;
coinex

بازیگران سریال خون سرد [بیوگرافی + تصاویر]

خون سرد جدیدترین ساخته‌ی امیرحسین ترابی است که از فیلم‌نت پخش می‌شود. برای آشنایی با داستان و بازیگران سریال خون سرد همراه ما باشید.

مجموعه جنایی پلیسی خون سرد یکی از سریال‌های جدید نمایش خانگی است. تهیه کنندگی این  سریال را بهمن کامیار بر عهده دارد و به طور اختصاصی از پلتفرم فیلم نت منتشر می‌شود.

امیر آقایی، شهرام حقیقت دوست، سارا بهرامی، سارا رسول زاده، بهار قاسمی، نیما شعبان نژاد و لیندا کیانی بازیگران توامند و مشهوری هستند که در سریال خون سرد به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

شما در این نوشتار تکراتو علاوه بر بیوگرافی بازیگران سریال خون سرد ، می‌توانید عکس بازیگران سریال خون سرد را نیز مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال بی نشان ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال آتش سرد ؛ بیوگرافی و عکس

بازیگران سریال خون سرد

امیر آقایی بازیگر مشهور و محبوب سینما و تلویزیون، اولین هنرپیشه‌ای بود که پس اعلام ساخت این سریال در اردیبهشت ماه، برای بازی به خون سرد دعوت شد.

بازیگران سریال خون سرد

این پنجمین سریال نمایش خانگی است که آقایی در آن به نقش‌آفرینی می‌پردازد. او پیش از این در مجموعه‌های قلب یخی 3، عالیجناب، رقص روی شیشه و آقازاده بازی کرده بود. وی در خون سرد نقشی خاص با گریمی متفاوت دارد.

علاوه بر بازیگرانی که در قسمت بالا نام بردیم، امیررضا دلاوری، احسان عباسی، فرخ نعمتی، حسن زارعی، نادر فلاح، حسین سحرخیز، جلال فاطمی، نیلوفر کوخانی، پیام اینانلویی، مرتضی تقی زاده، مهدی محرابی، الهام ایمانی، عارفه معماریان، باسط رضایی و سارا امیری دیگر بازیگرانی هستند که در این مجموعه ایفای نقش کرده‌اند.

ما در ادامه‌ به خلاصه داستان، مختصری از زندگینامه بازیگران سریال خون سرد و معرفی عوامل این مجموعه پرداخته‌ایم.

شهرام حقیقت‌دوست

بازیگران سریال خون سرد

شهرام حقیقت دوست، زاده‌ی بیست و هفتم اسفند ماه سال۱۳۵۱ در رشت است. او دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و با توجه به علاقه‌اش به بازیگری پیش از ورود به دانشگاه و تحصیل آکادمیک در این رشته مدتی در کلاس‌های حمید سمندریان در کنار شهاب حسینی مشغول آموختن اصول اولیه بازیگری شد.

حقیقت‌دوست در 22 سالگی با نمایش «پسر کاروان» بر روی صحنه رفت و یک سال بعد با ایفای نقش در مجموعه «مهر خوبان» وارد دنیای بازیگری شد.

وی در سال ۱۳۷۶ با بازی در نقش کوتاهی در فیلم درخت گلابی وارد سینما شد. درخت گلابی یکی از بهترین فیلم های داریوش مهرجویی است. او سه پس از بازی در این فیلم با نقش‌آفرینی در سریال‌ موفق خط قرمز به کارگردانی قاسم جعفری به شهرت رسید. شهرام حقیقت‌دوست در سال 1380 در مجموعه یک شهر ساخته‌ی اصغر فرهادی نیز به ایفای نقش پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مذهبی ایرانی

بازیگران سریال شب آخر ؛ بیوگرافی و عکس

سارا رسول‌زاده

بازیگران سریال خون سرد

سارا رسول زاده در هجدهم شهریور ماه سال 1368 در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک مقطع کارشناسی رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد کارگردانی است.

او فعالیت هنری خود را پیش از ورود به دانشگاه با تئاتر عروسکی آغاز کرد و پس چند سال کار، وقتی 21 سال داشت، در ورک شاپ دکتر علی رفیعی از بین 40 نفر انتخاب شد و سال بعد با 14 نفر دیگر در نمایش یرما به کارگردانی رفیعی اولین بار روی صحنه رفت و دو سال کنار این کارگردان کار کرد.

رسول‌زاده در سال 1388 وقتی 20 سال داشت، به عنوان مجری در برنامه ترمه طلا گروه کودک به کارگردانی محمدرضا حیدری شروع به فعالیت کرد.

وی در سال 1393 با ایفای نقش در سریال پرده نشین در نقش هاجر همسر یک طلبه جلوی دوربین رفت و با محسن کیایی همبازی شد. دو سال بعد با نقش‌آفرینی در سریال عاشقانه‌ها به کارگردانی منوچهر هادی که از شبکه خانگی پخش شد به شهرت رسید. او در این مجموعه با بازیگرانی چون هومن سیدی ، محمدرضا گلزار و مهناز افشار همبازی بود.

سارا رسول زاده در سال 1396 برای بازی در مجموعه عاشقانه نامزد بهترین بازیگر زن بخش درام شد، که در نهایت ساره بیات برنده این جایزه شد.

امیر آقایی

بازیگران سریال خون سرد
عکس بازیگران سریال خون سرد

امیر آقایی در دهم مرداد ماه سال 1349 در ارومیه به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی بوده و بازیگری را از تئاتر شروع کرده است. وی علاوه بر زبان مادری‌اش (ترکی) به زبان استانبولی هم مسلط است.

امیر آقایی تنها یک خواهر به نام نرمین دارد و پدرش در سال 1358 در یک سانحه رانندگی درگذشت. او پس از فوت پدرش به همراه خانواده به پایتخت آمد و در محله گلشن تهران ساکن شدند.

وی در تهران به مدرسه شبانه روزی رفت تا روزها بتواند در یک کارخانه تراشکاری مشغول کار شود. آقایی با حمایت دایی‌اش «محمود آیدین» که نویسنده است، نوشتن را نیز آغاز کرد.

او در سال پایانی دبیرستان در مسیر محل کارش بیلبورد کلاس‌های بازیگری را دید و به آموزشگاه بازیگری رفت و زیر نظر احمد آقالو و خسرو دهقان دوره‌های بازیگری را گذراند.

آقایی در 26 سالگی با حضور در گروه تئاتر آزیتا حاجیان مسیر بازیگری خود را به طور حرفه‌ای دنبال کرد و چهار سال بعد با ایفای نقش در سریال «خاک سرخ» به کارگردانی حاتمی‌کیا، برای اولین بار بازی جلوی دوربین را تجربه کرد.

وی در سال 1380 با بازی در فیلم «ارتفاع پست» وارد سینما شد و پس از آن با نقش‌آفرینی در سریال «اولین شب آرامش» احمد امینی به شهرت رسید.

امیر آقایی تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های موفق بسیاری بازی کرده است. از افتخارات کارنامه هنری او می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم شنای پروانه از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد دوره پنجم انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران (سعادت‌آباد) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های پژمان جمشیدی

بهترین فیلم های علی حاتمی

سارا بهرامی

بازیگران سریال خون سرد
بیوگرافی بازیگران سریال خون سرد

سارا بهرامی در 1361/11/2 در اصفهان به دنیا آمد. وی از دوره دبستان با ثبت‌نام و حضور در کلاس‌های تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وارد دنیای بازیگری شد.

او دارای مدرک کارشناسی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد تنکابن است. بهرامی پس از پایان دانشگاه به تهران رفت و در کلاس‌های بازیگری موسسه کارنامه با مدیریت پرویز پرستویی و حبیب رضایی شرکت نمود و سپس در نمایش‌هایی همچون «راهزنان»، «اگر..»، «متولد ۱۳۶۱»، «هم‌هوایی»، «مخمصه» بازی کرد.

وی در سال ۱۳۹۲ با بازی درخشان خود در سریال پرمخاطب «پروانه» به کارگردانی جلیل سامان مشهور شد. او نخستین نقش‌آفرینی سینمایی خود را با ایفای نقش در فیلم ایرانی-فرانسوی «تهرون» به کارگردانی نادر تکمیل همایون تجربه کرد.  فرات، مثل یک کابوس، پروانه، پرده‌نشین، ساخت ایران ۲ و کرگدن برخی از سریال‌‌هایی هستند که او در آن‌ها ایفای نقش داشته است.

بهرامی در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر و جشن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم ایتالیا ایتالیا ساخته‌ی کاوه صباغ زاده شد.

این بازیگر مطرح سه سال بعد، در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر، برای نقش‌آفرینی در فیلم دارکوب، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد. سارا بهرامی از بازیگران مینی سریال درمانگر بوده که به تازگی از شبکه نمایش خانگی پخش شده است.

لیندا کیانی

بازیگران سریال خون سرد
عکس بازیگران سریال خون سرد

لیندا کیانی، زاده‌ی بیست و سوم شهریور ماه سال 1359 در آبادان است. او دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی ارشد فلسفه بوده و فعالیت هنری خود را با ثبت نام در ‌کلاس‌های بازیگری تحت نظارت محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان شروع کرد. کیانی پس از اتمام این کلاس‌ها، با شرکت در دوره‌های فن بیان و بدن استاد سمندریان و مهتاب نصیرپور کارش را ادامه داد.

او در سال 1386 با معرفی شریفی نیا، وارد مجموعه بازیگران سریال تلویزیونی ساعت شنی به کارگردانی بهرام بهرامیان شد و با بازی در نقش مهتاب در این سریال پربیننده تلویزیونی، دیده شد. وی یک سال بعد با فیلم سینمایی آقای هفت ساخته‌ی شهرام شاه حسینی بازیگری در سینما را تجربه کرد و بعد با بازی در سریال روز حسرت به کارگردانی سیروس مقدم به شهرت رسید.

کیانی که از بازیگران سریال خون سرد است تا کنون با پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی بسیاری همکاری داشته است، که از میان آن‌ها می‌توان فیلم‌های ماجرای نیمروز، ناسپاس، منصور و سریال‌های رستگاران، وضعیت سفید و ماتادور را نام برد.

دریافت جایزه بهترین بازیگر زن را از دوازدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو آمریکا برای نقش‌آفرینی در فیلم کوتاه کلاس رانندگی و همچنین کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم مرده خور از جشنواره جهانی فیلم دهلی نو از افتخارات کارنامه هنری لیندا کیانی هستند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال معصومیت از دست رفته ؛ بیوگرافی و عکس

بهترین سریال های تاریخی ایرانی ؛ بر اساس امتیاز IMDb

نیما شعبان‌نژاد

بازیگران سریال خون سرد

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال خون سرد می‌رسیم به نیما شعبان‌نژاد که در بیست و یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۶ در شهر کلن آلمان در خانواده‌ای ایرانی متولد شد. سه سال و شش ماه داشت که با بازگشت خانواده در تهران ساکن شدند . مادر او نقاش و پدربزرگش (محمد پناهنده) از عکاسان نام آشنای ایران است.

شعبان‌نژاد دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی کارگردانی تئاتر بوده و از سال ۱۳۸۳ به شکل حرفه‌ای، فعالیت خود را در زمینه بازیگری تئاتر شروع کرده‌ است.

نیما شعبان‌نژاد با معرفی محمد زیکساری که نقش استاد کهنمویی را در برنامه خندوانه بازی می‌کرد، وارد خندوانه شد و بازی درخشان خود در این برنامه به شهرت رسید. او در مجموعه خندوانه در شخصیت‌های مختلفی به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

وی پس برنامه خندوانه در سریال‌های ممنوعه، رهایم نکن، هیولا، دراکولا، دوپینگ و فیلم‌های آینده، بعد از اتفاق و لب خط ایفای نقش کرده است. نیما شعبان‌نژاد از بازیگران سریال راز بقا به کارگردانی سعید آقاخانی است که اخیرا از شبکه نمایش خانگی پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت.

فرخ نعمتی

بازیگران سریال خون سرد
زندگینامه بازیگران سریال خون سرد

فرخ نعمتی در یکم آذر ماه سال 1330 در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا طالقانی است. ایشان فارغ التحصیل رشته مدیریت اقتصادی بوده، بازیگری را از 28 سالگی با نمایش لمون در تئاتر آغاز کرده و با بازی در چند فیلم سینما به صورت حرفه‌ای آن را دنبال کرد.

وی در سال 1362 اولین بار با بازی در مجموعه نوروزنامه جلوی دوربین رفت و یک سال بعد با فیلم زائر خلف به کارگردانی یدالله نوعصری بازیگری در سینما را تجربه کرد. ایشان در سال 1375 با ایفای نقش در مجموعه محبوب خانه سبز به کارگردانی مشترک مسعود رسام و بیژن بیرنگ، و همبازی شدن با خسرو شکیبایی به شهرت رسید.

یکی از مهم‌ترین پرژوه‌های کاری فرخ نعمتی، بازی در نقش امام رضا (ع) در سریال ولایت عشق به کارگردانی مهدی فخیم زاده بود. او در این باره می‌گوید: «بازی در نقش امام رضا (ع) بزرگترین و مثبت ترین قدمی بود که در حیطه کاری‌ام برداشتم. بعد از آن پیشنهادات مختلفی در زمینه صدا به من شد اما من هرگز کار گویندگی انجام ندادم و به جز حیطه بازیگری هیچ جای دیگر صدایم را خرج نکردم و گمان می کنم این مسئولیتی است که برعهده دارم.»

فرخ نعمتی در 23 سالگی با سهیلا رضوی که او هم بازیگر سینما و تلویزیون است، ازدواج کرده و دو پسر به نام ها ی علی و آرش دارد، هر دو فرزند او ازدواج کرده‌اند و ایشان صاحب یک نوه به اسم نامی است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال آفتاب پرست ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال سفر سبز ؛ بیوگرافی و عکس

امیررضا دلاوری

بازیگران سریال خون سرد

زندگینامه بازیگران سریال خون سرد را با خلاصه‌ای از زندگی امیررضا دلاوری به پایان می‌رسانیم. وی در 1355/5/17 در تهران متولد شد. پدر او بازنشسته نیروی هوایی بوده و مادرش دبیر ریاضی است. وی فرزند اول یک خانواده 5 نفره است و دو برادر کوچکتر از خود به نام های احسان و اشکان دارد. او با الهام مرادی ازدواج کرده و یک دختر بنام دیار دارند.

دلاوری تحصیلاتش را تا دیپلم ادامه داد و سپس به عنوان بازیگر در تئاتر مشغول به فعالیت شد. وی در سال 1374 با سریال مهر خوبان به طور حرفه‌ای بازیگری را ادامه داد و 11 سال بعد، با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی ما چند نفر به کارگردانی فیاض موسوی، در کنار مهدی پاکدل و امیرمحمد زند به بازیگری شناخته شده تبدیل شد.

وی یکی از بازیگران سریال یاغی است. یاغی از پرطرفدارترین و بهترین  سریال های شبکه نمایش خانگی 1401 به شمار می‌آید.

امیررضا دلاوی علاوه بر بازیگری به موسیقی نیز علاقه‌مند است و در نواختن تار، سه‌ تار و تمبک مهارت دارد.

داستان سریال خون سرد

با توجه به اخبار منتشر شده از رسانه‌ها، سریال جنایی پلیسی‌ خون سرد 26 قسمتی است و از تاریخ 1401/5/28 جمعه هر هفته ساعت 12 از سایت فیلم‌نت پخش می‌شود.

قصه‌ی این سریال درباره‌ی شخصی است که عاملین پرونده‌های زن آزاری را به دام انداخته و آن‌ها را به مجازات جرم و جنایتی که مرتکب شدند می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران مینی سریال درمانگر [بیوگرافی + عکس]

ساعت پخش سریال آتش سرد [+ساعت پخش تکرار]

کارگردان سریال خون سرد

امیرحسین ترابی متولد سال 1356 است. وی او فعالیت هنری خود را از دهه‌ی 70 با دستیاری کارگردانی در سینما آغاز به کار کرد. او فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته کارگردانی سینما و کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر است.

بازیگران سریال خون سرد

این هنرمند 10 سال در سینما به عنوان برنامه ریز و دستیار به فعالیت خود ادامه داد و از سال 1380 به بعد به طور مستقل کارگردانی را شروع نمود. ترابی در این سال‌ها تیزر تبلیغاتی، تله فیلم، 13 فیلم کوتاه و برنامه‌های بسیاری را برای تلویزیون ساخته است. همچنین او در سال 1397 کارگردانی فیلم لابیرنت را برعهده داشت.

اپیزود هشدار در مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» یکی از قسمت‌های پرطرفدار این سریال به کارگردانی امیرحسین ترابی بوده، علاوه بر این کار وی در آثاری مانند «دو 2»، «هزارتو»، «عشق لرزه»،، «صحنه جرم ورود ممنوع»، «دنیای آینده»، «الهه زیگورات» به عنوان بازیگر، کارگردان، چهره پرداز، دستیار کارگردان حضور داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اصغر فرهادی ؛ از رقص در غبار تاقهرمان

بهترین فیلم های جواد عزتی ؛ از خورشید تا جهان با من برقص!

عوامل سریال خون سرد

  • کارگردان: امیرحسین ترابی
  • تهیه‌کننده: بهمن کامیار
  • نویسندگان: علیرضا عطااله تبریزی، محمد مهدی عزیزمحمدی، احسان ابراهیمی،امین فرشادمهر
  • مجری طرح و مدیرتولید: سیدحسین هادیانفر
  • دستیار اول کارگردان: یوسف وجدان دوست
  • طراح گریم: محسن دارسنج
  • مدیرصدابرداری: بابک اخوان
  • مدیرفیلمبرداری: محمدرسولی
  • طراح صحنه: بهمن زربخش
  • تدوین: نیما جعفری جوزانی
  • طراح لباس: مجید لیلاجی
  • طراحی و ترکیب صدا: فرامرز ابوالصدق
  • جانشین تولید: حسن محمدی آرش
  • آهنگساز: حامد ثابت
  • برنامه ریز: حمیدرضا غفارزاده- نیما خورشیدی
  • منشی صحنه: حمیرا نعمت الله
  • مدیرتدارکات:ب هرام صادقی
  • مشاور رسانه ای و روابط عمومی: میثم محمدی
  • عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: محسن عامری

سوالات متداول

بازیگران سریال خون سرد چه کسانی هستند؟

امیر آقایی، شهرام حقیقت دوست، سارا بهرامی، سارا رسول زاده، بهار قاسمی، نیما شعبان نژاد، لیندا کیانی، امیررضا دلاوری، احسان عباسی، فرخ نعمتی، حسن زارعی، نادر فلاح، حسین سحرخیز، جلال فاطمی، نیلوفر کوخانی، پیام اینانلویی، مرتضی تقی زاده، مهدی محرابی، الهام ایمانی، عارفه معماریان، باسط رضایی و سارا امیری بازیگران سریال خون سرد هستند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال خون سرد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر