;
coinex

بهترین فیلم های نتفلیکس ؛ از خدایان تا مرد ایرلندی

مطمئنا شما تا به امروز اسم شبکه نتفیلکس را شنیده‌اید. در این جستار قصد داریم به معرفی بهترین فیلم های نتفلیکس بپردازیم. با تکراتو همراه باشید!

نتفلیکس یک شرکت تولید کننده محتوای برتر آمریکایی است. نتفلیکس در سال 1997، توسط رید هستینگز و مارک راندولف در اسکاتس ولی، کالیفرنیا تاسیس شده است. نتفلیکس بیشتر به عنوان تهیه کننده و توزیع کننده‌ی سریال و فیلم تلویزیونی نقش فعالی داشته است.

امروزه مخاطبان فیلم سینمایی و فیلم تلویزیونی افزایش پیدا کرده است. نتفلیکس تنها مختص به آثار هالیوودی نیست و شامل دیگر کشورها هم میشود. نتفلیکس در حال حاضر جزو یکی از بزرگ‌‌ترین ابزار سرگرمی محسوب میشود.

این سرویس پخش آنلاین طرفداران پرشماری دارد که هرروز این طرفداران افزایش پیدا میکنند و در چند سال اخیر پیشرفت چشم گیری داشته است.

بهترین فیلم های نتفلیکس

مطمئنا نتفلیکس یکی از شبکه‌های استریم محبوب است. فیلم و سریال های نتفلیکس بیشتر دارای داستان‌های طولانی هستند و برای افرادی مناسب‌اند که دوست دارند زمان طولانی‌تری را با شخصیت های مورد علاقه خود بگذرانند. هرچند این سرویس استریم مانند دیگر سرویس‌های آمریکایی در ایران تحریم است و کاربران ایرانی هنگام استفاده از آن با مشکلاتی مواجه هستند، اما افراد علاقه مند به این چنین فیلم و سریال‌ها میتوانند از این سرور پخش آنلاین استفاده کنند و لذت ببرند.

در گذشته تیم تکراتو به بررسی بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021 پرداخته است و همینطور اگر از طرفداران کیدراما هستید، می‌توانید جستار بهترین سریال های کره ای نتفلیکس را هم در تکراتو مطالعه کنید. اما در این گفتار قصد داریم شما را با گلچینی از بهترین فیلم های نتفلیکس آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

فیلم Divines (2016)

بهترین فیلم های نتفلیکس

  • نویسنده و کارگردان: اودا بنیامینا
  • ژانر: درام، هیجان انگیز
  • محصول کشور: فرانسه، قطر
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 71 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 83

فیلم خدایان به عنوان یکی از بهترین فیلم های نتفلیکس در ژانر درام و هیجان انگیز و به کارگردانی اودا بنیامینا تولید شده است. این اثر اولین کار بلند این کارگردان فرانسوی- مراکشی است. بنیامینا در اولین کار خود ناچار به استفاده از اعضای خانواده شد. از جمله ستارگانی که در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به Oulaya Amamra ،Déborah Lukumuena ،Kevin Mischel ،Jisca Kalvanda اشاره کرد.

درون مایه این فیلم دوستی، عشق، علاقه، احساس تنهایی، درد، خلافکاری و مواردی از این دست است. شخصیت اصلی این سریال در تلاش است که زندگی کسالت بار خود را تغییر بدهد و برای خود یک زندگی هیجان انگیز در جهان بسازد تا از احساس تنهایی رها شود.

شکست‌ها و پیروزی‌های دو کاراکتر اصلی، موجب می‌شود مخاطب به آن‌ها نزدیک و نزدیک تر شود و بهتر با فیلم ارتباط برقرار کند. به همین دلیل اگر این فیلم سینمایی همیشه هم در صدر جدول نباشد و جایگاه خود را از دست بدهد، باز هم طرفداران خود را دارد و جزو بهترین فیلم های Netflix محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های دی سی 2021

فیلم Klaus (2019)

بهترین فیلم های نتفلیکس

  • کارگردان: سرجیو پابلوس
  • محصول کشور: اسپانیا
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 65 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 94

انیمیشن کلاوس به عنوان یکی از بهترین فیلم های Netflix شناخته می‌شود. این انیمیشن کمدی با موضوع کریسمس به دست سرجیو پابلوس ساخته شده است. این فیلم اولین انیمیشن سینمایی اورجینال شبکه‌ی نتفلیکس محسوب می‌شود.

انیمیشن کلاوس درباره بابانوئل و رسوم آن است. داستان این انیمیشین از این قرار است که پسر بی‌مسئولیت و راحت طلبی مالک یک شرکت پستی است. پدرش او را مجبور کرده بود تا به جزیره ای در نزدیک قطب شمال برود و در آنجا اداره‌ی پستی را اداره کند. این داستان تا حدی شبیه به انیمیشن زندگی جدید امپراطور است.

کلاوس جزو بهترین انیمیشین های 2019 است. این انیمیشن از آن دست انیمیشن‌هایی است که هم برای مخاطبان کودک و هم برای مخاطبان بزرگسال دیدنی به نظر می‌رسد. این فیلم سینمایی در تلاش است به کمک خودشناسی و چگونگی گسترش سرنوشت پاک و بی‌آلایش انسان کمک ‌کند.

فیلم The Two Popes (2019)

بهترین فیلم های نتفلیکس
جدیدترین فیلم های نتفلیکس
  • کارگردان: فرنادو میرلس
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 75 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 89

دو پاپ توسط فرناندو میرلس تولید شده است. این فیلم سینمایی از محبوب ترین و بهترین فیلم های نتفلیکس است و داستان یک محافظ سابق یک مکتب مسیحیت را روایت می‌کند. شخصیت اصلی این سریال میخواست پس از گذشت هشت سال از دوران پاپ بودنش، از این مقام استعفا بدهد و برای همیشه لقب پاپ بازنشسته را حفظ کند. یکی از اصول اصلی پاپ بودن این است که یک پاپ، نمیتواند از شغل خود کناره گیری کند و حتما باید در حین انجام وظیفه اش فوت کند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های netflix
است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

فیلم The Kindergarten Teacher (2018)

بهترین فیلم های نتفلیکس
جدیدترین فیلم های نتفلیکس
  • کارگردان: سارا کلنجلو
  • محصول کشور: آمریکا
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 75 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 92

معلم کودکستان، داستان معلم مهد کودکی  را روایت می‌کند که خودش شعر میگوید. این معلم از زندگی خود ناراضی است و از زندگی خسته شده است. او دیگر نقطه قوتی در زندگی خود نمی‌بیند تا اینکه متوجه استعداد شاگرد خود در زمینه شاعری می‌شود.

خانم معلم داستان وقتی متوجه این استعداد شگفت انگیز شد، چراغ امید در زندگی وی روشن شد، چرا که او به فکر کمک کردن و رساندن شاگردش به بلندترین مقام های ممکن بود. این فیلم سینمایی به کارگردانی سارا کلنجلو یکی دیگر از بهترین فیلم های نتفلیکس است و از ستارگان معروف آن می‎‌توان به مگی جیلنهال اشاره کرد.

فیلم The Meyerowitz Stories (2017)

بهترین فیلم های نتفلیکس
جدیدترین فیلم های نتفلیکس
  • کارگردان: نوآ بامباک
  • محصول کشور: ایالت متحده
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 79 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 92

نمونه‌ای دیگر از بهترین فیلم های نتفلیکس میتوان به داستان‌های مایروویتر اشاره کرد. این فیلم به کارگردانی نوآ بامیک ساخته شده و بازیگرانی همچون آدام سندلر، داستین هافمن، بن استیلر، تامپسون و الیزابت مارول در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این اثر داستان زندگی فرد بیکار و علافی را به تصویر می‌کشد که بعد از جدایی از همسرش به نزد پدر پیر مجسمه سازش می‌رود و با خواهر و بردارش زندگی می‌کند. این فیلم سینمایی از اهمیت چیز‌های کوچک زندگی برای کنار هم بودن می‌گوید و از آن می‌توان درس‌های زیادی آموخت.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مارول

فیلم Mudbound (2017)

بهترین فیلم های نتفلیکس
جدیدترین فیلم های نتفلیکس
  • کارگردان: دی ریس
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 85 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 97

فیلم سینمایی کرانه گلی یکی از بهترین فیلم های نتفلیکس است. این فیلم به کارگردانی دی ریس ساخته شده است. کرانه گلی برای اولین بار در جشنواره ساندنس به نمایش در آمده است.

این فیلمنامه بر اساس رمانی به همین نام به نویسندگی هیلاری جردن، نوشته شده است. این داستان شرایط بحرانی یک خانواده را به نمایش می‌گذارد. در ابتدا شخصیت‌های فیلم به معرفی خود می‌پردازند و یکی یکی از دغدغه ها و طرز فکرهایشان می‌گویند.

فیلم Private Life (2018)

بهترین فیلم های نتفلیکس
جدیدترین فیلم های نتفلیکس
  • کارگردان: تامارا جنکینس
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 83 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 94

زندگی خصوصی در دسته بهترین فیلم های نتفلیکس قرار دارد. این فیلم سینمایی به کارگردانی تامارا جنکیس ساخته شده است و داستان زندگی مرد و زن میان سالی را می‌گوید که از زندگی کسل کننده خود خسته شده ‌اند. به همین دلیل آنها تصمیم می‌گیرند بچه دار شوند تا اندکی زندگی‌شان رنگ و رو بگیرد. در همین زمان مهمانی ناخوانده‌ای از راه میرسد و عضو جدید آن خانواده می‌شود.

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین فیلم های 2021

فیلم Beasts of No Nation (2015)

بهترین فیلم های نتفلیکس

  • کارگردان: کری جوجی فوکوناگا
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 79 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 92

Beasts of No Nation از دیگر فیلم‌های ساخت نتفلیکس است که می‌بایست آن را در لیست بهترین فیلم های نتفلیکس معرفی کرد. داستان «جانوران بدون کشور» درباره کودکان آفریقایی است که زیر دست یک فرمانده سختگیر زندگی می کنند. کارگردان این فیلم کری جوجی فوکوناگا است و از ستارگانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته می‌توان به ادریس البا اشاره کرد.

فیلم My Happy Family / Chemi Bednieri Ojakhi (2017)

بهترین فیلم های نتفلیکس
جدیدترین فیلم های نتفلیکس
  • کارگردان: نانا اکویتیمیشویلی و سایمون گراس
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 86 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 100

فیلم خانواده شاد من یکی از بهترین فیلم های نتفلیکس در ژانر درام  است و در زمان پخش خود درصد رضایت بالایی داشته است و این را می‌توان از درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز که امتیاز 100 را برای این سینمایی درنظر گرفته‌اند، متوجه شد.

داستان این فیلم روایتی از زندگی یک فرد 52 ساله است. او یک روز تصمیم می‌گیرد تمام وسایل خود را جمع کند و از خانه پدری خود بیرون برود. برخلاف اینکه اسم این فیلم بسیار ساده است و به نظر می‌آید داستان معمولی داشته باشد، فیلم آشنا و عامه پسندی نیست. با این حال اگر با داستان درام و روایت گویی آرام آن کنار بیایید، می‌توانید بسیار از آن لذت برده و با صحنه های این فیلم هم بخندید و هم گریه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

فیلم Roma (2018)

بهترین فیلم های نتفلیکس
جدیدترین فیلم های نتفلیکس
  • کارگردان: آلفونسو کوارون
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 96 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 95

فیلم رما اثر کارگردان آلفونسو کوارون است و به جرئت می‌توان آن را در زمره‌ی بهترین فیلم های Netflix قرار داد. این کارگردان همانطور که برخی طرفدارانش را شیفته خود کرده است، حوصله برخی افراد را سر می‌برد. با این حالرما با تحسین گسترده و جهانی منتقدان همراه بود و در زمینه‌های کارگردانی، فیلم‌نامه، تیم بازیگری، فیلم‌برداری و تدوین بسیار مورد ستایش قرار گرفت.

در این فیلم‌نامه هیچ اتفاق هیجان‌انگیزی رخ نمی‌دهد و داستان آن وقایع یک سال از زندگی یک خانواده طبقه متوسط در مکزیکو سیتی در اوایل دهه ۱۹۷۰ را به نمایش می‌گذارد. جالب است بدانید کوارون که کارگردان و نویسنده این درام سیاه و سفید است، اولین فرد در تاریخ سینما است که توانسته در یک مراسم موفق به دریافت جایزه کارگردانی و فیلم‌برداری بشود.

فیلم Tallulah (2016)

بهترین فیلم های نتفلیکس
بهترین های netflix
  • کارگردان: سیان هدر
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 63 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 85

تلولا یکی دیگر از بهترین فیلم های Netflix است. این فیلم سینمایی توسط سیان هدر کارگردانی شده است. از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند می‌توان به الن پیج و آلیسون جنی اشاره کرد. این داستان درباره دختر جوانی است که به دنبال خانواده‌ای برای خود است. او هر روز به دنبال مکانی مناسبی برای خواب و مقداری غذا برای خوردن است. او مشکلات زیادی را تحمل می‌کند تا به یک خانواده برسد. این فیلم با امتیاز بالایی که کسب کرده می‌تواند جزو بهترین فیلم های نتفلیکس باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های زامبی 2021

فیلم Dolemite Is My Name (2019)

بهترین فیلم های نتفلیکس
بهترین های netflix
  • کارگردان: کریگ برور
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 76 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 97

فیلم بیوگرافی «دولمایت اسم من است» به کارگردانی کریگ برور در تلاش است تاریخ معاصر سینمای هالیوود را به ما معرفی کند. این فیلم داستان زندگی رودی ری مور را به تصویر می‌کشد که بعد از این که کارش را در هالیوود از دست می‌دهد، تصمیم می‌گیرد تا استعداد خود را به نمایش بگذارد.

او در اواسط دهه‌ی هفتاد میلادی فیلم‌ کمدی می‌سازد و با این فیلم خودش را به مردم ثابت می‌کند Dolemite Is My Name در همه بخش‌ها جزئیات را به طور کامل به تصویر می‌کشد. این فیلم کمدی تاریخی نمونه‌ای دیگر از بهترین فیلم های نتفلیکس است که دیدن آن خالی از لطف نیست!

فیلم Atlantics (2019)

بهترین فیلم های نتفلیکس
بهترین های netflix
  • کارگردان: ماتی دیوپ
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 85 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 96

فیلم آتلانتیک به عنوان یکی از بهترین فیلم های نتفلیکس شناخته می‌شود. آتلانتیک اولین فیلم بلند کارگردانی شده توسط ماتی دیوپ است. داستان این فیلم سینمایی زندگی افراد آسیب پذیر را به تصویر کشیده است. در این فیلم جوان هایی را میبینیم که درگیر کارهای غیرقانونی شده‌اند.

در واقع، در حومه شهر داکار، کارگرانی که ماه هاست حقوق نگرفته اند، به امید آینده ای بهتر تصمیم می گیرند که از طریق اقیانوس، کشور را ترک کنند و به مکان دیگری بروند. از جمله بازیگران این فیلم می توان به ابراهیما امبایه، عبدو بلده، آمیناتا کین، نیکول سوگو و میم بینتا سین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های 2021

تصنیف باستر اسکراگز (The Ballad of Buster Scruggs)

بهترین فیلم های نتفلیکس
بهترین های netflix
  • کارگردان: برادران کوئن (جوئل کوئن و ایتن کوئن)
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 79 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 90

این فیلم سینمایی نمونه‌ای دیگر از بهترین فیلم های تنفیلکس است. تصنیف باستر اسکراگز متشکل از چند قصه است که تمرکز اصلی داستان فیلم روی فردی به نام باستر اسکروگز است.

از این رو، مخاطبین می‌توانند دست کم با یک الی دو مورد از این داستان‌ها ارتباط برقرارکنند. در این فیلم ستارگانی مانند جیمز فرانکو و تیم بلیک نلسون ایفای نقش کرده‌اند و نویسندگان و کارگردان های آن برادران کوئن (جوئل کوئن و ایتن کوئن) هستند.

فیلم (Okja)

بهترین فیلم های نتفلیکس
بهترین های netflix
  • کارگردان: بونگ جون-هو
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 75 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 87

فیلم اوکجا نمونه‌ای دیگر از بهترین فیلم های Netflix است که توسط بونگ جون هو در ژانر اکشن و ماجراجویی کارگردانی شده است. اوکجا یکی از بهترین فیلم های کره‌ای نتفلیکس محسوب می‌شود. این فیلم داستان دو دوست صمیمی را می‌گوید، دختر جوان همه زندگی خود را به خطر می‌اندازد تا زندگی دوست خود را نجات دهد. البته لازم است بگوییم دوست این دختر جوان یک انسان نیست بلکه اوکجا، یک حیوان عظیم الجثه است که بسیار با آن دختر مهربان است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

لازاروی خوشحال (Happy as Lazzaro)

بهترین فیلم های نتفلیکس
بهترین های netflix
  • کارگردان: آلیس رورواچر
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 87 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 90

لازاروی خوشحال یکی دیگر از بهترین فیلم های نتفلیکس است. این فیلم هنری توسط آلیس رورواچر ساخته شده است. داستان آن زندگی پسر کشاورزی را روایت می‌کند که اطرافیانش وی را ساده لوح میدانند و  همینطور این اثر زندگی پسر نجیبزاده‌ای که توسط آرزو ها و تصوراتش نفرین شده است را نیز روایت می‌کند.

در جسم و روح (On Body and Soul)

بهترین فیلم های نتفلیکس

  • کارگردان: ایلدیکو انیدی
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 77 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 90

یکی از فیلم های عاشقانه که در لیست بهترین فیلم های نتفلیکس قرار دارد، در جسم و روح، است که نامزد جایزه‌ی بهترین فیلم غیر انگلیسی اسکار شده است. این فیلم زندگی زن و مردی را روایت میکند که هر شب خواب مشابه می‌بینند. هر دو خود را در جسم گوزن می‌بینند، این دو گوزن در سرمای شدید جنگل به دنبال مقداری غذا برای خوردن هستند. این فیلم را می‌توان یکی از بهترین فیلم های Netflix دانست که داستان آن نظر شما را جلب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مورگان فریمن

داستان ازدواج (Marriage Story)

بهترین فیلم های نتفلیکس

  • کارگردان: نوآ بامباک
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 94 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 95

این فیلم که در زمره بهترین فیلم های نتفلیکس قرار می‌گیرد، در ژانر کمدی و درام ساخته شده و داستان آن از این قرار است که شاهد رفتن یک انسان بی‌گناه به زندان و خروج یک خلافکار حرفه‌ای هستیم. در این فیلم دو شخصیت چارلی و نیکول را می‌بینیم که پس از آشنایی، با یکدیگر ازدواج می‌کنند اما پس از چندسال تصمیم به طلاق می گیرند و در این میان یک شرایط پیش بینی نشده هر دوی آنها را غافلگیر می‌کند.

این فیلم از تیم بازیگران عالی همچون آدام درایور، اسکارلت جوهانسون، لورا درن، مریت ویور و ازی رابرتسون تشکیل شده و لورا درن توانست با بازی در این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کند. Marriage Story توانست به خوبی نظر منتقدین را به خود جلب کند و در لیست بهترین فیلم های درام قرار بگیرد.

سوی دیگر باد (The Other Side of the Wind)

بهترین فیلم های نتفلیکس

  • کارگردان: اورسن ولز
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 78 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 84

The Other Side of the Wind به عنوان یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های کلاسیک یاد می‌شود. آنسوی باد به کارگردانی اورسن ولز ساخته شده و داستان یک کارگردان کهنه کار را روایت می‌کند که در تلاش است با جهان پیرامونش و صنعت جدید فیلم‌سازی کنار بیاید. این فیلم دچار مشکلات مالی زیادی شده، برای همین مدت طولانی ساخت آن متوقف شده بود و بعد از فوت ولز، توسط شرکت نتفلیکس به تصویر کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 1400

مرد ایرلندی (The lrishman)

بهترین فیلم های نتفلیکس

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • میانگین نمرات فیلم در متاکریتیک: 94 از 100
  • درصد رضایت منتقدهای جهانی در راتن تومیتوز: 96

فیلم مرد ایرلندی به عنوان یکی از بهترین فیلم های نتفلیکس شناخته می‌شود. این فیلم  زیبا به نویسندگی استیون زایلیان و کارگردانی مارتین اسکورسیزی ساخته شده است و داستان راننده کامیونی را می‌گوید که در تلاش است با روسای مافیا ارتباط برقرارکند. این راننده تبدیل به یک قاتل سریالی میشود که برای گروه مافیا کار میکند و اگر از طرفداران فیلم‌های جنایی و هیجان انگیز هستید، این اثر را از دست ندهید!

مهتاب (Moonlight)

بهترین فیلم های نتفلیکس

  • کارگردان: Barry Jenkins
  • بازیگران: Mahershala Ali ،Naomie Harris ،Trevante Rhodes

یکی دیگر از بهترین فیلم های نتفیلکس فیلم مهتاب بوده که به کارگردانی Barry Jenkins در سال 2016 ساخته شده است. در این فیلم جذاب بازیگران محبوبی همچون Mahershala Ali ،Naomie Harris ،Trevante Rhodes به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم مهتاب روایتی است از مواجه یک انسان با خودش. شخصیت اصلی این فیلم در چند مرحله و در فضایی دراماتیک، در پی یافتن و پذیرش خودش است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های اکشن 2022 

 آسمان سرخ خونین (Blood Red Sky)

بهترین فیلم های نتفلیکس

  • کارگردان: پیتر توروارت
  • بازیگران: کارل آنتون کوچ، پری باومایستر، کای ایوو بالیتز، گراهام مک تاویش

آسمان سرخ خونین یکی از جدیدترین آثار نتفلیکس برای علاقه‌مندان به فیلم‌های خون‌آشامی است که در لیست بهترین‌های این ژانر قرار نمی‌گیرد اما به اندازه‌ای تماشایی و هیجان‌انگیز است که آدرنالین لازمتان را تأمین کند.

زن جوانی به نام نادیا به بیماری ناشناخته‌ای مبتلا است که تصور می‌کند نوعی سرطان خون است. او به همراه پسرش الیاس سفر هوایی را آغاز می‌کند اما هواپیما در میانه‌ی راه توسط تروریست‌ها به قصد حمله‌ی انتحاری به لندن، ربوده می‌شود. نادیا برای نجات جان خودش، فرزندش و سایر مسافران راز عجیبی را درباره‌ی بیماری‌اش فاش می‌کند که به لحظات خون باری ختم می‌شود.

تمام فیلم در یک هواپیمای دربسته اتفاق می‌افتد و این حس به مخاطب القا می‌شود که هیچ راه فراری برای بازمانده‌ها باقی نمانده و کارگردان تا تک‌تک مسافران را به خون‌آشام تبدیل نکند، دست‌بردار نیست. آسمان سرخ خونین فیلم هیجان‌انگیز و ترسناکی است که اگر به آثار خون‌آشامی و تا اندازه‌ای اسلشر علاقه‌مندید، احتمالا از تماشای آن لذت خواهید برد.

خیابان ترس (Fear Street)

بهترین فیلم های نتفلیکس

  • کارگردان: لی جانیاک
  • بازیگران: سیدی سینک، جیلیان جیکوبز، اشلی زوکرمن، مایکل پرووست، کیانا مادیرا

نتفلیکس چند سالی است که در تولید محتواهای تازه پیشگام است و این بار با خیابان ترس آزمون و خطای تازه‌ای را آغاز کرده. خیابان ترس در واقع یک سه‌گانه در ژانر ترسناک و اسلشر است که قسمت اول آن در جولای ۲۰۲۱ و قسمت‌های دوم و سوم هم دو هفته بعد منتشر شد.

داستان در شهر عجیبی به نام شی دی ساید اتفاق می‌افتد که رویارویی با قتل و جنایت‌های وحشتناک به بخش جدانشدنی از زندگی مردمانش تبدیل شده است. عده‌ای از نوجوانان تصمیم می‌گیرند معمای این حوادث خونین را حل کنند، فارغ از این که جان خودشان هم در خطر است و باید در کنار حل معما از دست قاتلین وحشی هم فرار کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 2022

دامپلین (Dumplin)

بهترین فیلم های نتفلیکس

  • کارگردان: آن فلچر
  • بازیگران: دانیل مک دونالد، جنیفر آنیستون، اودیا راش، بکس تیلور- کلاوس، لوک بنوارد

یکی دیگر از بهترین فیلم های netflix دامپلین بوده که به کارگردانی آن فلچر در سال 2018 ساخته شده است. در این فیلم فوق العاده بازیگران محبوبی همچون دانیل مک دونالد، جنیفر آنیستون، اودیا راش، بکس تیلور- کلاوس، لوک بنوارد به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دامپلین از کمدی درام‌های مخصوص نوجوانان است که تقریبا هر آنچه از این ژانر انتظار دارید را در خود دارد. فیلم از رمان معروفی به همین نام اثر جولی مورفی اقتباس شده است و روایتگر ماجرای دختر نوجوانی به نام ویلودین است که مادرش از کودکی دامپلین صدایش می‌کند. او با وجود اضافه وزنش از اعتماد به نفس بسیار بالایی برخوردار است که از جایگاه مادرش به‌عنوان یک ملکه زیبایی سابق می‌آید.

ویلودین بعد از اینکه عاشق پسری به نام بو می‌شود اعتماد به نفسش را به طور ناگهانی از دست می‌دهد و تصمیم می‌گیرد برای بیرون آمدن از زیر سایه مادرش و اثبات توانایی‌هایش، به‌عنوان یک مدل پلاس سایز در مسابقات ملکه زیبایی شرکت کند.

موسیقی دامپلین توسط دالی پارتن ملکه‌ی سبک کانتری ساخته شده که به حال و هوای پر شر و شور فیلم حسابی می‌آید. در هر صورت اگر به دنبال یک فیلم کمدی در سبک فیلم‌های نوجوانان برای پر کردن اوقات فراغت تان هستید، دامپلین گزینه‌ی مناسبی است.

فرستاده (Apostle)

بهترین فیلم های نتفلیکس

  • کارگردان: گارث ایوانز
  • بازیگران: دن استیونز، ریچارد الفین و پاول هیگنز

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین فیلم های نتفلیکس را نام ببریم باید به فیلم فرستاده اشاره کنیم. داستان فیلم روایتگر زندگی پسر است که به جزیره دور افتاده سفر می‌کند تا جان خواهر‌انش را نجات دهد، آن هم بعد از اینکه توسط یک فرقه‌ی مذهبی مرموز و عجیب ربوده می‌شود.

اعضای این فرقه می‌خواهند به ازای بازگشت امن این دختر، باج بگیرند و از خانواده‌اش درخواست پول دارند. مدت زیادی طول نمی‌کشد که اعضای فرقه می‌فهمند در افتادن با این مرد و طعمه قرار دادن او، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتشان بوده است و پشیمان می‌شوند. این مرد جوان برای نجات خواهر خود درباره این فرقه تحقیق می‌کند و مدام در اسرار آن‌ها عمیق می‌شود؛ رازها و دروغ‌هایی که باعث شده چنین جامعه‌ای ساخته شود.

آن‌ها ابتدا پدرم را کشتند (First They Killed My Father)

بهترین فیلم های نتفلیکس

  • کارگردان: آنجلینا جولی
  • بازیگران: سریماک ساریوم، کومفیک فیونگ و سوچیتا سونگ

آن‌ها ابتدا پدرم را کشتند، یکی دیگر از بهترین فیلم های netflix که به کاگردانی آنجلینا جولی و نویسندگی لونگ اونگ و آنجلینا جولی ساخته شده است. در دهه ۱۹۷۰، یک دختر کامبوجی از طبقه متوسط جامعه متوجه می‌شود که با حمله خمرهای سرخ به کامبوج، زندگی اعضای خانواده‌اش ازاین‌رو به آن رو می‌شود.

آن‌ها خانه‌ی راحت و گرم و نرم خود را ترک می‌کنند و سبک زندگی عادی‌شان را پشت سر می‌گذارند تا در یک کمپ کار اجباری زندگی کنند. زمانی‌که پدر این خانواده که یک افسر سابق بود، به قتل می‌رسد، اعضای این خانواده از یکدیگر جدا می‌شوند تا بتوانند جان خود را نجات دهند و زنده بمانند.

آن‌ها ابتدا پدرم را کشتند، یک اثر بیوگرافیکی، تاریخی و البته دلهره‌آور است که چندین زبان مختلف در آن شنیده می‌شود. داستان این فیلم از زاویه دید یک دختر ۷ ساله است که حالا بزرگ شده تا داستان زندگی خود را در این فیلم به تصویر بکشد. این اثر توانست جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را در جوایز فیلم هالیوود و همچنین جایزه آزادی بیان را از هیئت ملی بازبینی فیلم دریافت کند.

دیک جانسون مرده است (Dick Johnson Is Dead)

بهترین فیلم های نتفلیکس
بهترین فیلم های نتفلیکس
  • کارگردان: کریستن جانسون
  • بازیگران:  کریستن جانسون و چارلز ریچارد «دیک» جانسون

سابقه خیلی زیاد ساخت مستندهای مختلف باعث شده تا فیلمساز دارای جایزه یعنی کریستن جانسون را متقاعد کند که قدرت واقعی انجام این کار را دارد. حالا که این موقعیت برای کریستن جانسون مهیا شده است، او می‌تواند از تک تک روش‌های مختلفی را یاد گرفته، استفاده کند. او در این فیلم از روش‌های ابداعی و خارق‌العاده استفاده کرده تا کاری کند که پدر روانپزشک و ۸۶ ساله‌ی او، بمیرد؛ این در حالی است که امیدوار است تا سینما به او کمک کند که زمان را تغییر دهد، به دردها بخندد و کاری کند که پدرش برای همیشه زنده بماند.

بالا را نگاه نکن (Don’t look up)

بهترین فیلم های نتفلیکس
بهترین فیلم های نتفلیکس
  • کارگردان: آدام مک‌کی
  • نویسنده: آدام مک‌کی
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، جنیفر لارنس و راب مورگان

یکی از پر طرفدارترین فیلم‌های نتفلیکس بالا را نگاه نکن بوده که به کارگردانی و نویسندگی آدام مک‌کی ساخته شده است. داستان فیلم درباره کیت دیبیاسکی،بوده که دانشجوی سال آخر نجوم است.

او و استادش دکتر رندال میندی، به یک کشف شگفت‌انگیز می‌رسند؛ کشف یک ستاره دنباله‌دار که در منظومه شمسی در حال گردش است. مشکل این است که این ستاره، در مسیر برخورد مستقیم با زمین قرار دارد. مشکل دیگر؟ این است که انگار برای هیچکس مهم نیست. خیلی زود مشخص می‌شود که هشدار دادن به بشر درباره یک ستاره‌ی سیاره‌کش به اندازه کوه اورست است، آنقدرها هم مهم و خوشایند نیست که مردم به آن توجه کنند.

 شبکه زنبور (Wasp Network)

بهترین فیلم های نتفلیکس

  • کارگردان: اولیویر آسایاس
  • نویسنده: اولیویر آسایاس
  • بازیگران: پنه لوپه کروز، ادگار رامیرز و گایل گارسیا برنال

شبکه زنبور یکی از بهترین فیلم های نتفلیکس است. در این فیلم بازیگران محبوبی همچون پنه لوپه کروز، ادگار رامیرز و گایل گارسیا برنال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

رنه گونزالز که یک خلبان کوبایی به شمار می‌رود، هواپیمایی را می‌دزدد و از کوبا فرار می‌کند؛ همسر دوست داشتنی و دختر مورد علاقه‌اش را پشت سر رها می‌کند. او یک زندگی جدید را در میامی آغاز می‌کند.

مدت زیادی نمی‌گذرد که دیگر کوبایی‌های فراری هم پشت سر او راه میفتند و دنبالش می‌روند؛ آن‌ها درکنار هم یک شبکه جاسوسی راه‌اندازی می‌کنند. مأموریت آن‌ها این است که به سازمان‌های خشن و وحشیانه‌ی ضد کاسترو نفوذ کنند؛ سازمانی که مسئول حملات تروریستی در جزیره هستند. داستان این فیلم براساس کتابی با نام The Last Soldiers of the Cold War است که به قلم فرناندو مورایس نوشته شده بود.

پلتفرم (The Platform)

بهترین فیلم های نتفلیکس

  • کارگردان: گالدر گازتلو-اوروتیا
  • نویسنده: دیوید دسولا و پدرو ریورو
  • بازیگران: ایوان ماساگوئه، آنتونیا سن خوان، زوریون ایگلور

فیلم پلتفرم که یک مدت حسابی سر زبان‌ها افتاده بود، درباره یک مکان اسرارآمیز است؛ یک زندان غیرقابل وصف، یک سوراخ بسیار عمیق. اصلا مشخص نیست که این زندان دقیقا چند طبقه یا سطح دارد. در هر سطح این زندان، دو زندانی زندگی می‌کنند.

در وسط هر سطح حفره‌ای وجود دارد که سکویی از بالا به سمت پایین می‌آید؛ سکویی که روی آن میز بزرگی، شامل انواع و اقسام غذاهای مختلف است و در اختیار زندانیان قرار می‌گیرد. زندانیان هر طبقه، باقیمانده‌ی غذای زندانیان طبقه‌ی قبل را می‌خورند.

البته پیچشی که در این داستان وجود دارد، این است که هر چند وقت یک بار، زندانیان در طبقات مختلفی از خواب بیدار می‌شوند؛ حالا ممکن است در طبقه اول باشند و همه‌ی غذاها در اختیارشان باشد، یا اینکه در طبقات زیرین بیدار شوند و جز استخوان و ظرف‌های کثیف چیزی برایشان باقی نمانده باشد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های نتفلیکس چیست؟ به نظر شما جای چه فیلم‌هایی در این لیست خالی است؟  نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر