;
coinex

کلاهبرداری از تون تاک : وعده سود صد درصدی با سرمایه‌گذاری روی بیت کوین!

وجود حفره امنیتی در سیستم اعلانات (Push Notification)، منجر به کلاهبرداری از تون تاک شد. تون تاک، بزرگترین اپراتور تلفن همراه اعتباری مالزی به شمار می‌رود.

با گسترش صنعت ارزهای دیجیتال، بسیاری از کاربران و سرمایه‌گذاران این حوزه به هدف کلاهبرداران تبدیل می‌شوند. کلاهبرداران در آخرین اقدام خود به بزرگترین ارائه دهنده خدمات موبایل در مالزی حمله کردند.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

کلاهبرداری از تون تاک

بسیاری از کاربران برنامه Tune Talk، بزرگترین اپراتور تلفن همراه اعتباری مالزی، در روز 19 آگوست اعلام کردند که از طریق اعلانات این نرم‌افزار، پیشنهاد سرمایه‌گذاری و دریافت بازده صد درصدی BTC را مشاهده نموده‌اند.

پورتال خبری TechNave گزارش داد که کلاهبرداری اخیر در توییتر نیز صورت گرفته است. کاربران یکدیگر را از هک احتمالی مطلع می‌کنند، برخی از آن‌ها پیام را نادیده گرفته و برخی دیگر نیز سرمایه خود را از دست می‌دهند.

کاربران آسیب دیده اسکرین شات‌هایی از هشدارهای مشکوک ارسال شده به تلفن‌های همراهشان را در هر دو پلتفرم Tune Talk و توییتر منتشر کردند. کلاهبرداران در اعلان منتشر شده کاربران را به عنوان برنده نوعی مسابقه معرفی کرده و آن‌ها را واجد شرایط دریافت سود 100 درصدی BTC می‌دانند. افرادی که بر روی اعلان کلیک کرده و بیت کوین خود را به کیف پول الکترونیکی جعلی ارسال می‌کنند، سرمایه خود را از دست می‌دهند.

کلاهبرداری از تون تاک : وعده سود صد درصدی با سرمایه‌گذاری روی بیت کوین!

نانتا آروموگام (Nantha Arumugam)، مدیرعامل تون تاک در گفتگو با شبکه خبری The Star گفت: «ما از انتشار اعلانات کلاهبرداری بر روی برنامه تون تاک آگاه هستیم. تیم ما در حال بررسی علل اصلی این اتفاق است. تون تاک در اسرع وقت کاربران را از جزئیات مربوطه آگاه خواهد کرد.»

سازندگان برنامه TuneTalk نیز بلافاصله به اتفاقات اخیر واکنش نشان دادند. آن‌ها کلاهبرداری از تون تاک را تأیید کرده و به کاربران اطمینان دادند که به زودی مشکل را رفع خواهند کرد. تیم تون تاک در وبسایت خود نوشت:

اگر از طرف ما پیام سرمایه‌گذاری بیت کوین دریافت کردید، لطفاً نترسید و پیام را نادیده بگیرید. کلاهبرداران بخش Push Notification نرم‌افزار را مورد هدف قرار داده‌اند. تیم تون تاک در حال بررسی مشکل ایجاد شده است. اطلاعات شخصی شما کاملاً امن باقی خواهد ماند.

کلاهبرداری و بروز حوادث امنیت سایبری مرتبط با رمزارزها مسأله‌ای جدید برای این صنعت به شمار نمی‌رود. هکرها در نیمه اول سال 2022 حدود 2 میلیارد دلار از سرمایه کاربران را غارت کردند. به گزارش Finbold، این افراد موفق شدند در سال جاری بیش از 175 پروژه هک را با موفقیت به پایان برسانند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تلاش هکرها برای کلاهبرداری از تون تاک چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: finbold

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر