;
coinex

نسل جدید پردازنده های ناسا با قدرت 100 برابری عرضه می‌شوند

ساخت نسل جدید پردازنده های ناسا بلاخره پس از گذشت 30 سال توسط این شرکت فضایی با همکاری شرکت Microchip technology  آغاز شد.

ناسا فناوری ریزتراشه را برای توسعه یک پردازنده محاسباتی پروازهای فضایی با کارایی بالا (HPSC) انتخاب کرده است که می‌گوید حداقل 100 برابر ظرفیت محاسباتی رایانه‌های فعلی پروازهای فضایی را ارائه می‌دهد.

محاسبات پروازهای فضایی ناسا ممکن است نیاز مبرمی به ارتقاء داشته باشد، زیرا به گفته وسلی پاول، تکنسین اصلی ناسا برای هواپیماهای فوق پیشرفته، سیستم‌های کنونی تقریباً 30 سال پیش توسعه یافته‌اند و ماموریت‌های آینده ناسا به طور قابل‌توجهی قابلیت‌های محاسباتی و قابلیت اطمینان را افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید:‌ خودکفایی چین در تولید تراشه های 7 نانومتری ؛ آیا چین بر محدودیت‌ها غلبه می‌کند؟

نسل جدید پردازنده های ناسا

نسل جدید پردازنده‌های ناسا

Microchip Technology مستقر در چندلر آریزونا، در ساخت مدارهای مجتمع میکروکنترلر، سیگنال مختلط، آنالوگ و Flash-IP تخصص دارد و بیش از 30 سال است که مشغول به‌ کار در این حوزه است.

شرکت “Microchip” با هدف استفاده از این پردازنده در ماموریت های اکتشاف ماه و سیاره آینده، برای طراحی و ارائه پردازنده HPSC در سه سال آینده تلاش خواهد کرد.

این کار با مبلغ 50 میلیون دلار طی یک قرارداد با قیمتی ثابت انجام خواهد شد؛ قراردادی که همچنین شامل هزینه های بالای تحقیق و توسعه برای تکمیل این پروژه خواهد بود.

معماری پردازنده جدید Microchip بر اساس نیازهای عملیاتی فعلی، انعطاف‌پذیری بسیار بالایی را ارائه می‌دهد، به این معنی که عملکردهای پردازش خاصی را می‌توان در صورت عدم استفاده خاموش کرد و مصرف انرژی را کاهش داد.

ناسا می‌گوید این قابلیت مقدار زیادی انرژی را ذخیره می‌کند و کارایی محاسباتی کلی را برای ماموریت‌های فضایی را بهبود می‌بخشد. همچنین،پردازنده جدید می‌تواند برنامه‌های کاربردی خود را در اینجا روی زمین نیز داشته باشد.

ناسا می‌گوید این فناوری جدید ممکن است برای سیستم‌های تجاری روی زمین که به نیازهای محاسباتی حیاتی مشابهی مانند مأموریت‌های فضایی نیاز دارند، مفید باشد در صورت خرابی یکی از اجزای سیستم، باید بتواند با خیال راحت به عملیات ادامه دهد.

این کاربردهای بالقوه ظاهراً شامل اتوماسیون صنعتی، انتقال داده‌های اترنت حساس به زمان، هوش مصنوعی و حتی گیت‌های اینترنت اشیا هستند که امکان اتصال فناوری‌های ارتباطی مختلف را فراهم می‌کنند.

محاسبات با کارایی بالا چیزی است که در رادار ناسا وجود دارد، زیرا اخیراً Azure Quantum را به عنوان بخشی از پروژه‌ای برای کاهش زمان لازم برای ارسال دستورالعمل‌ها بین فضاپیماها از ساعت‌ها به چند دقیقه نیز، به کار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نسل جدید پردازنده های ناسا چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر