;
coinex

هشدار اپل درباره هک آیفون و دیگر گجت‌ها ؛ همین حالا به‌روزرسانی کنید!

افشای یک نقص امنیتی، باعث هشدار اپل درباره هک آیفون و دیگر گجت‌های این شرکت شد. این غول فناوری از مشتریان خود خواسته است که بلافاصله دستگاه‌های خود را به جدیدترین نسخه نرم‌افزاری به‌روز کنند.

این هفته، اپل یک سری به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری مهم را برای کاربران آیفون، آی‌پد و مک منتشر کرد. اپل معمولاً اصلاحات امنیتی را خارج از به‌روزرسانی‌های معمولی منتشر نمی‌کند؛ اما حالا، با توجه به اینکه بیش از 1.5 میلیارد نفر از آیفون استفاده می‌کنند و مک محبوب‌تر از همیشه است، اپل انگیزه زیادی برای رفع اشکال‌ها دارد و خطرات امنیتی را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف می‌کند.

هشدار اپل درباره هک آیفون و دیگر گجت‌ها

در این مورد، به‌روزرسانی‌ها، از  آسیب‌پذیری جلوگیری می‌کنند که به گفته اپل می‌توانند به یک برنامه اجازه دهند که کد دلخواه را در هسته سیستم‌عامل اجرا کند.

اساساً، یک وب‌سایت مخرب می‌تواند کدی را اجرا کند که به مهاجم اجازه می‌دهد کنترل دستگاه شما را بر اساس یک اشکال در Safari WebKit به دست آورد. علاوه‌براین، یک برنامه می‌تواند کنترل هسته را که پایین‌ترین سطح نرم‌افزاری است، به دست بیاورد. بدیهی است که این مشکل بسیار جدی بوده و اپل این به‌روز‌رسانی امنیتی را برای رفع مشکل منتشر کرده است.

هشدار اپل درباره هک آیفون

به‌روزرسانی به جدیدترین نسخه iOS

خوشبختانه، به‌روز‌رسانی نرم افزار در  iPhone ،iPad یا Mac نسبتا آسان است. در iPhone یا iPad، به Settings > General > Software Update بروید. اگر به‌روزرسانی 15.6.1 را نمی‌بینید، می‌توانید با رفتن به  Settings > General > About، تأیید کنید که آخرین نسخه را اجرا می‌کنید.

در مک، System Preferences  را باز کنید و Software Update را انتخاب کنید. نسخه فعلی 12.5.1 است. اگر از macOS 12 (Monterey) استفاده نمی‌کنید، یک به‌روزرسانی برای Safari برای کاربران Big Sur و Catalina نیز وجود دارد که همان آسیب‌پذیری را برطرف می‌کند، که در قسمت تنظیمات به‌روزرسانی نرم‌افزار نیز یافت می‌شود.

همچنین می‌توانید آپدیت‌هایی که مک به‌صورت خودکار بررسی می‌کند، دانلود کنید و مطلع شوید که آماده نصب هستند. اگر نگران ایمن نگه داشتن دستگاه‌های خود در برابر خطرات امنیتی بالقوه هستید، احتمالاً باید ادامه دهید و هر یک از کادرهای زیر دکمه پیشرفته در پنجره به‌روز‌رسانی نرم افزار را علامت بزنید.

در آیفون هم همینطور است. می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که آیفون شما به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌های جدید را دانلود کند و حتی اجازه دهید گوشی شما یک شبه به‌روزرسانی‌های جدید را نصب کند. آیفون همچنین گزینه سومی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به‌روزرسانی‌های امنیتی را مانند آنچه اپل به تازگی منتشر کرده است، به‌طور خودکار نصب کنید.

به‌هرحال، این واقعیت که چنین آسیب‌پذیری وجود دارد به این معنی نیست که دستگاه‌های شما به طور خودکار در معرض خطر هستند.حتی یک سوء استفاده مانند مورد ذکر شده در این سطح، چیزی نیست که اکثر مردم در استفاده عادی از دستگاه خود نگران آن باشند. با این‌حال، باید عادت داشته باشید که دستگاه‌های خود را به‌روز نگه دارید تا هرگز نگران به خطر افتادن اطلاعات خود نباشید.

این واقعیت که تعداد زیادی آیفون در حال استفاده هستند، iOS  و Safari را به اهداف بزرگی تبدیل می‌کند. همیشه بازیگران بدی وجود خواهند داشت که سعی می‌کنند راه‌هایی برای ورود به آن دستگاه‌ها پیدا کنند. این واقعیت که اپل با محققان خارجی که به‌طور مداوم به دنبال آسیب‌پذیری هستند کار می‌کند، چیز خوبی است و این واقعیت که این شرکت به‌سرعت به‌روزرسانی‌ها را در صورت یافتن آنها منتشر می‌کند، حتی بهتر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد هشدار اپل درباره هک آیفون و دیگر گجت‌ها چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر