;
coinex

هشدار سازمان ملل درباره خطرات رمزارزها : مالیات‌ها را افزایش دهید!

هشدار سازمان ملل درباره خطرات رمزارزها به دولت‌ها توصیه می‌کند که مالیات معاملات کریپتوکارنسی را افزایش داده و در کمپین‌های ضد تبلیغی کریپتو فعالیت کنند.

بازوی توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) پیشنهاد افزایش مالیات بر معاملات و محدودیت‌های تبلیغاتی را جهت افزایش درآمد دولت‌ها و حفظ ثبات مالی کشورهای در حال توسعه ارائه کرد. UNCTAD در گزارش روز پنجشنبه خود اعلام کرده که کشورهای در حال توسعه می‌بایست با توجه به خطرات جمع‌آوری مالیات، سیاست‌های پولی و ثبات مالی، اقدام به اعمال محدودیت‌های گسترده‌ برای استفاده از رمزارزها و همچنین منع پذیرش رمزارزها توسط بانک‌ها نمایند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات هشدار سازمان ملل درباره خطرات رمزارزها

در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، هشدار داده شد که افزایش استفاده از رمزارز جهت پرداخت‌های داخلی یا انتقال پول به کشورهای مختلف، اختیار دولت‌ در مسائل پولی را به چالش می‌کشد و ممکن است باعث کاهش بودجه توسعه شود.

UNCTAD توصیه می‌کند که مالیات‌‌های بیشتری بر تراکنش‌های رمزارزی اعمال شود و همچنین کیف پول‌ها و صرافی‌ها در پایگاه‌های اطلاعاتی و یا تبلیغات ضد رمزارزی فعالیت کنند. این سازمان همچنین با اشاره به خطراتی مانند فرار مالیاتی و ضررهای ناشی از نوسانات قیمتی که ممکن است نیاز به مداخله داشته باشند، گفت:

مزایایی که ارزهای دیجیتال ممکن است برای برخی افراد و موسسات مالی به همراه داشته باشند، تحت‌الشعاع خطرات و هزینه‌هایی است که در کشورهای در حال توسعه شاهد آن هستیم. این سند به کشورها توصیه می‌کند که موسسات مالی تحت نظارت را از نگه‌داری استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال و همچنین ارائه محصولات مرتبط به مشتریان منع کنند.

هشدار سازمان ملل درباره خطرات رمزارزها : مالیات‌ها را افزایش دهید!

آیا محدودیت‌های جدید در انتظار بازار کریپتوکارنسی است؟

استیبل کوین‌ها رمزارزهای پایه‌ای به شمار می‌روند که به دنبال حفظ اررزش خود در برابر یک ارز ثابت مانند دلار آمریکا هستند. فروپاشی اکوسیستم ترا نشان داد که این ارزهای دیجیتال همیشه موفق در ثابت نگه داشتن قیمت خود نیستند.

ارقام ذکرشده توسط UNCTAD نشان می‌دهد که کریپتوها در روسیه، اوکراین و ونزوئلا، سه کشوری که تحت تاثیر تحریم‌ها، جنگ و تورم قرار دارند، بسیار محبوب هستند. در این گزارش اشاره شده است که تا نوامبر 2021، 41 کشور در حال توسعه، صرافی‌ها و بانک‌ها را از معاملات ارزهای دیجیتال منع کرده و یا از ارائه ارزهای دیجیتال به سرمایه گذاران خرده‌فروش جلوگیری کرده‌اند. 9 کشور نیز به طور کامل رمزارزها را ممنوع کرده‌اند.

تنظیم‌کنندگان قانون در حال بررسی نحوه تعامل بانک‌های متعارف با دنیای ارزهای دیجیتال هستند. قانون‌گذاران علاقه دارند که محدودیت‌هایی بر دارایی‌های ریسکی نظیر بیت کوین اعمال کنند. سایر سازمان‌های بین‌المللی نیز محدودیت‌های اضافی را برای تقویت قوانین پولشویی، کنترل سرمایه و جمع‌آوری مالیات پیشنهاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هشدار سازمان ملل درباره خطرات رمزارزها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر