;
coinex

بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro) ؛ جدیدترین پرچمدار ساعت های هوشمند

سامسونگ در رویداد اخیر خود از گلکسی زد فلیپ 4، گلکسی زد فولد 4، گلکسی بادز 2 پرو، گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو رونمایی کرده است. دو اسمارت واچ جدید سامسونگ، جزء بهترین‌های بازار هستند و ما در ادامه قصد داریم، به بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro) بپردازیم. با ما همراه شوید.

ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 پرو یکی از جدیدترین محصولات برند سامسونگ به شمار می‌رود که به‌تازگی در رویداد آنپکد 10 اوت (19 مرداد) رونمایی شده است. این ساعت هوشمند به همراه گلکسی واچ 5 و گوشی‌های تاشوی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 به‌زودی عرضه خواهند شد.

افرادی که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند، به احتمال زیاد جذب این اسمارت واچ خواهند شد. دلیل این موضوع هم این است که گلسی واچ 5 پرو نه‌تنها یک ساعت هوشمند، بلکه دستگاهی است که می‌تواند قابلیت‌های زیادی را در این زمینه در اختیار کاربران قرار دهد.

این ساعت هوشمند قابلیت‌های زیادی دارد که می‌تواند نظر هرکسی را به سمت خود جلب کند. از مهم‌ترین مزایای این اسمارت واچ، می‌توان به قاب بیرونی سخت و مقاوم اشاره کرد که باعث می‌شود بتوان از آن در همه محیط‌ها استفاده کرد. به‌علاوه، ویژگی‌های بسیار پیشرفته‌ای مرتبط با GPS در گلکسی واچ 5 پرو مشاهده کردیم. علاوه‌براین، واچ 5 پرو به دلیل داشتن باتری بزرگ‌تر، می‌تواند به گزینه‌ای عالی برای کاربران تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro)

گلکسی واچ 5 پرو جدیدترین و بهترین ساعت هوشمندی است که سامسونگ به‌تازگی در تاریخ 10 اوت 2022 معرفی کرده است. با استفاده از این ساعت هوشمند، شما می‌توانید الگوی فعالیت‌های ورزشی خود را تحت نظر داشته باشید. به همین دلیل هم گلکسی واچ 5 پرو یکی از جدیدترین و بهترین ساعت‌های هوشمند 2022 است که می‌تواند هرکسی را شگفت‌زده کند.

بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro)
بررسی مشخصات فنی Galaxy Watch 5 pro

شاید برای شما سؤال پیش بیاید که چرا این اسمارت واچ پسوند «پرو» دارد. همان طور که از نام آن مشخص است، گلکسی واچ 5 پرو نسبت به سایر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار، قابلیت‌های بسیار بیشتری دارد. علاوه‌براین، باتری بزرگ‌تر و با ظرفیت بیشتری در این اسمارت واچ دیده می‌شود که می‌توانید برای ساعات طولانی‌تری از آن استفاده کنید.

به‌جز موارد ذکرشده، این ساعت هوشمند می‌تواند به تناسب اندام شما کمک کند و به دلیل داشتن قابلیت‌های مربوط به GPS، بسیار کاربردی است. برای مثال، اگر شما یک دونده هستید و می‌خواهید مسیر رفت و برگشت خود را مشخص نمایید، گلکسی واچ 5 پرو در این زمینه به کمک شما می‌آید. پس با بررسی مشخصات فنی Galaxy Watch 5 pro متوجه می‌شوید که این ساعت هوشمند برای ورزشکاران و ماجراجویان گزینه‌ای عالی است.

علاوه بر تمام ویژگی‌های جدیدی که در این ساعت هوشمند یافت می‌شوند، با بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro) متوجه می‌شویم که سامسونگ تمام قابلیت‌های سایر محصولات قبلی خود را در گلکسی واچ 5 پرو ادامه داده است. برای مثال، با استفاده از این ساعت هوشمند شما می‌توانید خواب خود را تنظیم کنید و به سلامت بدنی خود توجه داشته باشید.

بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro)
بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro)

به کمک قابلیت‌های سیستم‌عامل عالی Wear OS، می‌توانید تجربه‌ای لذت‌بخش از استفاده از این اسمارت واچ داشته باشید. با گلکسی واچ 5 پرو می‌توانید به‌راحتی به تماس‌های خود پاسخ داده و به سایر افراد زنگ بزنید. چیپست پنج نانومتری موجود در این دستگاه، دو هسته‌ای است و با پردازنده اگزینوس W920 عرضه می‌شود.

قیمت گلکسی واچ 5 پرو و زمان عرضه

این اسمارت واچ از 26 اوت (4 شهریور) رسما عرضه می‌شود؛ اما علاقه‌مندان می‌توانند قبل از عرضه رسمی، این ساعت هوشمند را سفارش دهند. این ساعت هوشمند در دو مدل با قابلیت پشتیبانی از بلوتوث و LTE در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در ایالات متحده، قیمت گلکسی واچ 5 پرو برای نسخه بلوتوث 449 دلار و برای نسخه LTE و پشتیبانی از اینترنت 4G هم 499 دلار خواهد بود.

در مقایسه با نسخه استاندارد این ساعت هوشمند، به نظر می‌رسد که این ساعت هوشمند باید قابلیت‌های بیشتر و یک باتری با ظرفیت بالاتری در اختیار شما قرار دهد. در بریتانیا، قیمت گلکسی واچ 5 پرو برای نسخه بلوتوث 429 پوند و برای نسخه LTE هم 479 پوند خواهد بود.

بررسی مشخصات گلکسی واچ 5 پرو از نظر طراحی و نمایشگر

نمایشگر گلکسی واچ 5 پرو روشنایی کافی داشته و با وضوح عالی عرضه خواهد شد. همچنین سطح آن کاملاً صاف و یکدست بوده که باعث می‌شود کار کردن با آن بسیار راحت باشد. نمایشگر 1.36 اینچی این اسمارت واچ تقریباً بزرگ است که به دلیل قرارگیری روی بدنه تیتانیومی، می‌تواند مقاومت بسیار خوبی در برابر خش و ضربه داشته باشد.

بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro)
بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro)

شاید برخی از افراد گمان کنند که این ساعت هوشمند اندازه بزرگی دارد و بخش زیادی از دست آن‌ها را اشغال می‌کند. اما بد نیست بدانید که به دلیل کیفیت عالی، این موضوع چندان اهمیتی ندارد و غیرطبیعی هم به نظر نمی‌رسد.

از دیگر مشخصات فنی Galaxy Watch 5 pro که می‌تواند استفاده را برای کاربران لذت‌بخش‌تر کند، بکار بردن بدنه تیتانیومی و کریستال سافایر است. به دلیل وجود این ویژگی‌ها، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این اسمارت واچ در برابر ضربه و خش مقاوم خواهد بود.

بااین‌حال، به دلیل مقاومت بالای آن، بدنه گلکسی واچ 5 کمی ناهموار است و شاید کمی بزرگ‌تر از آنچه باید باشد، به نظر می‌رسد. این ساعت هوشمند با بند سیلیکونی و بند جانبی عرضه می‌شود. گلکسی واچ 5 پرو با رنگ مشکی بسیار زیبایی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. البته این احتمال وجود دارد که این اسمارت واچ در آینده، برای افزایش زیبایی و کیفیت، با بند چرمی نیز عرضه شود.

ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 پرو دارای گواهی IP68 است که باعث می‌شود در برابر گردوغبار و همچنین آب مقاوم باشد. واچ 5 پرو به لطف این قابلیت، در عمق بیشتر از یک متری و به مدت 30 دقیقه در آب دوام می‌آورد. این ویژگی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro) به آن برخوردیم.

پس هنگام خرید یک ساعت هوشمند، حتماً به مقاومت آن در برابر آب توجه داشته باشید. دلیل این موضوع هم این است که شاید شما بخواهید به همراه دوستان خود سراغ تفریحات آبی بروید. اگر اسمارت واچ شما در برابر آب آسیب‌پذیر باشد، می‌تواند ضرر زیادی به شما وارد کند.

بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro)

از دیگر موضوعات مهمی که در رابطه با گلکسی واچ 5 پرو جود دارد، رابط کاربری UX در آن است که می‌‌تواند استفاده را برای کاربران تا حد زیادی لذت‌بخش کند. این ساعت هوشمند به دلیل داشتن قابلیت‌های مختلف مانند ویژگی‌های مربوط به چهره، ضربان قلب و نمایش فعالیت‌های روزانه مربوط به سلامتی، می‌تواند به گزینه‌ای عالی تبدیل شود.

هنگامی که هر یک از ویژگی‌های موجود در این اسمارت واچ را لمس می‌کنیم، متوجه می‌شویم که حرکات انیمیشنی زیبایی روی صفحه به وجود می‌آیند که بسیار دوست‌داشتنی هستند. برای مثال، هنگامی که گزینه «دویدن» را انتخاب می‌کنید، یک آیکون زیبا روی صفحه نمایش داده می‌شود و اگر روی گزینه «شنا کردن» لمس کنید، آیکون مخصوص شنا را مشاهده می‌کنید.

در لبه سمت ساعت 9 این ساعت هوشمند،حسگری قرار گرفته که اگر به مدت یک دقیقه انگشت خود را روی آن فشار دهید، اسکن آنالیز امپدانس بیوالکتریک را مشاهده می‌‌کنید.

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی Galaxy Watch 5 pro

یکی از منحصربه‌فردترین مشخصات فنی Galaxy Watch 5 pro که تنها مخصوص به نسخه پرو است، گزینه «تمرین روتین» است.

بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro)

با استفاده از این ویژگی، می‌توانید تمرینات روزانه خود را برنامه‌ریزی کنید و بر اساس آن پیش بروید. حتی شما این امکان را دارید که این برنامه‌ریزی را با سایر دوستان خود هم به اشتراک بگذارید. سپس می‌توانید به همراه دوستان خود، یک مسیر را با یکدیگر طی کنید و حتی با یکدیگر مسابقه دهید.

عملکرد تمرین روتین به همراه قابلیتی ارائه می‌شود که میزان دویدن و قدم‌های شما را با حالت لرزشی اعلام می‌کند. در نتیجه، اصلاً لازم نیست در حین دویدن، مدام به ساعت خود نگاه کنید. علاوه‌براین، قابلیت Track Back هم در این ساعت هوشمند وجود دارد که از گم شدن شما در طول مسیر پیشگیری می‌کند. پس در بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro) مشاهده می‌کنیم که اگر این گزینه را فعال کنید، این ساعت هوشمند امن‌ترین و بهترین مسیر را به شما نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

فعالیت‌های بدنی با Galaxy Watch 5 pro

ویژگی‌های فعالیت بدنی به ساعت‌های گارمین شباهت دارند. به‌طورکلی، دویدن با این ساعت هوشمند به همراه ویژگی Wear OS تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش است. مهم‌ترین چیزی که توانستیم آن را به‌درستی مورد بررسی قرار دهیم، ویژگی‌های مربوط به سلامت فرد بود که از گلکسی واچ 4 پیشرفت بسیار چشمگیرتری داشت. این ویژگی هم همان اسکن آنالیز امپدانس بیوالکتریک است که می‌تواند ترکیب بدنی و فعالیت بدنی شما را مورد بررسی قرار دهد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستان خود را روی دکمه مخصوص قرار داده و این ویژگی را در تلفن همراه خود راه‌اندازی کنید. سپس جریان الکتریکی را به بدن ارسال می‌شود و می‌تواند تمام فعالیت‌های مختلف در چربی، ماهیچه و استخوان بدن را به نمایش بگذارد. گلکسی واچ 5 پرو سرعت تمام این جریان‌ها را محاسبه می‌کند و نسبت چربی، ماهیچه و استخوان را تخمین زده و به شما نمایش می‌دهد.

بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro)

در قدم بعدی، شما این امکان را دارید که اهداف تناسب اندام خود را روی ساعت تنظیم کنید و ساعت مربوط به آن‌ها را نیز وارد نمایید. هنگامی که به ساعت مقرر رسیدید، ساعت به شما هشدار می‌دهد و با یادآوری حرکت، ردیابی فعالیت موردنظر و آزمایش BIA، به شما انگیزه کافی برای رسیدن به آن هدف را می‌دهد. بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro) نشان می‌دهد که استفاده از حسگر BIA بسیار ساده بوده و هرکسی می‌تواند به‌راحتی از آن استفاده کند.

بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro) از نظر خواب

سامسونگ در ساخت ساعت‌های گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو از قابلیت ارتقا یافته ردیابی خواب استفاده کرده است. مانند سایر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار، گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهد که بر اساس آن‌ها، می‌تواند مدت‌زمان خواب و بیداری شما را نمایش دهد. در نهایت، یک امتیاز کلی برای خواب به شما ارائه می‌کند.

همچنین این ساعت‌ها میزان دقیق اکسیژن خون را به شما نمایش می‌دهند و می‌توانید اطلاعات بهتری درباره سلامتی خود کسب کنید. نکته جالبی که در بررسی مشخصات فنی Galaxy Watch 5 pro مشاهده کردیم، این بود که این ساعت حتی می‌تواند خروپف شما را هم کنترل کند.

بااین‌حال، مهم‌ترین موضوعی که تا حد زیادی ما را تحت‌تأثیر قرار داد، این بود که سامسونگ در ساخت این ساعت برخلاف سایر اسمارت واچ‌های هم‌رده خود، کمتر از اعداد و ارقام استفاده کرده است. به‌جای این ویژگی، گلکسی واچ 5 پرو و گلکسی واچ 5 به دنبال این است که بتواند راهنمایی‌های واقعی در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید خواب خود را بهبود دهید.

بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro)

در این ساعت هوشمند، یک نمایه برای خواب اختصاص داده شده است که می‌تواند در روند بهبود خواب به شما کمک کند. در بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro) مشاهده می‌کنیم که این نمایه بر اساس یک برنامه منظم 28 روزه به نام daily missions، به شما این امکان را می‌دهد که خواب خود را تنظیم کنید. برای استفاده از این ویژگی، شما باید تجزیه‌وتحلیل و گزارش‌های مربوط به خواب خود را وارد نمایید.

البته توجه داشته باشید که حتی بدون وارد کردن این داده‌ها هم ساعت مذکور قابلیت‌های جذابی برای تنظیم خواب ارائه می‌دهد. این درحالی‌است که با ارائه این داده‌ها می‌توانید یک تغییر فوق‌العاده مثبت در روند خواب خود ایجاد کنید. هنوز هیچ اطلاعات کاملی وجود ندارد که بدانیم گزینه sleep missions دقیقه چه کاری انجام می‌دهد. حتی ممکن است این ویژگی چیزی فراتر از تنظیم خواب و بیداری شما باشد.

علاوه‌بر تمام ویژگی‌های ذکرشده، این ساعت قابلیت‌های دیگری نیز ارائه می‌دهد. برای مثال، زنگ‌ها، اعلان‌های پیام، گزینه قبول یا رد کردن تماس و حتی قابلیت خودکار تشخیص سقوط را هم در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

شما می‌توانید برنامه‌های شخص ثالث موردنیاز خود را به‌راحتی از طریق پلی‌استور دانلود و نصب نمایید. این ساعت هوشمند با حافظه داخلی 16 گیگابایت عرضه خواهد شد که برای استفاده روزمره و دانلود برنامه‌های لازم، کاملاً به‌اندازه و مناسب است.

مشخصات گلکسی واچ 5 پرو از لحاظ باتری

با بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro) متوجه می‌شویم که ظرفیت باتری این ساعت هوشمند بسیار خوب است. سامسونگ ادعا می‌کند که به لطف باتری 590 میلی‌آمپر ساعتی، عملکرد باتری این دستگاه تقریباً 60 درصد بهتر از گلکسی واچ 4 است. این ساعت با ظرفیت باتری 410 میلی‌آمپری عرضه می‌شود. این بدان معنی است که شما می‌توانید تا مدت‌زمان 80 ساعت از این ساعت هوشمند استفاده کنید.

بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro)

بااین‌حال، توجه داشته باشید که اگر از نمایشگر همیشه روشن، قابلیت GPS و ابزارهای ردیابی آن استفاده کنید، ممکن است عمر باتری کمتر شود. فعال کردن قابلیت‌های مذکور باعث می‌شود میزان ذخیره و نگهداری شارژ هم کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

مشخصات گلکسی واچ 5 پرو راضی‌کننده است؟

با بررسی اولیه گلکسی واچ 5 پرو که تنها مدت کوتاهی آن را مشاهده کردیم، نمی‌توانیم نظری درباره خریدن یا نخریدن این محصول ارائه دهیم. اما با یک نگاه هم می‌توان متوجه شد که این ساعت با سیستم‌عامل Wear OS به دلیل قابلیت‌های زیادی که دارد، می‌تواند بهترین گزینه در بازار کنونی باشد. این در حالی‌است که قیمت آن چندان مقرون‌به‌صرفه نیست. به نظر می‌رسد که این ساعت می‌تواند با تمام اسمارت واچ‌های هم‌رده و هم عصر خود رقابت کند.

کلام آخر

ما در این نوشتار، به بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro) پرداختیم. این اسمارت واچ یکی از جدیدترین و بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار بوده که اخیراً توسط برند سامسونگ معرفی شده است. این اسمارت واچ به دلیل قابلیت‌های منحصربه‌فردی که دارد، در مدت‌زمان بسیار کوتاهی پس از معرفی، توانسته نظر بسیاری از افراد در این حوزه را به سمت خود جلب کند. اگر شما هم می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این ساعت هوشمند به دست بیاورید، حتماً در ابتدا تمام مشخصات گلکسی واچ 5 پرو را بررسی کنید.

سؤالات متداول

گلکسی واچ 5 پرو در چه زمانی عرضه می‌شود؟

بر اساس اطلاعاتی که سامسونگ ارائه داد، گلکسی واچ 5 پرو در تاریخ 26 اوت 2022 (4 شهریور) روانه بازار خواهد شد و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

قیمت گلکسی واچ 5 پرو چقدر است؟

این ساعت هوشمند با دو نسخه بلوتوثی و LTE در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. در ایالات متحده، این ساعت هوشمند با نسخه بلوتوثی با قیمت 449 دلار و نسخه LTE با قیمت 499 دلار عرضه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، نوشتار بالا را مطالعه فرمایید.

بیشتر بخوانید:

منبع: techradar

نظر شما درباره مشخصات فنی گلکسی واچ 5 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید. 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر