;
coinex

حالت اضطراری میت 50 ؛ ارسال پیامک و برقراری تماس با گوشی خالی از شارژ!

گوشی پرچم‌دار هواوی، یک ویژگی جدید خواهد داشت. حالت اضطراری میت 50 باعث می‌شود که کاربر بتواند با باتری تخلیه شده هم پیامک ارسال نماید و هم تماس برقرار کند.

هواوی برخلاف سال‌های قبل، در سال 2022 به جای دو سری گوشی پرچم‌دار، فقط یک سری از گوشی‌های خانواده میت 50 را به‌عنوان گوشی پرچم‌دار خود معرفی کرد. این شرکت چینی به‌عنوان امنیت ملی برای آمریکا شناخته شده و توسط آمریکا نحریم شده است. از این رو طبق قوانین صادرات آمریکا، نمی‌تواند تراشه‌های پیشرفته را خریداری نماید. با وجود همه مشکلات، ویژگی جدید گوشی پرچمدار هواوی بسیار مفید و منحصر به فرد خواهد بود. احتمال می‎رود این گوشی، طرفداران بسیار زیادی داشته باشد، چون تمام شدن شارژ گوشی، یک دغدغه عمومی است.

بیشتر بخوانید:

حالت اضطراری میت 50

با وجود تحریم‌های اعمال شده روی شرکت‌های چینی، هواوی موفق به توسعه سیستم عامل هارمونی (Harmony) خود شد که هم‌اکنون نسخه 0.3 آن در بازار موجود است. همچنین این سیستم عامل قادر است از تراشه‌های اسپندراگون کوالکام با اتصال 4G نیز بهره ببرد. اکنون طبق افشاگری یک منبع معتبر در شبکه اجتماعی Weibo چین، به‌نظر می‌رسد سری میت 50 هواوی به کاربران اجازه برقراری تماس و ارسال پیام حتی با باتری خالی را خواهد داد.

حالت اضطراری میت 50

طبق گزارشات این افشاگر در ویبو، انتظار می‌رود این ویژگی بخشی از سیستم عامل هوآوی یعنی HarmonyOS 3.0 باشد. گفته می‌شود که ویژگی حالت اضطراری میت 50 به‌طور پیش‌فرض نصب شده است. همچنین به نظر می‌رسد که این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد، علاوه‌ بر برقراری تماس و ارسال پیام با باتری خالی، بتوانند اسناد یا کدهای QR را اسکن کنند. پیش‌بینی می‌شود که سری میت 50 هواوی به زودی معرفی گردد.

مشخص نیست که این ویژگی چگونه کار می‌کند و پس از اتمام باتری، از چه چیزی برای روشن کردن گوشی هوشمند استفاده می‌کند. احتمال دارد که این گوشی با باتری‌ عرضه شود که می‌تواند برخی از سلو‌ل‌های باتری آن را حتی هنگام اتمام باتری گوشی حفظ کرده و پس از تخلیه باتری از آن استفاده کند.

در هر دو سیستم عامل iOs و اندروید، در صورتی که باتری رو به اتمام باشد، کاربر می‌تواند از طریق تنظیمات، میزان مصرف باتری را کاهش دهد. در این حالت جلوه‌های بصری و فعالیت‌های پس‌زمینه مانند بارگیری و دریافت ایمیل کاهش می‌یابد.

حالت اضطراری میت 50

همچنین در گوشی های پیکسل گوگل قابلیت‌های بیشتری برای کاهش مصرف باتری افزوده شده است. در این گوشی‌ها با فعال کردن گزینه Extreme Battery Saver، ویژگی‌های پرمصرف باتری نظیر وای‌فای، هات‌اسپات، برخی از اتصالات شبکه، دستیار صوتی گوگل و برخی از فعالیت‌های پس‌زمینه غیرفعال می‌شوند. علاوه‌ بر این کاربر قادر است به صورت گزینشی، برخی از برنامه‌های مورد نظر را روشن نگه دارد و برخی دیگر را مسدود نماید.

سلامت و عمر مفید باتری گوشی جز مهم ترین مواردی است که هنگام خرید به آن توجه می‌شود. با فرض صحیح بودن این شایعات و برخوردار بودن هواوی میت 50 از حالت اضطراری باتری، به احتمال زیاد، دیگر شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند به دنبال افزودن این ویژگی به گوشی‌های خود باشند، زیرا این قابلیت پتانسیل‌های فراوانی خواهد داشت و به‌ نظر می‌رسد موثر و کاربردی باشد.

با فرض افزودن ویژگی حالت باتری اضطراری به میت 50 ، هواوی قادر به بهره‌مندی از فناوری 5G در گوشی‌های خود نیست. با این که هواوی از برترین و محبوب‌ترین شرکت‌های گوشی هوشمند چین بوده است ولی پس از محدودیت‌های ایجاد شده توسط آمریکا، این عنوان را برای رقابت به دیگر شرکت‌های رقیب مانند اوپو، شیائومی و ویوو سپرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حالت اضطراری میت 50 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر