;
coinex

ریزش سهام فولاد در نتیجه افشای پرونده فساد!

با گزارش اخبار فساد در فولاد مبارکه اصفهان و انتشار گزارش تحقیق و تفحص در فولاد مبارکه، حجم معاملات فولاد با کاهشی چشمگیر مواجه شده و شاهد ریزش سهام فولاد هستیم.

بعد از انتشار گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه، شب گذشته ابتدا خبری درباره تعلیق نماد معاملاتی فولاد مبارکه در بورس منتشر شد. حالا اما حجم معاملات فولاد در بازار بورس با افتی 2.4 درصدی مواجه شده است. یک کارشناس بازار سرمایه علت این افت سهام را توضیح می‌دهد.

بیشتر بخوانید: برجام و فساد در فولاد مبارکه، چه تاثیری بر معاملات بورسی داشتند؟

ریزش سهام فولاد در نتیجه افشای پرونده فساد!

در گزارشی که روز شنبه توسط مجلس شورای اسلامی از تحقیق و تفحص در فولاد مبارکه منتشر شد، اطلاعاتی از بروز تخلفات مالی حدود 91 هزار میلیارد تومانی این ابرشرکت صنعتی فاش شد.

بنابر اطلاعات این گزارش، زیان زیرمجموعه‌های فولاد و پروژه کردن سهام مشخص شد. برای مثال روشن شد که شرکت توکا به عنوان زیرمجموعه فولاد مبارکه محلی برای کسب انتفاع شخصی مدیران شرکت و اشخاص خاصی بوده است. از سوی دیگر سهامداران بسیاری در این فرایند و در پروژه‌سازی سهام متضرر شدند و در سال 99 با ریزش شاخص بورس سرمایه‌شان را از دست دادند.

ریزش سهام فولاد در نتیجه افشای پرونده فساد!

حالا سهام فولاد مبارکه نیز که در درجه اول تعلیق شد، امروز با کاهش 2.4 درصدی معاملات مواجه شد. یک کارشناس بازار سرمایه علت این افت سهام را در گفتگویی اینطور توصیح داده است:

بخش عمده‌ای از افت سهام فولاد به واسطه گزارش تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد مبارکه است.

این کارشناس ادامه داد: «اگر بخواهیم معیارهای بنیادی فولادها در نظر بگیریم، رکوردهایی در ماه‌های اخیر زدند و جز شرکت‌های سودآورد بوده‌اند و احتمال افزایش سرمایه وجود دارد». وی تاکید کرد:

رفتارهایی که ناشی از ترس و فساد عامل افت امروز بوده است. یعنی به واسطه جو روانی سهام فولادی‌ها افت در حدود دو درصدی را ثبت کرده است.

فلاحیان گفت: «با توجه به اینکه صندوق‌ها و حقوقی‌های بزرگ از فولاد حمایت می‌کنند و براساس معیاری جهانی اقدام به تولید و خرید و فروش می‌کنند اسیر جوهای روانی نمی‌شوند. انتظار می‌رود که نهایتا فردا یا پسفردا این فشار فروش کاهش پیدا می‌کند و فولاد به مدار قبل خود باز می‌گردد».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ریزش سهام فولاد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر