;
coinex

بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

شیائومی تنها یک روز بعد از رونمایی رسمی Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4، از جدیدترین گوشی تاشوی خود رونمایی کرد. در این مقاله، به بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2) ، رقیب تاشوهای سامسونگ می‌پردازیم.

بعد از سامسونگ، اکنون نوبت به شیائومی می‌رسد که از گوشی جدید خود رونمایی کند. این برند به‌تازگی از گوشی جدید خود با نام میکس فولد 2 رونمایی کرده است. این گوشی تاشو به دلیل قابلیت‌های منحصربه‌فردی که دارد، می‌تواند نظر هرکسی را به سمت خود جلب کند. به همین دلیل هم بسیاری از مردم، از جذابیت ظاهری آن شگفت‌زده شدند.

این گوشی درحال‌حاضر با استقبال بی‌نظیر مردم چین روبرو شده است، همان‌طور که می‌دانید، دنیای تولید گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال رشد کردن است و همه روزه گوشی‌های جدیدتری روانه بازار می‌شوند و مردم را شگفت‌زده می‌کنند.

تمام شرکت‌های تولیدکننده گوشی به دنبال این هستند که بتوانند با ارائه قابلیت‌های منحصربه‌فرد و زیبایی ظاهری، گوشی‌های خود را به فروش برسانند. آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا نیازهای کاربران را برآورده سازند.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2)

نسل قبلی گوشی تاشوی شیائومی در ماه مه (اردیبهشت) سال گذشته روانه بازار شد. شیائومی که با استقبال بی‌نظیر مردم از خرید این گوشی روبرو شد، تصمیم به تولید نسخه دوم این گوشی نیز گرفت. بعد از گذشت یک سال و سه ماه، نسخه جدید میکس فولد رونمایی شد و به انتظار هوادران، پایان داد. این تلفن همراه یکی از بهترین گوشی‌های تاشو در بازار به شمار می‌رود.

بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2)

خوب است بدانید که بنچمارک AnTuTu گوشی میکس فولد 2 را با نسخه‌های رم 12 گیگابایت و حافظه یک ترابایتی مورد بررسی قرار داده است. به همین دلیل هم تمام اطلاعاتی که در زیر مشاهده می‌کنید، مربوط به این نسخه می‌شود. ما در اینجا جدولی ارائه کرده‌ایم و تمام مشخصات فنی Xiaomi MIX Fold 2 را در آن شرح داده‌ایم.

مشخصات شیائومی میکس فولد 2
نمایشگر بیرونی
  • 6.56 اینچی با خمیدگی کم
  • از نوع AMOLED
  • رزولوشن 1080 در 2520 پیکسل
  • گستره رنگی P3
  • پشتیبانی از Dolby Vision و +HDR10
  • نسبت کنتراست 8000000:1
  • عمق رنگ 10 بیت
  • پشتیبانی از سنسورهای نور در جلو و پشت گوشی
  • محافظت‌شده توسط کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس
نمایشگر داخلی
  • نمایشگر بزرگ 8.02 اینچی
  • نوع Foldable LTPO2 OLED
  • پشتیبانی از فناوری Pol-less
  • رزولوشن 1914 در 2160 پیکسل
  • گستره رنگی P3
  • نسبت کنتراست 8000000:1
  • پشتیبانی از سنسورهای نور در جلو و عقب گوشی
  • محافظت‌شده توسط شیشه UTG
  • پشتیبانی از Dolby Vision و +HDR10
پردازنده
  • اسنپدراگون هشت پلاس نسل یک
  • قوی‌ترین فرکانس پردازنده مرکزی 3.2 گیگاهرتز
رم و حافظه
  • رم 12 گیگابایت از نوع LPDDR5
  • حافظه 256 و 512 گیگابایت و یک ترابایت
  • نوع حافظه UFS3.1
دوربین
  • ماژول سه‌گانه
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 50 مگاپیکسلی و دیافراگم 1.8
  • لنز اولترا واید با سنسور 13 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4
  • لنز تله فوتو با سنسور 8 مگاپیکسل و دیافراگم 2.6
  • دوربین سلفی 20 مگاپیکسل
امنیت
  • حسگر اثر انگشت در کنار گوشی
  • تشخیص چهره
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت
سیستم‌عامل اندروید 12 با رابط کاربری MIUI Fold 13
رنگ‌بندی مشکی و طلایی
سایر قابلیت‌ها
  • NFC چندمنظوره
  • اینفرارد (کنترل از راه دور به کمک اشعه مادون قرمز)
  • تنظیمات حرفه‌ای هارمن کاردون
  • پشتیبانی از Dolby Atoms
  • دارای گواهی Hi-Res و Hi-Res Wireless
قیمت
  • نسخه رم 12 و حافظه 256 گیگابایتی 1335 دلار
  • رم 12 و حافظه 512 گیگابایتی 1483 دلار
  • رم 12 گیگابایتی و حافظه یک ترابایتی 1780 دلار

 

بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2) از نظر عملکرد

شاید برای شما جالب باشد بدانید سری 12 اس شیائومی اولین گوشی‌هایی بودند که پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 را دریافت کردند. به همین دلیل هم این گوشی‌ها را می‌توان جزو پرچمداران این پردازنده به شمار آورد.

بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2)
بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2) ؛ امتیازهای شیائومی میکس فولد 2 در AnTuTu

تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 یک باعث می‌شود که عملکرد گوشی تا حد زیادی پیشرفت کند و همچنین مصرف انرژی آن هم تا حد زیادی کاهش پیدا کند. ازاین‌رو، می‌توانید در استفاده از این پردازنده قدرتمند در گوشی شیائومی میکس فولد 2 خوش‌بین باشید و مطمئن باشید که این پردازنده به شما کمک می‌کند که بهترین عملکرد را از این گوشی دریافت نمایید.

نسخه رم 12 گیگابایتی و حافظه یک ترابایتی این گوشی در بنچمارک AnTuTu امتیاز بسیار خوب 1089291 را کسب کرده است. سرعت خواندن اطلاعات در این گوشی 2024.4 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن در آن هم نزدیک به 1456.3 مگابایت بر ثانیه است. امیتاز CPU این گوشی 253389 و امتیاز GPU آن به 464270 می‌رسد.

بااین‌حال، امتیاز این گوشی جذاب با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به 1.1 میلیون نرسید که کمی ناامیدکننده است. البته توجه داشته باشید که عملکرد این گوشی در واقعیت بسیار خوب است و می‌توانید به‌راحتی روی آن حساب کنید.

پردازنده مرکزی این دستگاه هشت هسته‌ای است که شامل یک هسته Cortex-X2 با حداکثر فرکانس 3.19 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.75 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود. 730 Adreno هم مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی را برعهده دارد.

قیمت شیائومی میکس فولد 2 بستگی به نسخه‌های رم و حافظه آن دارد. این گوشی که قرار است به‌زودی عرضه شود، با چندین نسخه رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود. قیمت شیائومی میکس فولد 2 با نسخه رم 12 و حافظه 256 گیگابایت، 1335 دلار است. قیمت شیائومی میکس فولد 2 با رم 12 گیگابایت و حافظه یک ترابایت نیز 1780 دلار خواهد بود.

بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2) از لحاظ طراحی ظاهری

 

بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2) از لحاظ طراحی ظاهری

این گوشی با طراحی بسیار زیبا و منحصربه‌فرد در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. حتی جعبه آن هم زیبایی زیادی دارد و می‌توان از آن به‌عنوان یک جعبه هدیه یاد کرد. هنگامی که جعبه آن را باز می‌کنیم، با برخی از لوازم جانبی مربوط به این گوشی روبه‌رو می‌شویم و می‌توان گفت که شیائومی یک پکیج کامل به ما عرضه می‌کند.

با بررسی مشخصات فنی Xiaomi MIX Fold 2 متوجه می‌شویم که این گوشی با دو صفحه‌نمایش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که با نسبت تصویر 21:9 عرضه می‌شود. اگر بخواهیم در ابتدا مشخصات نمایشگر بیرونی میکس فولد 2 را شرح دهیم، خوب است بدانید که صفحه‌نمایش خارجی این دستگاه با اندازه 6.56 اینچ عرضه می‌شود که کمی خمیدگی هم دارد که باعث افزایش جذابیت آن می‌شود.

نوع نمایشگر بیرونی این دستگاه AMOLED بوده و با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. رزولوشن این نمایشگر 1080×2520 پیکسل است و با گستره رنگی P3، می‌تواند کمک زیادی در افزایش کیفیت تصاویر کند. نمایشگر بیرونی این دستگاه از قابلیت‌های Dolby Vision و +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2)

از سوی دیگر، نمایشگر داخلی این دستگاه را مشاهده می‌کنیم که با اندازه 8.02 اینچ در اختیار شما قرار می‌گیرد. این نمایشگر داخلی گوشی از نوع Foldable LTPO2 OLED است و از فناوری Pol-less نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در افزایش کیفیت تصاویر نمایشگر داخلی داشته باشد.

با بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2) متوجه می‌شویم که در هر دو نمایشگر مذکور، سنسورهای نور محیط در جلو و عقب تعبیه شده‌اند. نمایشگر داخلی این گوشی با استفاده از UTG محافظت می‌شود و مقاومت بالایی دارد. این نمایشگر هم مانند نمایشگر قبل، از قابلیت‌های Dolby Vision و +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

به‌طورکلی، نمایشگر داخلی و خارجی این دستگاه کیفیت بسیار خوبی دارند. توجه داشته باشید که وقتی گوشی در حالت باز قرار دارد، نمی‌توانید از حسگر اثر انگشت آن در زیر نمایشگر استفاده کنید. بلکه برای باز کردن گوشی باید از این حسگر در لبه آن استفاده نمایید. حسگر اثر انگشت در هر دو نمایشگر سرعت بسیار خوبی دارد، اما به نظر می‌رسد که استفاده از این حسگر در لبه کناری گوشی باعث می‌شود کار کردن با آن راحت‌تر باشد.

این گوشی با دوربین ماژول سه‌گانه عرضه می‌شود که بخش عرضی پشت گوشی را گرفته‌اند. لنز واید این گوشی اندازه بزرگ‌تری دارد و لنزهای اولترا واید و تله فوتو با اندازه کوچک‌تری در کنار آن‌ها قرار گرفته‌اند. لوگوی شیائومی را هم می‌توانید در پایین و وسط پنل پشتی مشاهده نمایید.

بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2)
بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2)

شیائومی به دنبال این است که با کاهش وزن، بتواند کاربران را از خود راضی نگه دارد. گوشی شیائومی میکس فولد 2 که تنها 5.4 میلی‌متر ضخامت دارد، به‌عنوان نازک‌ترین گوشی تاشو حال‌حاضر شناخته می‌شود که باعث می‌شود این دستگاه از نظر ظاهری تا حد زیادی منحصربه‌فرد باشد. این گوشی تاشو تنها 262 گرم وزن دارد و در برابر آیفون 13 پرو مکس با 238 گرم وزن، می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2) از نظر رابط کاربری

گوشی میکس فولد 2 با بهینه‌سازی لولا عرضه می‌شود که می‌تواند یکی از مزایای اصلی آن برشمرده شود. این گوشی با اندروید 12 و رابط کاربری MIUI Fold 13 عرضه می‌شود. کار کردن با این رابط کاربری بسیار راحت است و حتی کسانی که برای اولین‌بار از آن استفاده می‌کنند، می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده و آن را درک کنند. علاوه‌براین، کاربران این امکان را دارند که تنظیمات موجود در گوشی را شخصی‌سازی کنید.

نکته مهمی که درباره رابط کاربری این دستگاه وجود دارد، این است که بدانید چگونه از نمایشگر تاشوی آن استفاده کنید. علاوه بر تماشای ویدئو و رد کردن آن‌ها، نرم‌افزار هم اهمیت زیادی دارد. در این مرحله، اغلب برنامه‌های موجود در این گوشی هنگامی که آن را باز می‌کنید، نمایش داده می‌شوند. البته مشخصات فنی Xiaomi MIX Fold 2 نشان می‌دهد که بخش مرورگر این گوشی به‌خوبی سایر گوشی‌های همراه با نمایشگر معمولی نیست.

بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2)

بررسی مشخصات فنی Xiaomi MIX Fold 2 از لحاظ باتری

مصرف شارژ این گوشی بسیار خوب است و می‌توانید از آن برای موارد متنوعی استفاده کنید. بعد از این‌که یک ساعت فیلم تماشا کنید، شارژ آن از 60 درصد به 51 درصد می‌رسد. البته توجه داشته باشید که این کاهش 9 درصدی باتری با بالاترین میزان روشنایی و فعال کردن قابلیت Dolby Audio است.

همچنین ازآنجاکه نمایشگر این گوشی بزرگ‌تر از سایر گوشی‌های معمولی موجود در بازار است، میزان مصرف شارژ آن هم تقریباً دوبرابر گوشی‌های معمولی است. بااین‌حال، با بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2) مشاهده می‌کنیم که تماشای فیلم با نمایشگر هشت اینچی بسیار لذت‌بخش است که اصلاً تماشای فیلم با نمایشگر شش اینچی با آن قابل‌قیاس نیست.

اگر بخواهید از این گوشی برای تماشای ویدئوهای تیک‌تاک استفاده کنید، شارژ آن در مدت‌زمان 30 دقیقه تقریباً پنج درصد کم می‌شود. پس با بررسی مشخصان شیائومی میکس فولد 2 متوجه می‌‌شوید که مصرف شارژ آن کاملاً عادی است.

گوشی شیائومی میکس فولد 2 از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند و ظرفیت باتری این دستگاه 4500 میلی‌آمپر ساعت است. این میزان ظرفیت باتری در این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2)
بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2) از لحاظ باتری

به لطف شارژ سریع 67 واتی این گوشی هوشمند، شما می‌توانید در مدت‌زمان 10 دقیقه آن را 26 درصد شارژ کنید. این گوشی در مدت‌زمان 30 دقیقه به 71 درصد شارژ می‌رسد. این موضوع نشان می‌دهد که سرعت شارژ این گوشی چندان بالا نیست و حتی در برابر شارژ سریع 120 واتی کمی هم کند به نظر می‌رسد.

بررسی مشخصات شیائومی میکس فولد 2 از نظر دوربین

این گوشی با دوربین ماژول سه‌گانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. دوربین اصلی این دستگاه با سنسور 50 مگاپیکسلی و دیافراگم 1.8 عرضه می‌شود. این لنز واید از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز به همراه لرزش‌گیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

دومین لنز این گوشی هم لنز اولترا واید نام دارد که با سنسور 13 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.4 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این لنز 15 میلی‌متری با پوشش 123 درجه به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر باکیفیتی بگیرید.

آخرین لنز این گوشی هم لنز تله فوتو است که با سنسور 8 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.6 عرضه می‌شود. این لنز 45 میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز به همراه زوم اپتیکال دوبرابر پشتیبانی می‌کند.

بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2)
بررسی مشخصات شیائومی میکس فولد 2 از نظر دوربین

ازآنجاکه دوربین‌های این گوشی از تنظیمات لایکا بهره می‌برند، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کیفیت قابل‌توجهی به شما عرضه می‌کنند. به بیان دیگر، لایکا تضمین می‌کند که کیفیت تصاویر گرفته‌شده با دوربین شیائومی میکس فولد 2 بسیار بالا هستند. تصاویری که با استفاده از دوربین این گوشی می‌گیرید، نور واقعی تصویر و بافت اصلی آن را به شما ارائه می‌دهند.

گوشی میکس فولد 2 شیائومی با یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی عرضه می‌شود. با استفاده از این لنز واید 27 میلی‌متری شما می‌توانید تصاویر جذابی از خود بگیرید. دوربین سلفی این گوشی به شما این امکان را می‌دهد که ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه و 720 پیکسل و سرعت 120 فریم در ثانیه ضبط کنید.

بیشتر بخوانید:

آیا گوشی میکس فولد 2 شیائومی برای گیمینگ مناسب است؟

این گوشی یکی از دستگاه‌هایی است که برای بازی‌های ویدئویی مناسب است. این گوشی به دلیل داشتن نمایشگر بزرگ و باکیفیت، می‌تواند بازی‌های ویدئویی را برای شما لذت‌بخش کند.

علاوه‌بر‌این، بررسی مشخصات شیائومی میکس فولد 2 نشان می‌دهد که این گوشی با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، عملکرد خوبی در اجرای بازی‌های ویدیویی دارد. همچنین ویژگی‌های خنک‌کننده هم در این گوشی وجود دارند که باعث می‌شوند حتی حین بازی‌های طولانی‌مدت هم داغ نشود.

بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2)
با بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2) از لحاظ قابلیت‌های گیمینگ

پس متوجه می‌شویم که داغ شدن این گوشی در برابر عملکرد بسیار خوبی که عرضه می‌کند، بسیار ناچیز است. برای دسترسی به عملکرد بهتر، پیشنهاد می‌کنیم که از نمایشگر بزرگ‌تر 8 اینچی آن استفاده کنید. به‌طورکلی، گوشی میکس فولد 2 شیائومی به دلیل داشتن نمایشگر بزرگ، پردازنده قدرتمند و باتری با ظرفیت بالا، گزینه‌ای عالی برای بازی‌های ویدئویی است.

سخن نهایی

گوشی شیائومی میکس فولد 2 یکی از گوشی‌های تاشوی جدید این برند به شمار می‌رود که قابلیت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید برای موارد متنوعی از آن استفاده کنید. ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی شیائومی میکس فولد 2 (Xiaomi MIX Fold 2) پرداختیم. اگر شما هم قصد خرید این گوشی تاشوی جذاب و کاربردی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا از تمام مشخصات شیائومی میکس فولد 2 آگاه شوید.

سؤالات متداول

آیا گوشی میکس فولد 2 شیائومی ارزش خرید دارد؟

گوشی میکس فولد 2 شیائومی یکی از بهترین گوشی‌های این برند به شمار می‌رود که به دلیل داشتن قابلیت‌های متنوعی، گزینه‌ای عالی برای گیمینگ است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این گوشی را می‌توان نازک‌ترین گوشی تاشوی موجود در بازار دانست. به دلیل پردازنده عالی و نمایشگر باکیفیت، این گوشی برای بازی‌های ویدئویی و تماشای فیلم و سریال بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید:

منبع: sparrowsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر