;
coinex

بررسی رتبه و رنکینگ سایت های ایرانی با ابزار جت سئو

همزمان با بازنشستگی افزونه الکسا به عنوان مرجع رتبه‌بندی سایت‌ها، یک شرکت ایرانی ابزاری جهت بررسی رتبه و رنکینگ سایت های ایرانی معرفی کرده است.

پربازدیدترین سایت‌های جهان کدام‌ها هستند؟ بهترین سایت‌های جهان کدام سایت‌ها هستند؟ وبسایت من در مقایسه با سایر سایت‌ها در چه جایگاهی قرار دارد؟ این‌ها پرسش‌هایی است که همیشه در ذهن مخاطبان وجود دارد.

از طرفی برندها نیز به دلیل تصویر مثبتی که رنکینگ سایت در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند علاقه دارند رتبه آن‌ها در مقایسه با سایرین بالاتر باشد و آن را نشانه‌ای برای بهتر بودن برندشان می‌دانند. به همین دلیل بود که وبسایتی مانند الکسا سیستمی برای رتبه‌بندی سایت‌ها و چک رتبه سایت ایجاد کرد که آن را می‌توان محبوب‌ترین و قدرتمندترین سرویس بررسی رتبه سایت دانست، اما از آنجایی که رتبه الکسا اکنون بازنشسته شده است همه سایت‌ها به فکر جایگزینی برای ابزار تعیین رتبه سایت الکسا افتاده‌اند.

بررسی رتبه و رنکینگ سایت های ایرانی با ابزار جت سئو

بسیاری در جهان سرویس‌های جایگزین رتبه الکسا مانند سیمیلاروب را انتخاب کرده‌اند اما در این مطلب می‌خواهیم شما را با یک وبسایت ایرانی آشنا کنیم که به عنوان یک جایگزین شایسته برای الکسا به ویژه برای سایت‌های ایرانی و فارسی‌زبان شناخته می‌‌شود.

بررسی رتبه و رنکینگ سایت های ایرانی با ابزار جت سئو

ﺭﺗﺒﻪ ﺟﺖ ﺳﺌﻮ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﺭﺗﺒﻪ ﺍﻟﮑﺴﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﯾﺖ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ

ویژگی‌های مهم ابزار رتبه جت سئو

ابتدا بیاید در این مورد صحبت کنیم که ابزار رتبه جت سئو چگونه کار می‌کند و چه تفاوتی با ابزار تعیین رتبه سایت الکسا دارد. همان گونه که می‌دانید الکسا برای تعیین رنکینگ سایت از داده‌های افزونه‌ای به نام Alexa Toolbar استفاده می‌کرد. این باعث می‌شد که سه مشکل اساسی در رتبه الکسا وجود داشته باشد. اولین و مهم‌ترین مورد احتمال بروز تقلب توسط سایت‌ها برای افزایش رتبه خود بود. به این صورت که با نصب این افزونه و انجام بازدیدهای غیرواقعی از سایت خود رتبه سایت را بالا می‌بردند. این مشکل آنقدر بزرگ بود که عده زیادی دلیل بازنشسته شدن آن را همین مشکل می‌دانند.

از دیگر مشکلات الکسا این بود که بازدیدهای موبایل و تبلت را در بررسی رتبه سایت در نظر نمی‌گرفت. این مشکل باعث می‌شد تا رتبه سایت‌هایی که بازدید موبایل و تبلت زیادی دارند به طور منصفانه محاسبه نشود. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم به طور میانگین بیش از 50 درصد بازدید سایت‌ها از طریق موبایل صورت می‌گیرد. یکی دیگر از مشکلات الکسا این بود که تنها بازدید کسانی که از افزونه Alexa Toolbar استفاده می‌کردند در رتبه سایت تأثیرگذار بود و بازدید مخاطبین فاقد این افزونه نادیده گرفته می‌شد.

افزونه جت سئو از الگوریتم متفاوتی نسبت به الکسا استفاده می‌کند و داده‌های خود را با بررسی مواردی مانند کلمات کلیدی مهم وبسایت‌ها، رتبه کلمات کلیدی در گوگل، سرعت وبسایت، لینک‌های خارجی و داخلی وبسایت و … به دست می‌آورد. جت سئو تلاش کرده است تا با استفاده از یک الگوریتم دقیق رتبه سایت را به طوری منصفانه محاسبه کند. سرویس رتبه جت سئو هیچ وابستگی به افزونه‌ای مانند Alexa Toolbar ندارد. با وجود این که جت سئو دارای یک افزونه قدرتمند سئو است اما حتی اگر این افزونه بر روی مرورگر شما نصب نباشد، بازدید شما می‌تواند در رنکینگ سایت تأثیرگذار باشد.

اما شاید بتوان بزرگترین مزیت ابزار رتبه جت سئو را تمرکز بر روی سایت‌های ایرانی و فارسی زبان دانست. با وجود این که ابزارهایی مانند سیمیلاروب نیز سایت‌های فارسی را بررسی می‌‌کنند اما به دلیل گستردگی سایت‌هایی که بررسی می‌‌کنند، از دقت جت سئو برخوردار نیستند بنابراین می‌توان جت سئو را بهترین جایگزین الکسا برای سایت‌های ایرانی دانست.

جمع‌بندی

رتبه‌بندی سایت‌ها به دلیل جلب توجه مخاطبین و در نتیجه پیدا کردن اهمیت زیاد برای برندها (برای افزایش رتبه خود نسبت به رقبا) توسط سایت‌های بسیاری در جهان انجام می‌‌شود. به طوری که سایت‌های سیمیلاروب، MOZ، Ahrefs و SEMRush که در حوزه خدمات سئو فعالیت می‌‌کنند سرویس‌های رتبه‌بندی مخصوص خود را دارند اما هر کدام مشکلات خاص خود را دارند.

در این میان سرویس رتبه جت سئو به منظور رفع این مشکلات و ارائه سرویس چک رتبه سایت به سایت‌های ایرانی ایجاد شد و تاکنون نیز بازخورد خوبی از طرف مخاطبین دریافت کرده است. شما می‌توانید علاوه بر دیدن رتبه سایت‌ها با کلیک بر روی هر کدام تحلیل سئوی آن‌ها را نیز مشاهده کنید. جت سئو دارای طیف وسیعی از ابزارهای سئو مانند ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، ابزار شکاف کلمات کلیدی، ابزارهای سئوی تکنیکال، ابزار بررسی رتبه کلمات کلیدی و ابزار ساختار محتوا است که می‌توان آن‌ها را قابل رقابت با سرویس‌های خارجی دانست.

شما می‌توانید برای بررسی رتبه سایت خود یا سایر وبسایت‌ها و نیز استفاده از سایر امکانات و ابزارهای جت سئو به وبسایت جت سئو با آدرس jetseo.ir مراجعه کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر