده بوده و برای گیمینگ مناسب نیست.

بررسی گلکسی A03s سامسونگ

در ادامه مشخصات سامسونگ گلکسی A03s را در جدول زیر ارائه کرده‌ایم.

مشخصات گلکسی A03s سامسونگ
معرفی و عرضه
  • 18 اوت 2021
طراحی
  • 164.2 × 75.9 × 9.1 میلی‌متر
  • وزن 196 گرم
  • جلو شیشه‌ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته (نانو)
  • در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی
نمایشگر
  • 6.5 اینچ با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل از نوع PLS LCD
  • تراکم پیکسلی 270 پیکسل در اینچ
 

پردازنده

  • مدیاتک MT6765 هلیو P35 (دوازده نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (4 + 4)
  • پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
سیستم‌عامل
  • اندروید 11 با رابط کاربری One UI 3.1 Core
 

رم و حافظه

  • رم 3 گیگابایت با حافظه 32 گیگابایت
  • رم 4 گیگابایت با حافظه 64 گیگابایت
  • نوع حافظه eMMC 5.1
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه
 

 

 

دوربین

  • ماژول سه‌گانه
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 13 مگاپیکسل
  • لنز ماکرو با سنسور 2 مگاپیکسل
  • سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از فلاش LED
  • فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
 

باتری

  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی
صدا
  • دارای اسپیکر و پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
 

 

اتصالات

  • Wi-Fi 802.11 b/g/n، وای‌فای دایرکت، هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.0
  • پشتیبانی از GPS و رادیو FM
  • USB Type-C 2.0
  • عدم پشتیبانی از NFC
قابلیت‌ها
  • حسگر اثر انگشت (در کنار گوشی)، شتاب‌سنج و سنسور مجاورت

بررسی گلکسی A03s سامسونگ از نظر طراحی و ساخت

این گوشی طراحی کاملاً معمولی دارد و با ابعاد 164.2 × 75.9 × 9.1 میلی‌متر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین وزن این گوشی هم 196 گرم است که شاید به نظر بسیاری از افراد، سنگین باشد. مهم‌ترین دلیل وزن سنگین این گوشی پایین رده، باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپری آن است که بخش عظیمی از این دستگاه را به خود اختصاص می‌دهد.

بررسی گلکسی A03s سامسونگ

این گوشی دو سیم‌کارته است. شما می‌توانید این محصول ساده را در رنگ‌های مشکی، سفید و یا آبی خریداری نمایید. گوشی سامسونگ گلکسی A03s دارای دوربین ماژول سه‌گانه است که این دوربین‌ها در زیر یکدیگر و در یک کادر مستطیل شکل قرار گرفته‌اند.

دوربین‌ها در گوشه بالا سمت چپ این محصول تعبیه شده‌اند و در کنار دوربین بالایی آن، می‌توانید یک فلاش LED به رنگ سفید و به شکل دایره مشاهده کنید. ازآنجاکه کادر اطراف دوربین به رنگ مشکی است، بیشتر از سایر بخش‌های گوشی به چشم می‌آید. مانند سایر محصولات سامسونگ، لوگوی این شرکت هم در پایین و وسط پنل پشتی دیده می‌شود.

یک ناچ قطره‌ای در بالا و وسط نمایشگر وجود دارد که دوربین سلفی را در خود جای می‌دهد. این گوشی طراحی تختی دارد، اما حاشیه زیادی در اطراف نمایشگر وجود دارد. این حاشیه مشکی رنگ در پایین نمایشگر بیشتر از سایر بخش‌ها وجود دارد و همین موضوع هم از زیبایی گوشی کاسته است.

با بررسی گلکسی A03s سامسونگ متوجه می‌شویم که دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور در به سمت راستی این دستگاه قرار گرفته‌اند. حسگر اثر انگشت هم روی همین دکمه پاور تعبیه شده است. همچنین در پایین این گوشی هم محلی برای جک هدفون 3.5 میلی‌متری و USB است.

بررسی گلکسی A03s سامسونگ

بررسی مشخصات فنی Galaxy A03s از نظر نمایشگر

سامسونگ برای ساخت گوشی گلکسی A03s از یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع اقتصادی PLS LCD استفاده کرده است. این گوشی با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل، گزینه مناسبی برای تماشای فیلم و سریال نیست. همچنین تراکم پیکسلی این نمایشگر هم به‌اندازه 270 است که بدان معنی بوده که تمام جزئیات را با وضوح بالا به شما نشان نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی A03s از نظر پردازنده

گوشی سامسونگ گلکسی A03s با پردازنده پایین رده و ضعیف مدیاتک MT6765 هلیو روانه بازار می‌شود. این پردازنده 12 نانومتری برای بازی‌های ویدئویی اصلاً مناسب نیست و هنگام بازی، با لگ و باگ‌های زیادی موجه خواهید شد. برای مثال، شما می‌توانید بازی‌هایی مانند پابجی را روی آن نصب کنید، اما با مشکلات و هنگ کردن‌های زیاد، شما را از بازی کردن پشیمان می‌کند.

با بررسی گلکسی A03s سامسونگ متوجه می‌شویم که پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای است. این هشت هسته شامل چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 2.35 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شوند. همچنین PowerVR GE8320 هم وظیفه پردازش گرافیکی این گوشی را بر عهده دارد.

بررسی گلکسی A03s سامسونگ

بررسی مشخصات فنی Galaxy A03s از نظر سیستم‌عامل

شما می‌توانید از این گوشی با اندروید 11 بهره‌مند شوید. همچنین این محصول با رابط کاربری One UI 3.1 عرضه می‌شود. بااین حال، این رابط کاربری ضعیف بوده و در حین استفاده از گوشی، احتمال دارد که با لگ و مشکل مواجه شوید.

بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی A03s از نظر رم و حافظه

این محصول با دو نسخه رم 3 و 4 گیگابایتی روانه بازار می‌شود که مسلما مدل 4 گیگابایتی برای خرید بهتر است. با بررسی گلکسی A03s سامسونگ از نظر رم و حافظه متوجه می‌شویم که نوع حافظه این دستگاه پایین رده eMMC 5.1 است. این نوع حافظه در برابر حافظه UFS، عملکرد چندان خوبی ندارد و گوشی‌های دیگر با آن نوع حافظه داخلی، گزینه مناسب‌تری هستند.

بررسی گلکسی A03s سامسونگ
مشخصات فنی Galaxy A03s

مشابه رم، گوشی سامسونگ گلکسی A03s با دو نسخه حافظه داخلی هم روانه بازار می‌شود و انتخاب آن به ترجیح مخاطب بستگی دارد. اگر نسخه رم 3 گیگابایتی را انتخاب کنید، حافظه داخلی 32 گیگابایتی را دریافت خواهید کرد. این در حالی است که علاوه بر افزایش رم تا 4 گیگابایت، حافظه گوشی هم به 64 گیگابایت افزایش پیدا خواهد کرد.

اگر این میزان از فضای ذخیره برای شما کافی نیست و می‌خواهید فایل‌های بیشتری را روی گوشی خود ذخیره کنید، می‌توانید از درگاه حافظه آن استفاده کنید و حافظه گوشی خود را تا یک ترابایت افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس (Oppo Reno 8 Pro Plus) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M13 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی مشخصات فنی Galaxy A03s از نظر دوربین

این گوشی با دوربین ماژول سه‌گانه عرضه می‌شود. دوربین اصلی (لنز واید) این گوشی با سنسور 13 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم 2.2 عرضه می‌شود. خوب است بدانید که این لنز گوشی گلکسی A03s سامسونگ از قابلیت فوکوس خودکار هم پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، در صورت زوم کردن کیفیت تصاویر تا حد زیادی افت می‌کند و به‌طورکلی، عکس‌های گرفته شده با این گوشی تا حد زیادی نویز دارند.

بررسی گلکسی A03s سامسونگ

بررسی گلکسی A03s سامسونگ نشان می‌دهد که دومین لنز این دستگاه ماکرو نام دارد که با سنسور 2 مگاپیکسلی و دیافراگم 2.4 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. لنز سنسور تشخیص عمق تصویر هم در این گوشی تعبیه شده که با سنسور 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 روانه بازار می‌شود.

گوشی مذکور از قابلیت فلاش LED هم پشتیبانی می‌کند و باعث می‌شود که به شما امکان عکاسی در هنگام شب را هم دهد. با استفاده از این دوربین، شما می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل ضبط کنید که چندان کیفیت خوبی به نظر نمی‌رسد. این فیلم‌ها سرعتی بالغ بر 30 فریم بر ثانیه دارند.

این تلفن همراه با دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که گشودگی دیافراگم آن 2.2 است. البته کیفیت این دوربین هم بر اساس هزینه که برای خرید این گوشی پرداخت می‌کنید، موضوع از پیش تعیین شده‌ای است.

بررسی مشخصات فنی Galaxy A03s از نظر باتری

این گوشی دارای یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری بوده که با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت عرضه می‌شود. پس با بررسی گلکسی A03s سامسونگ مشاهده می‌کنیم که باتری این گوشی در برابر هزینه‌ای که برای آن می‌کنید، بسیار خوب است.

بررسی گلکسی A03s سامسونگ

همچنین ازآنجاکه نمایشگر این گوشی کیفیت چندان مطلوبی نداشت، میزان مصرف شارژ آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. ازاین‌رو، شما می‌توانید تا بیشتر از 16 ساعت از این دستگاه برای تماشای ویدئو و فیلم استفاده کنید و نیازی به شارژ مداوم آن نخواهید داشت. همچنین عمر کلی باتری این گوشی نزدیک به 122 ساعت در نظر گرفته می‌شود.

این گوشی با شارژ سریع 15 واتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. البته باوجود پشتیبانی از شارژ سریع، زمان نسبتاً زیادی برای پر شدن باتری گوشی نیاز است. بااین‌حال، تنها یک کابل و شارژر 7.8 واتی در بسته‌بندی این گوشی وجود دارد. این در حالی است که شارژر 15 واتی را در بسته‌بندی این دستگاه مشاهده نکردیم.

بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی A03s از نظر صدا

توجه داشته باشید که این محصول کیفیت صدای چندان خوبی ندارد و ممکن است خیلی از مواقع صدای موسیقی‌ها و پادکست‌ها را به‌خوبی به شما نرساند. بااین‌وجود، سامسونگ گلکسی A03s از جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند که به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از هندزفری، میزان زیادی از کیفیت صدا را افزایش داده و صدا را بهتر بشنوید.

بررسی گلکسی A03s سامسونگ

بررسی گلکسی A03s سامسونگ از نظر اتصالات و قابلیت‌ها

این محصول هم مانند بسیاری از محصولات موجود در بازار، از وای‌فای b/g/n 802.11، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات پشتیبانی می‌کند. همچنین بلوتوث بکار رفته در این دستگاه از نسخه 5.0 است و با استفاده از GPS، شما می‌توانید موقعیت مکانی خود را تنظیم نمایید.

بااین‌حال، این محصول از قابلیت NFC پشتیبانی نمی‌کند. اما امکان استفاده و دسترسی به رادیو FM در سامسونگ گلکسی A03s وجود دارد. USB این گوشی هم از نوع Type-C است که با قیمت گلکسی A03s سامسونگ کاملاً همخوانی دارد.

از مهم‌ترین قابلیت‌های موجود در سامسونگ گلکسی A03s، می‌توان به شتاب‌سنج و سنسور مجازی مجاورت اشاره کرد. البته این گوشی از حسگر اثر انگشت هم پشتیبانی می‌کند که در کنار گوشی تعبیه شده است. البته ممکن است هنگام لمس این حسگر، گوش کمی کند کار کند و به‌سرعت نمایشگر را به شما نمایش ندهد. مهم‌ترین دلیل این امر هم پردازنده ضعیف این گوشی است.

بررسی گلکسی A03s سامسونگ

کلام آخر

گوشی سامسونگ گلکسی A03s یکی از محصولات پایین رده سامسونگ به شمار می‌رود که با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارد، هرکسی را قادر به خرید آن می‌کند. اگر شما نیز نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید یک گوشی از این برند کنید، می‌توانید بررسی گلکسی A03s سامسونگ را به‌دقت مطالعه فرمایید. به‌طورکلی، این گوشی برای افرادی مناسب است که یک گوشی معمولی برای استفاده‌های روزمره همچون، تماس و پیامک نیاز دارند.

سؤالات متداول

آیا خرید گوشی گلکسی ارزش دارد؟

مهم‌ترین چیزی که ارزش خریدن یا نخریدن یک گوشی را نشان می‌دهد، نیاز و انتظارات کاربر است. این گوشی با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارد، قابلیت‌های عادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پس اگر به دنبال یک گوشی بسیار عادی با کمی لگ و باگ به‌ازای پرداخت هزینه پایین هستید، سامسونگ گلکسی A03s گزینه خوبی برای شماست.

گوشی سامسونگ گلکسی A03s برای چه کسانی مناسب است؟

این گوشی برای کسانی مناسب است که یک گوشی هوشمند معمولی برای استفاده‌های روزمره خود نیاز دارند. با توجه به دوربین نسبتا ضعیف و عملکرد نه چندان خوب تراشه، این گوشی برای عکاسی و گیم مناسب نیست.

باتری گوشی گلکسی A03s سامسونگ چگونه است؟

این گوشی با باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت روانه بازار می‌شود که عمر باتری بسیار خوبی دارد. باوجود این‌که دستگاه مذکور از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند، باز هم زمان زیادی برای رسیدن به شارژ کامل 100 درصدی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

نظر شما درباره‌ی این گوشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    من یه ساله دارم باطری اش عالی. عکس واضع نیست ـ صدا کمه ـ اما وقتی دستته میگن اه عجب گوشیی داری ــــــ خوبه نصبت به قیمتش

    پاسخ

    یک سالی میشه دارمش اهل گیم نیستم
    به تازگی اندروید 12 ابدیت شد
    و همان جوری که بیان کردید برای کابری روزانه است
    دراین رده قیمتی خوب است اما…… یک مشکل اساسی الان مشکل فضای ذخیره است و این گوشی otg ندارد

    پاسخ

    خیلی گوشی خوبیه ، بی آزار و عالیه
    سامسونگ خیلی وقته که جواب خودش رو پس داده

    پاسخ

    اصلا وقتی این گوشی رو می گیری دستت حس یه گوشی پرچمدار بهت می ده .

    پاسخ