;
coinex

بررسی گلکسی F02s سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

گوشی سامسونگ گلکسی F02s یکی از گوشی‌های کاربردی این برند محسوب می‌شود که علاوه بر کیفیت بالا و مطلوب، قیمت مناسبی هم دارد. در این مقاله به بررسی گلکسی F02s سامسونگ می‌پردازیم و تمام ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی را برای شما شرح خواهیم داد.

به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب در جامعه امروزی، اغلب افراد توانایی خرید گوشی‌های هوشمند با قیمت‌های گزاف را ندارند. خوشبختانه، شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند نیز دستگاه‌های خود را در تنوع بالایی عرضه می‌کنند تا بتوانند توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کنند.

به نقل از Techtrends.news، برند سامسونگ با تولید گوشی‌هایی مانند گلکسی F02s، به این هدف دست پیدا کرده است. البته برای خرید این گوشی باید بدانید که شما به میزان هزینه پرداختی خود، می‌توانید از آن استفاده کنید. این بدان معنی است که نباید از این گوشی انتظار عملکرد فوق‌العاده بالایی را داشته باشید و در نظر داشته باشید که این دستگاه، تنها برای استفاده روزمره و کارهای عادی مناسب است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی F02s سامسونگ

اگر می‌خواهید اطلاعاتی درباره قیمت گلکسی F02s سامسونگ کسب کنید، باید بدانید که این گوشی در تاریخ 5 آوریل 2021 معرفی و در 9 همان ماه وارد بازار شد. قیمت گلکسی F02s سامسونگ در آن زمان، نزدیک به 100 یورو بود که نسبت به سایر گوشی‌های موجود در بازار، رقم مناسبی به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید از مشخصات گلکسی F02s سامسونگ آگاه شوید، در ابتدا جدول زیر را مطالعه فرمایید.

مشخصات گلکسی F02s سامسونگ
معرفی و عرضه
  • معرفی در تاریخ 5 آوریل 2021
  • عرضه در تاریخ 9 آوریل 2021
 

 

طراحی

  • 164.2×75.9×9.1 میلی‌متر
  • وزن 196 گرم
  • جلو شیشه‌ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته (نانو، همزمان یکی فعال)
  • در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی
 

 

نمایشگر

  • 6.5 اینچ با رزولوشن 720×1600 پیکسل از نوع PLS IPS
  • تراکم پیکسلی 270 پیکسل در اینچ
  • نسبت نمایشگر به بدنه 81.8 درصد
  • نمایش 16 میلیون رنگ
  • پشتیبانی از قابلیت مالتی تاچ
 

پردازنده

  • کوالکام SDM450 اسنپدراگون 450 (چهارده نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای
  • پردازنده گرافیکی Adreno 506
سیستم‌عامل اندروید 10 در زمان عرضه
 

رم و حافظه

  • رم 3 گیگابایت با حافظه 32 گیگابایت
  • رم 4 گیگابایت با حافظه 64 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه
  • نوع حافظه eMMC 5.1
 

 

دوربین

  • ماژول سه‌گانه
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 13 مگاپیکسل با دیافراگم 2.2 با قابلیت فوکوس خودکار
  • لنز ماکرو با سنسور 2 مگاپیکسل با دیافراگم 2.4
  • سنسور تشخیص عمق تصویر با کیفیت 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4
  • پشتیبانی از فلاش LED و HDR
  • فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی با سنسور 5 مگاپیکسل با دیافراگم 2.2
باتری
  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی
صدا
  • دارای اسپیکر
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
 

اتصالات

  • وای‌فای b/g/n 802.11، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات
  • پشتیبانی از بلوتوث نسخه 4.2 و رادیو FM
  • عدم پشتیبانی از NFC
  • USB Type-C با پشتیبانی از OTG
قابلیت‌ها شتاب‌سنج و سنسور مجاورت

 

بررسی گلکسی F02s سامسونگ از نظر طراحی

گوشی سامسونگ گلکسی F02s با ابعاد 164.2×75.9 میلی‌متر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این گوشی با ضخامت 9.1 میلی‌متر، نشان می‌دهد که ضخامت زیادی دارد و همین امر هم باعث می‌شود که بخشی از افراد طراحی آن را دوست نداشته باشند. بااین‌حال، وزن این گوشی چندان زیاد نیست و وزن 196 گرمی، استفاده را برای کاربران راحت می‌کند.

بررسی گلکسی F02s سامسونگ از نظر طراحی
بررسی گلکسی F02s سامسونگ از نظر طراحی

 

تنها بخش جلویی سامسونگ گلکسی F02s از جنس شیشه است و بدنه پشتی به همراه فریم آن تماماً پلاستیکی هستند. این امر باعث می‌شود که خیلی از افراد گمان کنند که یک اسباب‌بازی در دست گرفته‌اند. بااین‌حال، متریال بکار رفته در این گوشی نسبتاً مطلوب بوده و برای استفاده روزمره مناسب است.

نکته منفی طراحی این گوشی این است که هیچ گواهی IP ندارد و این باعث می‌شود که در برابر گردوغبار و یا پاشش قطرات آب مقاومت نداشته باشد. درنتیجه، هنگام برخورد گوشی با آب باید بسیار مراقب باشید تا خیس نشود و آسیب نبیند.

گوشی گلکسی F02s سامسونگ دارای دوربین ماژول سه‌گانه است که در گوشه بالا سمت چپ گوشی قرار دارد. این سه دوربین در زیر یکدیگر در لنزهای دایره شکلی قرار گرفته‌اند و در یک کادر مشکی رنگ دیده می‌شوند. همچنین یک فلش LED دایره‌ای شکل هم در کنار لنز بالایی مشاهده می‌شود که عکاسی در شب را برای شما ممکن می‌سازد.

در پنل پشتی این گوشی خطوطی مشاهده می‌شود که آن را از یکنواخت بودن خارج می‌کند. لوگوی سامسونگ را نیز مانند سایر گوشی‌های این برند، در پایین و وسط پنل پشتی مشاهده می‌کنید. نزدیک به 81.8 درصد از پنل جلویی این گوشی را نمایشگر آن پوشانده است و حاشیه‌های نسبتاً زیادی در پایین گوشی مشاهده می‌شود که شاید زیبایی ظاهری گوشی را کم کرده باشد.

بررسی مشخصات فنی Galaxy F02s از نظر نمایشگر

 

دوربین سلفی این گوشی هم در یک پانچ هول در بالا و وسط نمایشگر تعبیه شده است. دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور در لبه سمت راست قرار دارند و USB Type-C هم در لبه پایینی آن تعبیه شده است.

شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید خریداری نمایید.

بررسی مشخصات فنی Galaxy F02s از نظر نمایشگر

با بررسی مشخصات فنی Galaxy F02s متوجه می‌شویم که سامسونگ برای ساخت این گوشی از یک نمایشگر اقتصادی PLS LCD استفاده کرده است. نمایشگر این گوشی به‌اندازه 6.5 اینچ بوده و با تراکم پیکسلی 270 پیکسل در اینچ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این گوشی با رزولوشن 720×1600 پیکسل، کیفیت چندان بالایی ندارد و نمی‌توانید از آن توقع گوشی باکیفیت و فوق‌العاده خوبی داشته باشید.

برای آسودگی خاطر بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم که هنگام خرید حتماً از یک گلس و کاور مقاوم استفاده نمایید. به‌طورکلی، نمایشگر این گوشی نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، کاملاً منطقی است و کیفیت معمولی رو پایینی دارد. همان‌طور که می‌دانید، نمایشگر PLS LCD هرگز به پای نمایشگرهای AMOLED نمی‌رسد و تنها برای استفاده روزمره مناسب هستند.

بررسی گلکسی F02s سامسونگ از نظر طراحی
بررسی مشخصات گلکسی F02s سامسونگ از نظر پردازنده

 

بررسی مشخصات گلکسی F02s سامسونگ از نظر پردازنده

مانند سایر ویژگی‌های مذکور، پردازنده این گوشی هم تعریف زیادی ندارد. سامسونگ برای ساخت گوشی گلکسی F02s از یک پردازنده کوالکام SDM450 اسنپدراگون 450 استفاده کرده است. شما می‌توانید با استفاده از این پردازنده 14 نانومتری، تنها کارهای ساده‌ای انجام دهید. اگر بخواهید بازی‌های ویدئویی را روی گوشی نصب کنید، احتمالاً با لگ و باگ‌های زیادی روبه‌رو خواهید شد.

پردازنده مرکزی این گوشی هم هشت هسته‌ای است که شامل هسته‌های Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شوند. در نهایت، Adreno 506 وظیفه پردازش گرافیکی گوشی گلکسی F02s سامسونگ را برعهده دارد. به‌طورکلی، پردازنده این گوشی نمی‌تواند برای بازی‌های سنگین مناسب باشد، اما برای کارهای معمولی کاملاً جواب می‌دهد.

در ماه آوریل 2021 که این گوشی روانه بازار شد، با اندروید 10 در اختیار کاربران قرار می‌گرفت. اما در حال‌حاضر، اگر قصد خرید این گوشی را داشته باشید، احتمالا می‌توانید آن را به نسخه بالاتری از اندروید ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی F02s سامسونگ از نظر رم و حافظه

با بررسی گلکسی F02s سامسونگ متوجه می‌شویم که این دستگاه با دو نسخه رم و حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این گوشی را با نسخه‌های رم 3 یا 4 گیگابایتی خریداری نمایید. پیشنهاد ما این است که در صورت انتخاب این گوشی، نسخه 4 گیگابایتی را خریداری کنید. زیرا در غیر این صورت، این دستگاه توانایی باز کردن بازی‌های زیادی را نخواهد داشت. البته با رم 4 گیگابایتی هم نباید از آن انتظار زیادی داشته باشید.

بررسی مشخصات فنی Galaxy F02s از نظر نمایشگر

 

علاوه‌براین، گلکسی F02s با نسخه‌های حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایت روانه بازار می‌شود. این میزان حافظه داخلی در برابر گوشی‌های جدید با فضای ذخیره 128 یا 256 گیگابایت، بسیار کمتر است. اما اگر فکر می‌کنید به فضای ذخیره بیشتری برای نگهداری فایل‌ها و برنامه‌های خود نیاز دارید، می‌توانید از کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره استفاده کنید. همچنین خوب است بدانید که حافظه داخلی این گوشی eMMC 5.1 است که نسبت به حافظه‌های UFS، عملکرد چندان قدرتمندی ندارد.

بررسی مشخصات گلکسی F02s سامسونگ از نظر دوربین

همان‌طور که در ابتدای مشخصات گلکسی F02s سامسونگ هم مشاهده کردیم، این گوشی با دوربین ماژول سه‌گانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. دوربین اصلی (لنز واید) این گوشی با سنسور 13 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 13 مگاپیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این لنز از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و در صورت زوم کردن، کیفیت تصاویر پایین می‌آید. به دلیل نداشتن لرزش‌گیر، نویزهایی هم در تصاویر گرفته‌شده مشاهده می‌شود.

در بررسی گلکسی F02s سامسونگ مشاهده می‌کنیم که این گوشی از لنز اولترا واید پشتیبانی نمی‌کند. دومین لنز این گوشی از نوع ماکرو است که با سنسور 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. آخرین سنسور این گوشی هم سنسور تشخیص عمق تصویر است که با کیفیت 2 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود.

بررسی مشخصات گلکسی F02s سامسونگ از نظر دوربین

این گوشی دارای فلاش LED است که به شما کمک می‌کند هنگام شب و در تاریکی هم عکاسی کنید. با استفاده از این گوشی، می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید. دوربین سلفی این گوشی هم با سنسور 5 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.2 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

به‌طورکلی، با بررسی مشخصات فنی Galaxy F02s متوجه می‌شویم که دوربین این گوشی کیفیت چندانی ندارد و نمی‌تواند برای استفاده حرفه‌ای گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد. پس اگر به دنبال گوشی هستید که بتوانید از آن تنها برای مواقع سرگرمی عکس‌های معمولی بگیرید و کیفیت آن‌ها برای شما مهم نیستند، می‌توانید روی این گوشی حساب باز کنید.

بررسی مشخصات فنی Galaxy F02s از نظر باتری

 باتری گلکسی F02s بهتر از بقیه ویژگی‌های آن است. به بیان بهتر، باتری گوشی معمولی است؛ اما به دلیل پایین بودن کیفیت نمایشگر، عمر شارژ زیادی دارد. با بررسی گلکسی F02s سامسونگ متوجه می‌شویم که این گوشی دارای یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت است.

به لطف این ظرفیت باتری، شما می‌توانید به مدت یک تا دو روز از این گوشی استفاده کنید و نیازی به شارژ مجدد آن نداشته باشید. از سوی دیگر، این گوشی از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و با شارژ سریع 15 واتی روانه بازار می‌شود. بااین‌حال، سرعت شارژ این گوشی همچنان پایین است و برای شارژ کامل آن، باید نزدیک به 2.5 ساعت صبر کنید. ازاین‌رو، نمی‌توان روی سرعت شارژ گوشی گلکسی F02s سامسونگ چندان حساب باز کنید.

بررسی گلکسی F02s سامسونگ

بررسی مشخصات گلکسی F02s سامسونگ از نظر صدا

گوشی سامسونگ گلکسی F02s از نظر صدا هم کیفیت چندان بالایی ندارد. البته برای استفاده معمولی کاملاً مناسب بوده و متناسب با هزینه‌ای است که برای آن پرداخت می‌کنید. این گوشی دارای اسپیکر مونو است و همچنین از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری هم پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید هندزفری خود را به گوشی زده و کیفیت صدا را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی Galaxy F02s از نظر اتصالات

این گوشی هم مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، با وای‌فای نسخه 801.11، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بااین‌حال، این گوشی از اینترنت 5G پشتیبانی نمی‌کند و شما می‌توانید تنها از اینترنت 4G آن استفاده نمایید.

با بررسی گلکسی F02s سامسونگ مشاهده می‌کنیم که این گوشی از قابلیت بلوتوث پشتیبانی می‌کند؛ اما ویژگی NFC در آن مشاهده نمی‌شود. شما می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند GPS و رادیو FM هم در این گوشی استفاده کنید. همچنین خوب است بدانید که USB type-C این گوشی از قابلیت OTG نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی گلکسی F02s سامسونگ از نظر قابلیت‌ها

بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید از قابلیت‌هایی مانند حسگر اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند، این ویژگی در سامسونگ گلکسی F02s وجود ندارد. این گوشی تنها از قابلیت‌های معمولی مانند شتاب‌سنج و سنسور مجازی مجاورت بهره می‌برد که قابلیت‌های چندان جذابی نیستند.

بررسی گلکسی F02s سامسونگ

کلام آخر

گوشی سامسونگ گلکسی F02s یکی از گوشی‌های  مقرون‌به‌صرفه این برند به شمار می‌رود که به دلیل داشتن قابلیت‌های معمولی، برای کارهای عادی مناسب است. اگر شما هم قصد خرید این دستگاه را دارید، بهتر است در ابتدا به‌دقت به بررسی گلکسی F02s سامسونگ بپردازید تا از تمام ویژگی‌های آن آگاه شوید. همان‌طور که مشاهده کردید، قیمت گلکسی F02s سامسونگ هم چندان زیاد نیست و تقریباً هرکسی توان خرید آن را دارد.

سؤالات متداول

آیا گوشی گلکسی F02s سامسونگ ارزش خرید دارد؟

این گوشی با قابلیت‌های معمولی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برای استفاده روزمره مناسب است. همچنین ازآنجاکه قیمت آن تا حد زیادی منطقی است، این ویژگی‌های عادی چندان دور از انتظار نیستند. به‌طورکلی، این گوشی برای افرادی مناسب است که برای کارهای روزمره به آن نیاز دارند. گلکسی F02s سامسونگ برای استفاده‌های پیشرفته و حرفه‌ای اصلاً پیشنهاد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

نظر شما درباره مشخصات گلکسی F02s سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر