;
coinex

سرقت دو میلیارد دلار کریپتو در ماه جولای : فعالیت هکرها ادامه دارد

طبق گزارش Chainalysis، فعالیت هکرها علی‌رغم کاهش قابل توجه، همچنان دارد. فعالیت‌های غیرقانونی منجر به سرقت دو میلیارد دلار کریپتو در ماه جولای شد.

فعالیت غیرقانونی هکرها منجر به از دست رفتن 2 میلیارد دلار سرمایه کاربران در ماه جولای شد. طبق گزارش Chainalysis، علی‌رغم سقوط کلی صنعت ارزهای دیجیتال که منجر به اصلاح 70 درصدی اکثر دارایی‌ها شد، فعالیت‌های غیرقانونی در بازار حتی برای یک لحظه نیز متوقف نشده است.

سرقت دو میلیارد دلار کریپتو در ماه جولای

طبق نمودار سود دریافتی نهادهای غیرقانونی از کریپتو، حجم وجوهی که هکرها در کیف پول‌های خود دریافت می‌کنند، همچنان در روند صعودی حرکت می‌کند. از ماه جولای تا کنون، میزان سرقت دارایی‌های رمزنگاری شده توسط هکرها نسبت به زمان مشابه در سال‌های 2019 و 2021 کمی کاهش یافته است. به احتمال زیاد این وضعیت در زمستان تغییر خواهد کرد. سود کلاهبرداران در این بازه زمانی بیشتر از کل سال است.

سرقت دو میلیارد دلار کریپتو در ماه جولای : فعالیت هکرها ادامه دارد
سرقت دو میلیارد دلار کریپتو در ماه جولای

یکی از جنبه‌های مثبت نمودار ذکر شده، کاهش قابل توجه درآمد ماهانه کلاهبرداران به شمار می‌رود. در زمان نگارش این مقاله، کل درآمد کلاهبرداران به 1.6 میلیارد دلار می‌رسد. سرقت دو میلیارد دلار کریپتو در ماه جولای حدود 65 درصد کمتر از سرقت‌های انجام شده در جولای 2021 است.

از دلایل اصلی کاهش درآمد کلاهبرداران می‌توان به اصلاح قیمتی شدید بازار کریپتوکارنسی اشاره کرد. خارج شدن سرمایه‌گذاران خرد از بازار فضای فعالیت کلاهبرداران را محدود می‌کند. این دسته از معامله‌گران هدف اصلی کلاهبرداری در صنعت ارزهای دیجیتال هستند.

افزایش دانش سرمایه‌گذاران بازار کریپتوکارنسی

علاوه بر کاهش حجم کلی کلاهبرداری‌ها، شاهد کاهش میزان سرمایه منتقل شده به کلاهبرداران نیز هستیم. این موضوع نشان‌دهنده افزایش آگاهی و آموزش مناسب سرمایه‌گذاران در مورد کلاهبرداری‌ها یا پروژه‌های مشکوک است.

از سال 2021 تا کنون، هیچ پروژه کلاهبرداری به وسعت پروژه PlusToken یا Finiko در بازار مشاهده نشده و تمامی کلاهبرداری‌های صورت گرفته در فضای کریپتوکارنسی به پروژه‌های کوچک (کمتر از 100 میلیون دلار) اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرقت دو میلیارد دلار کریپتو در ماه جولای چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: u.today

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر