;
coinex

برجام و فساد در فولاد مبارکه، چه تاثیری بر معاملات بورسی داشتند؟

معاملات امروز بازار بورس با تاثیر از اخبار منتشر شده از برجام و فساد فولاد مبارکه اصفهان انجام شد. در آغاز هفته، شاخص بود سیر نزولی داشت و با ریزش شدیدی مواجه شد. شاخص کل با ریزش 12 هزار و 592 واحدی همراه بود که در نهایت باعث شد رقم یک میلیون و 438 هزار واحد بر تابلوهای بورس ثبت شود.

همچنین شاخص هم وزن نیز بیشتر از یک هزار و 600 واحد ریزش به محدوده 397 هزر واحدی رسید و موفق به ثبت کانال 400 هزار واحدی نشد.

عوامل متعددی در معاملات بازار بورس تاثیر دارد. یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در این چند سال اخیر، بازار بورس با آن دست  پنجه نرم می‌کند مسائل مربوط به برجام است. معاملات امروز نیز طبق پیش‌بینی‌های گذشته تحت تاثیر خبرهایی بود که از مذاکرات برجام منتشر شده بود. علاوه بر این فساد فولاد مبارکه اصفهان نیز مزید بر علت شد تا شاخص کل بورس با افت شدیدی همراه شود. از آنجایی که مذاکرات برجامی همچنان روشن نیست و در هاله از ابهام قرار دارد، به نظر می‌رسد این روند کاهشی در بازار بورس ادامه‌دار باشد. فضایی که در نهایت به ضرر بازار تمام خواهد شد.

تاثیر برجام و فساد فولاد مبارکه بر بازار بورس

البته می‌توان با شناخت درست بازار و احیای برجام به آینده بازار بورس امیدوار بود و این تحولات را نشانگر این موضوع دانست که بازار بورس از هر گشایش و توافقی در مذاکرات برجامی استقبال خواهد کرد. کارشناسان مربوطه نیز این تاثیر مستقیم را نشانه خوبی دانسته و آن را به فال نیک گرفتند که در صورت احیای برجام تحولات عظیمی در بازار بورس در مقایسه با بازارهای موازی رخ خواهد داد.

برجام و فساد در فولاد مبارکه، چه تاثیری بر معاملات بورسی داشتند؟

در این بین تنها اخبار مربوط به برجام نبود که باعث کاهش شاخص کل شد. انتشار خبرهای فساد فولاد مبارکه به مانند زلزله چند ریشتری، دل سهامداران را لرزاند. با توجه به بسته بودن معاملات امروز فولاد مبارکه، تاثیر منفی انتشار این خبر را به وضوح می‌شد در بازار دید. به گفته کارشناسان، خبرهایی که از فساد شرکت ها منتشر می‌شود تاثیر مستقیم در بازار خواهد داشت.

با تمامی این احوال، کارشناسان و تحلیلگران بورس، تاثیر اخبار ناشی از مذاکرات برجام را بیش از نشر خبرهای دیگر می‌دانند. به گفته آنها تا زمانی که تکلیف برجام روشن نشود، روند بازار بر همین منوال خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره معاملات بورس امروز چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر