;
coinex

بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5) ؛ پرچمدار قدرتمند بازار ساعت های هوشمند

در این نوشتار قصد داریم به بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5) بپردازیم. اگر شما هم می‌خواهید اطلاعاتی درباره این اسمارت واچ کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید.

برند سامسونگ به‌تازگی از ساعت هوشمند جدید خود با نام گلکسی واچ 5 رونمایی کرده است. این ساعت که به همراه گوشی‌های تاشویی مانند گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 معرفی شده، یکی از پرچم‌داران بازار ساعت‌های هوشمند به شمار می‌رود.

علاوه بر گلکسی واچ 5، سامسونگ از گلکسی واچ 5 پرو هم رونمایی کرده است که می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. به نظر می‌رسد که این ساعت هوشمند سرسخت‌تر و بهتر از سایر محصولات موجود در بازار باشد. کسانی که به ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 جذب نشدند، به احتمال زیاد به گلکسی واچ 5 علاقه‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی واچ 5 پرو (Galaxy Watch 5 pro)

معرفی و بررسی گلکسی واچ 3 ؛ باریکتر اما زیباتر و همچنان عالی!

بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5)

گلکسی واچ 5 یکی از جدیدترین محصولات سامسونگ به شمار می‌رود که گفته می‌شود با دو اندازه مختلف وارد بازار خواهد شد. این ساعت هوشمند از جدیدترین نسخه Wear OS هم پشتیبانی می‌کند که این ویژگی باعث می‌شود بتوانید از آن برای موارد متنوعی استفاده کنید.

بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5)

در نتیجه، می‌توانید مطمئن باشید که یک رابط تجربه کاربری بسیار عالی با این دستگاه تجربه خواهید کرد. ازاین‌رو، گلکسی واچ 5 یکی از جدیدترین و بهترین ساعت‌های هوشمند 2022 به شمار می‌رود که توجه افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

از مهم‌ترین قابلیت‌های این ساعت هوشمند، می‌توان به سرعت شارژ قوی آن اشاره کرده که باعث می‌شود در زمان نسبتاً کم گوشی شارژ شود. علاوه بر این، ساعت مذکور نسبت به گلکسی واچ 4، باتری بزرگ‌تری دارد و این ویژگی باعث می‌شود که بتوانید مدت‌زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنید.

این ساعت نسبت به نسخه قبلی خود، پیشرفت بسیار کمتری داشته است. با این حال، قیمت آن خیلی بیشتر از گلکسی واچ 4 است. به همین دلیل هم شاید هرکسی توانایی خرید آن را نداشته باشد. این جدول به شما کمک می‌کند که بهتر بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5) را متوجه شوید.

مشخصات گلکسی واچ 5 سامسونگ
معرفی و عرضه
  • معرفی در تاریخ 10 اوت 2022
  • عرضه به‌زودی در تاریخ 26 اوت 2022
طراحی
  • 44.4 × 43.3 × 8.9 میلی‌متر
  • وزن 33.5 گرم (نسخه 44 میلی‌متری)
  • 28.7 گرم (نسخه 40 میلی‌متری)
  • جلو شیشه‌ای (کریستال سافایر) و فریم آلومینیومی
  • Esim
  • پشتیبانی از MIL-STD-810H
  • پشتیبانی از گواهی IP68 (مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متری)
  • مانیتور فشارخون
  • فریم آلومینیومی برای مقاومت در برابر خش و ضربه
نمایشگر
  • 1.19 و 1.39 اینچ از نوع Super AMOLED با رزولوشن 450 × 450 پیکسل
  • محافظت‌شده با کریستال سافایر
  • نمایشگر همیشه روشن
سخت‌افزار
  • اگزینوس W920 (پنج نانومتری)
  • پردازنده مرکزی دو هسته‌ای (دو هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.18 گیگاهرتز)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G68
نرم‌افزار
  • اندروید Wear OS 3.5 با رابط کاربری One UI Watch 4.5
رم و حافظه
  • رم 1.5 با حافظه 16 گیگابایت
  • عدم پشتیبانی از درگاه حافظه
باتری
  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 284 و 410 میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع 10 وات
اتصالات
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n، دو بانده
  • بلوتوث نسخه 5.2 و A2DP, LE
  • پشتیبانی از GPS و NFC
  • USB-C
قابلیت‌ها
  • حسگر BioActive  سامسونگ (ضربان قلب اپتیکال، تحلیل الکتریکی قلب، تحلیل آمپدانس بیوالکتریک)، حسگر دما، شتاب‌سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیس، حسگر نور
  • پشتیبانی از حالت‌های ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، قابلیت شخصی‌سازی واچ فیس، نمایش اعلان‌های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش، سازگار با شارژ بی‌سیم 10 وات

قیمت گلکسی واچ 5 و زمان عرضه

سامسونگ به‌تازگی و در تاریخ 10 اوت 2022 یک رونمایی برگزار کرد و در آن، از ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو به همراه گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 رونمایی کرد.

بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5)

در این رونمایی، اعلام شد که این محصولات در تاریخ 26 اوت 2022 روانه بازار شود. قیمت گلکسی واچ 5 بیشتر از نسخه قبلی است و البته یک سری ویژگی‌های بیشتری در آن دیده می‌شود. با این حال، تا حدی می‌توان این افزایش قیمت را از چشم فشارهای اقتصادی شرکت سامسونگ دید.

این ساعت با دو اندازه مختلف روانه بازار خواهد شد. به همین دلیل هم قیمت آن‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند. قیمت گلکسی واچ 5 در زمان عرضه، بین 500 تا 550 دلار استرالیا خواهد بود. این ساعت با اندازه‌های 40 و 44 میلی‌متری عرضه خواهد شد.

بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5) از نظر طراحی و ساخت

در سال‌های اخیر در محدوده گلکسی واچ، هیچ ساعت کلاسیکی دیده نمی‌شود. درحالی‌که گلکسی واچ 5 پرو طراحی بسیار خاص و منحصربه‌فردی دارد، سامسونگ در ساخت گلکسی واچ 5 از یک طراحی استاندارد استفاده کرده است.

بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5)

این بدان معنی است که در طراحی و اطراف گلکسی واچ 5، هیچ قاب دایره‌ای فیزیکی مشاهده نمی‌شود. طراحی آلومینیومی که در این گوشی وجود دارد، باعث شده است که جذابیت ظاهری آن تا حد زیادی افزایش پیدا کند. این طراحی آلومینیومی به دور بدنه فیزیکی تعبیه شده که می‌توان شیارهای زیبایی نیز در آن مشاهده کرد.

شما می‌توانید نسخه کوچک‌تر این دستگاه، یعنی نسخه 40 میلی‌متری آن را با رنگ‌های جذابی مانند گرافیتی، نقره‌ای و یا طلایی و صورتی خریداری نمایید. این در حالی است که گلکسی واچ 5 با اندازه 44 میلی‌متری با رنگ یاقوت کبود و یا طلایی و صورتی عرضه خواهد شد.

علی‌رغم این‌که سامسونگ در ساخت گلکسی واچ 5 از باتری بزرگ‌تری استفاده کرده، ابعاد آن در مقایسه با گلکسی واچ 4 اصلاً تغییر نکرده است. بااین‌حال، فقط وزن آن سه گرم افزایش داشته است. این موضوع را می‌توان یک شاهکار چشمگیر دانست.

بیشتر بخوانید:

بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 4 (Galaxy Z Flip 4)‌

بررسی اولیه گلکسی زد فولد 4 (Galaxy Z Fold 4)

بررسی مشخصات فنی Galaxy Watch 5 از نظر نمایشگر

از سوی دیگر، هنگامی که به بررسی مشخصات فنی Galaxy Watch 5 می‌پردازیم، متوجه می‌شویم که این ساعت هم مانند گلکسی واچ 4، با نمایشگری به‌اندازه 1.19 اینچ و یا 1.39 اینچ عرضه خواهد شد. همان طور که مشخص است، نسخه 40 میلی‌متری با نمایشگر 1.19 و نسخه 44 میلی‌متری با نمایشگر 1.39 اینچی عرضه می‌شوند.

بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5)

نمایشگر این ساعت هوشمند از نوع Super AMOLED است که با تراکم پیکسلی 330ppi در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. نمایشگر این گوشی که از قابلیت همیشه روشن هم پشتیبانی می‌کند و کیفیت شارپ‌تری نسبت به اپل واچ 7 دارد.

اگرچه رزولوشن تصاویر در نمایشگر این دستگاه نسبت به گلکسی واچ 4 تغییر نداشته و با همان وضوح رونمایی شده، اما استفاده از محافظت کریستال سافایر می‌تواند یک نقطه مثبت باشد و یک پیشرفت چشمگیر محسوب می‌شود. سامسونگ ادعا می‌کند که این محافظ می‌تواند مقاومت این ساعت هوشمند را تا 60 درصد افزایش دهد که نسبت به گلکسی واچ 4 یک برتری محسوب می‌شود.

علاوه بر موارد ذکرشده، خوب است بدانید که این ساعت هوشمند از گواهی IP68 نیز پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تا گلکسی واچ 5 در برابر گردوغبار و همچنین آب مقاوم باشد. در نتیجه، می‌توانید از این ساعت هوشمند برای شنا هم استفاده کنید.

Galaxy Watch 5 از تأییدیه MIL-STD-810H هم پشتیبانی می‌کند. این بدان معنی است که ساعت مذکور برای مقاومت در برابر شرایط سخت و چالش‌برانگیز هم آزمایش شده است؛ برای مثال، این ساعت در برابر افت شدید دما، ضربه و یا سقوط مقاوم خواهد بود.

بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5)

بررسی مشخصات گلکسی واچ 5 از لحاظ نرم‌افزار و سلامت

سامسونگ در ساخت گلکسی واچ 5 تغییری اساسی ایجاد کرد، آن تغییر هم این بود که سامسونگ در ساخت این ساعت سیستم‌عامل تایزن را کار نگذاشته و به‌جای آن، از سیستم‌عامل Wear OS استفاده کرده است.

درحالی‌که سیستم‌عامل Wear OS به‌تازگی دارد جای خود را در میان ساعت‌های هوشمند در بازار پیدا می‌کند، گلکسی واچ 4 و اکنون گلکسی واچ 5، در استفاده از این موارد پیشرو هستند. اگرچه جذابیت این ساعت در استفاده از رابط کاربری One UI Watch تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. با استفاده از این رابط کاربری، به احتمال زیاد از عملکرد منحصربه‌فرد این ساعت هوشمند لذت زیادی خواهید برد.

سامسونگ در ساخت گلکسی واچ 5 از رابط کاربری عالی One UI Watch 4.5 استفاده کرده است که قابلیت‌های زیادی به این ساعت هوشمند می‌بخشد. این رابط کاربری که در ماه جولای معرفی شد، ویژگی‌های جذابی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. برای مثال، آن‌ها می‌توانند با استفاده از این ساعت مچی تایپ کنند.

با بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5) متوجه می‌شویم که به‌طورکلی، رابط کاربری این ساعت هوشمند باعث می‌شود دسترسی بسیار آسان‌تر و لذت‌بخش‌تری به این دستگاه داشته باشیم. نکته جالب دیگر در خصوص این گجت پوشیدنی این است که تمرکز ویژه‌ای روی پیگیری خواب شما دارد.

بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5)

این سیستم جدید ردیابی خواب شامل راهنمایی‌های بسیار عمیقی بوده که می‌تواند تا حد زیادی به کاربران کمک کند. این موضوع تا جایی است که با بررسی مشخصات فنی Galaxy Watch 5 متوجه می‌شویم که این ساعت هوشمند با در دست داشتن قابلیت ردیابی خواب، به شما کمک می‌کند که در طول یک ماه بتوانید خواب خود را تنظیم کنید. در نتیجه، با گلکسی واچ 5 می‌تواند خواب بهتری را هم تجربه کنید.

این دستگاه از قابلیت SmartThings (خانه هوشمند) پشتیبانی می‌کند که با ویژگی تنظیم خواب ادغام است؛ بدین صورت، نگامی که گلکسی واچ 5 خواب شما را تنظیم کرد و تشخیص داد که خواب هستید، می‌تواند چراغ‌های هوشمند خانه شما را به طور خودکار خاموش کند و یا سایر وسایل هوشمند را در حالت سایلنت قرار دهد تا سرو صدای آنها شما را بیدار نکند.

بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5) به ما نشان می‌دهد که ویژگی‌های دیگری نیز در این دستگاه وجود دارند که مربوط به سلامتی کاربران می‌شوند. برای مثال، در گلکسی واچ 4 ما قابلیت BioActive را مشاهده کردیم که سنسورهای متعددی را به خود به همراه داشت.

بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5)
بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5)

این قابلیت در گلکسی واچ 5 هم دیده می‌شود که شامل ردیابی و تنظیم خواب، بررسی ضربان قلب و خون، نظارت بر اکسیژن بدن و به‌طورکلی، تجزیه‌وتحلیل سلامت بدن می‌شود. پس به‌طورکلی متوجه می‌شوید که نرم‌افزار و رابط کاربری این دستگاه قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

بررسی مشخصات فنی Galaxy Watch 5 از نظر پردازنده

سال گذشته که گلکسی واچ 4 عرضه شد، شاهد عملکرد قدرتمندی در آن بودیم که با چیپست اگزینوس W920 عرضه می‌شد. این پردازنده پنج نانومتری عملکرد بسیار خوبی در اختیار کاربران قرار می‌داد.

این پردازنده قوی در گلکسی واچ 5 هم مشاهده می‌شود و شما می‌توانید از آن انتظار یک عملکرد بسیار خوب داشته باشید. به‌علاوه، این ساعت بازده انرژی بسیار خوبی هم دارد.

با بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5) متوجه می‌شویم که سامسونگ از نسخه رم 1.5 گیگابایتی با حافظه 16 گیگابایتی استفاده  کرده است. این میزان حافظه داخلی برای ذخیره انواع برنامه‌ها مناسب و کافی است. بر اساس اولین برخوردی که با این دستگاه داشتیم، متوجه شدیم که عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌توانید از سرعت و عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.

بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5)
مشخصات فنی Galaxy Watch 5

بررسی مشخصات گلکسی واچ 5 از لحاظ باتری

گلکسی واچ 5 به دلیل افزایش ظرفیت باتری 13 درصدی نسبت به گلکسی واچ 4، طول عمر بهتری دارد و می‌توانید برای ساعات طولانی‌تری از آن استفاده کنید. نسخه 40 میلی‌متری این دستگاه با یک باتری باکیفیت نسبت به گلکسی واچ 4، از ظرفیت 247 به 284 میلی‌آمپری می‌رسد.

این در حالی است که ظرفیت باتری گلکسی واچ 5 با اندازه 44 میلی‌متر، از 361 به 410 میلی‌آمپر رشد کرده است. علاوه بر موارد ذکرشده، این ساعت هوشمند با USB-C عرضه می‌شود. این بدان معنی است که ساعت هوشمند مذکور نسبت به گلسی واچ 4، تقریباً 30 درصد سریع‌تر شارژ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی ساعت هوشمند میبرو لایت (Mibro Lite)

بهترین ساعت هوشمند شیائومی 2021 ؛ اسمارت واچ خوب Xiaomi چی بخریم؟

 

بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5)
بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5)

به دلیل تمام مشخصات گلکسی واچ 5 که در بالا ذکر شد، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این ساعت عملکردهای جالبی در اختیار شما قرار خواهد داد.

سخن نهایی

اخیراً بازار ساعت‌های هوشمند رشد قابل‌توجهی داشته است و افراد بسیاری قصد خرید این محصولات را دارند. گلکسی واچ 5 قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5) ، به نظر می‌رسد که سامسونگ در تلاش است تا بتواند در برابر نسخه قبلی، یک ساعت جدیدتر و بهتر جایگزین کند. حتی این برند با برندهای پرقدرت جهان رقابت کرده و این ساعت را می‌توان با دستگاه‌هایی مانند اپل واچ مقایسه کرد.

سؤالات متداول

گلکسی واچ 5 چه زمانی عرضه می‌شود؟

این ساعت که به‌تازگی و در تاریخ 10 اوت به همراه گلکسی واچ 5 پرو و گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 رونمایی شدند، در تاریخ 26 یا 27 اوت روانه بازار خواهند شد.

عملکرد ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 چگونه است؟

این ساعت هوشمند که با دو اندازه روانه بازار خواهد شد، عملکرد بسیار خوبی دارد. سامسونگ در ساخت این ساعت از پردازنده اگزینوس W920 استفاده کرده است. این پردازنده پنج نانومتری عملکرد بسیار خوبی به شما عرضه می‌کند. همچنین باتری این ساعت هم کیفیت خوبی دارد و نسخه 40 میلی‌متری با ظرفیت باتری 284 میلی‌آمپر و نسخه 44 میلی‌متری با باتری 410 میلی‌آمپر عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی‌ بررسی گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر