;
coinex

فقط تراشه آیفون 15 پرو و پرو مکس از نوع A17 Bionic خواهد بود

آیفون‌های سری 14 هنوز رسما رونمایی نشده‌اند؛ با این‌حال، اخبار و شایعاتی پیرامون نسل بعدی آیفون‌ها به گوش می‌رسد. گفته می‌شود که در پی سیاست‌های جدید اپل، فقط تراشه آیفون 15 و آیفون 15 پرو از نوع A17 Bionic خواهد بود.

با نزدیک شدن به زمان معرفی آیفون 14 تقریبا تمام مشخصات مربوط به این گوشی هوشمند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و در حال‌حاضر، طرفداران این محصول تنها می‌توانند تا زمان رونمایی صبر کنند. درهمین‌حال برخی از منابع خبری گزارش‌هایی درباره نسل بعدی اسمارت‌فون‌های اپل منتشر کردند.

طبق این گزارش‌ها، اپل تصمیم دارد که تراشه آیفون 15 پرو را به Bionic A17 ارتقا دهد. همچنین، Bionic A17 به عنوان تراشه آیفون 15 پرو مکس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت تراشه آیفون 15 پرو و پرو مکس با نسخه استاندارد

کمپانی اپل تا این لحظه در تمام نسخه‌های نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود به غیر از مدل‌های SE از یک تراشه بهره می‌برد؛ اما با عرضه آیفون 14 به‌نظر می‌رسد که تغییراتی در این روند اعمال شود. این احتمال وجود دارد که تراشه آیفون 15 پرو و پرو مکس Bionic A17 باشد؛ در حالی‌که نسخه‌های استاندارد و پلاس این محصول مورد انتظار، تراشه نسل قبلی را به کاربران ارائه می‌دهند.

چیپست جدید کمپانی اپل

استراتژی شرکت اپل برای آیفون 14 به این صورت خواهد بود که مدل‌های پرو آن چیپست Bionic A16 و نسخه‌های معمولی آن چیپست Bionic A15 را در سخت‌افزار خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

باید گفت که استراتژی اپل در نسل جدید آیفون و تغییر تراشه آیفون 15 پرو صرفا جهت ایجاد تنوع و نوآوری نیست. در واقع این شرکت قصد دارد با افزایش قدرت سخت‌افزار نسخه‌های پرو اسمارت‌فون‌‌های خود، انگیزه طرفداران این برند را برای خرید مدل‌های پرو آیفون بیش‌ازپیش افزایش دهد.

متاسفانه تا این لحظه هیچ اطلاعاتی از Bionic A17 منتشر نشده است. البته با توجه به زمان زیادی که به معرفی آیفون 15 باقی مانده، این موضوع تعجب آور نیست؛ اما شایعه شده که Bionic A17 با لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تراشه آیفون 15 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر