;
coinex

فروش خودرو در بورس کالا آغاز شد؛ دست دلالان کوتاه می‌شود

فروش خودرو در بورس کالا از امروز رسما آغاز به کار کرد و طی آن خودروهای دیگینیتی و فیدلیتی برای اولین بار در بورس کالا عرضه شدند.

با آغاز فروش خودرو در بورس کالا و طی خرید و فروش‌های که امروز انجام شد سه خودرو دیگینیتی و فیدلیتی 5 و 7 نفره عرضه شدند. با وجود فضای رقابتی سنگین بین این دو خودرو، در نهایت 13 درصد ارزان‌تر از بازار قیمت‌گذاری شدند.

فروش خودرو در بورس کالا آغاز شد؛ دست دلالان کوتاه می‌شود

با فراهم شدن فضای رقابتی و آزاد بین خودروسازان در بازار بورس، امکان فروش بدون واسطه ایجاد می‌شود. در واقع خودروسازان می‌توانند محصولاتشان را بالاتر از قیمت کارخانه به فروش برسانند و به طبع آن خریداران به دلیل ارزان‌تر بودن قیمت‌ها نسبت به بازار، سود بهتری خواهند برد و در نهایت به نفع آنها خواهد بود.

به این ترتیب سودی که پیش از اجرایی شدن این طرح به دست دلالان می‌رسید، حالا در جیب سهامداران خواهد رفت و به تدریج سود دلالی حذف خواهد شد.

فروش خودرو در بورس کالا آغاز شد؛ دست دلالان کوتاه می‌شود
فروش خودرو در بورس کالا آغاز شد

در بازار امروز 125 دستگاه دیگنیتی سفید عرضه شد. قیمت پایه برای این خودرو 821.5 میلیون تومان در نظر گرفته شد که در نهایت با میانگین قیمت 1 میلیارد و 33 میلیون و 304 هزار تومان فروش رفت. قیمت پایه‌ای که برای خودروی فیدلیتی 7 نفره در نظر گرفته شد برابر با 772 میلیون تومان بود که در نهایت معالمه این خوردو با میانگین قیمت 996 میلیون و 539 هزار تومان بسته شد.

از سوی دیگر این خودرو فیدلیتی 5 نفره بوده که 175 دستگاه از آن با میانگین قیمت 960 میلیون و 153 هزار تومان معالمه شد. قیمت پایه‌ای این خودرو 758.5 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

باید اضافه کنیم که عملیات مچینگ خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی 7 نفره تا پایان ساعت کار بورس ادامه داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فروش خودرو در بورس کالا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر