;
coinex

بررسی گلکسی A32 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری [+ ویدیو]

تکراتو در این نوشتار، قصد دارد به بررسی گلکسی A32 سامسونگ بپردازد. اگر شما هم به دنبال یک گوشی میان‌رده و باکیفیت هستید، ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

گلکسی A32 به دلیل داشتن قیمت مقرون‌به‌صرفه و منطقی، یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های این برند است و با اینکه بیش از یک سال پیش وارد بازار شده، همچنان طرفداران زیادی دارد.

این گوشی کهکشانی ظاهری معمولی دارد و باتوجه‌به قیمتی که برای خرید آن پرداخت می‌کنید، نباید از آن انتظار زیادی داشته باشید. با این حال، گوشی گلکسی A32 سامسونگ یکی از این گوشی‌هایی است که برای استفاده روزمره گزینه‌ای عالی به نظر می‌رسد. قبل از خرید این دستگاه، بهتر است اطلاعاتی درباره آن کسب کنید.

فهرست

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A72

گوشی سامسونگ گلکسی A52 

بررسی گلکسی A32 سامسونگ

اولین موضوعی که قبل از اطلاع از قیمت گلکسی A32 سامسونگ باید بدانید، این است که گوشی مذکور در تاریخ 25 فوریه 2021 معرفی و در بازار عرضه شد. قیمت گلکسی A32 سامسونگ حدود 5 الی 6.5 میلیون تومان است و با توجه به مشخصات فنی و امکاناتش، ارزش خرید بالایی دارد.

بررسی گلکسی A32 سامسونگ

در ادامه مشخصات گلکسی A32 سامسونگ را در جدول زیر آورده‌ایم.

مشخصات گلکسی A32 سامسونگ
معرفی و عرضه 25 فوریه 2021
طراحی
  • 158.9 × 73.6 × 8.4 میلی‌متر
  • وزن 184 گرم
  • جلو شیشه‌ای (کورنینگ گوریلا گلس 5)، پشت پلاستیکی و فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته هیبریدی (نانو)
  • در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و بنفش
نمایشگر
  • 6.4 اینچ با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل از نوع Super AMOLED
  • نسبت نمایشگر به بدنه 84.6 درصد
  • تراکم پیکسلی 411
  • محافظت‌شده با کورنینگ گوریلا گلس 5
  • نرخ  نوسازی تصویر 90 هرتز
  • میزان روشنایی 800 نیت
پردازنده
  • مدیاتک هلیو G80 (دوازده نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (2 + 6)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
سیستم‌عامل اندروید 11 با رابط کاربری One UI 3.0
رم و حافظه
  • رم 4 گیگابایت با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت
  • رم  6 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه
دوربین
  • ماژول چهارگانه
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 64 مگاپیکسل
  • لنز اولترا واید با سنسور 8 مگاپیکسل
  • لنز ماکرو با سنسور 5 مگاپیکسل
  • سنسور تشخیص عمق تصاویر با کیفیت 5 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از فلاش LED، پانوراما و HDR
  • فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی با سنسور 20 مگاپیکسل
باتری
  • باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع 15 وات
صدا دارای اسپیکر و پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
اتصالات
  • وای‌فای a/b/g/n/ac 802.11، دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.0
  • پشتیبانی از GPS و NFC (بسته به بازار)
  • USB Type-C 2.0 با پشتیبانی از OTG
قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما

بررسی گلکسی A32 سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی

شما می‌توانید گوشی گلکسی A32 سامسونگ را با ابعاد 158.9 × 73.6 × 8.4 میلی‌متر خریداری نمایید. وزن این گوشی 184 گرم بوده و در مقایسه با دیگر گوشی‌های میان رده، می‌توان متوجه شد که با یک گوشی جمع‌وجور و سبک‌وزن سروکار دارید.

بررسی گلکسی A32 سامسونگ

جلوی این گوشی شیشه‌ای بوده و با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. بااین‌حال، پنل پشتی و فریم این گوشی کاملاً پلاستیکی هستند. البته توجه داشته باشید که متریال بکار رفته در این گوشی کاملاً باکیفیت هستند و پلاستیک مقاومی در آن بکار رفته شده است.

نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی، نزدیک به 84 درصد است که حاشیه بسیار کمی هم دارد. این حاشیه در بالا و پایین گوشی کمی بیشتر می‌شود و دوربین سلفی هم در یک ناچ قطره‌ای نسبتاً بزرگی در بالا و وسط نمایشگر قرار دارد.

این گوشی طراحی مناسبی دارد و با دوربین ماژول چهارگانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این دوربین‌ها به‌صورت جداگانه در گوشه بالا سمت چپ گوشی قرار دارند که سه دوربین با اندازه بزرگ‌تر در زیر یکدیگر و یک دوربین دیگری هم با اندازه کوچک‌تر در کنار آن‌ها قرار گرفته است.

یک فلش LED هم در زیر این دوربین کوچک دیده می‌شود. نکته جالب‌توجه درباره قرارگیری دوربین این گوشی این است که تمام لنزها هم‌سطح پنل پشتی هستند و بر خلاف سایر گوشی‌های موجود در بازار، کادر مخصوصی برای آن‌ها مشاهده نمی‌شود. با بررسی گلکسی A32 سامسونگ از نظر طراحی مشاهده می‌کنیم که لوگوی سامسونگ را هم می‌توانید در پایین و وسط پنل پشتی مشاهده کنید.

لبه پایینی این گوشی، محل قرارگیری اسپیکر مونو، میکروفون مکالمه، درگاه تایپ C و جک هدفون 3.5 میلی‌متری است. میکروفون دوم این گوشی هم در لبه بالایی قرار گرفته است. دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا نیز در لبه سمت راستی قرار دارند و خشاب سیم‌کارت هم در سمت چپ این گوشی تعبیه شده است.

بررسی گلکسی A32 سامسونگ

این گوشی دو سیم‌کارته است و شما می‌توانید سیم‌کارت‌های خود را به‌اندازه نانو دربیاورید و از آن‌ها به‌صورت همزمان استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که این ویژگی تا زمانی صدق می‌کند که شما نخواهید از کارت حافظه استفاده کنید.

درصورتی‌که به فضای ذخیره بیشتری نیاز داشته باشید و بخواهید میزان حافظه داخلی را افزایش دهید، می‌توانید کارت حافظه را به‌جای شیار دوم سیم‌کارت قرار داده و از یک سیم‌کارت به همراه کارت حافظه استفاده نمایید. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و بنفش در بازار عرضه می‌شود.

با وجود تمام این ویژگی‌ها، توجه داشته باشید که هنوز جای اثر انگشت روی پنل پشتی می‌ماند که شاید از نظر بسیاری از افراد، یک نقطه‌ضعف باشد. علاوه بر این، اگر فریم گلکسی A32 سامسونگ فلزی بود، می‌توانستیم نظر بهتری درباره طراحی آن بدهیم. اما به‌طورکلی، طراحی این گوشی نسبت به نسل‌های قبل پیشرفت داشته و هنگام در دست گرفتن آن، اصلاً احساس یک گوشی پایین رده به شما القا نمی‌شود.

بررسی گلکسی A32 سامسونگ از نظر نمایشگر

سامسونگ برای ساخت گوشی گلکسی A32 از نمایشگر فوق‌العاده Super AMOLED استفاده کرده است که کیفیت فوق العاده خوبی هم دارد. این نمایشگر 6.4 اینچی با نرخ نوسازی 90 هرتز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که سرعت خوبی برای کارهای روزمره دارد.

همان طور که پیش‌ازاین نیز در بخش طراحی گفتیم، نسبت نمایشگر به بدنه در این دستگاه نزدیک به 84.6 درصد است و با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که نمایشگر گلکسی A32 سامسونگ مقاومت نسبتاً خوبی داشته باشد. بااین‌حال، توجه داشته باشید که برای افزایش محافظت این گوشی، از گلس استفاده کنید.

بررسی گلکسی A32 سامسونگ

میزان روشنایی متوسط این گوشی هم نزدیک به 800 نیت است که باعث می‌شود کار کردن با آن در زیر نور مستقیم خورشید راحت باشد. این گوشی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، به شما این امکان را می‌دهد که ویدئوها و فیلم‌های سینمایی را با بهترین کیفیت تماشا کنید.

به‌طورکلی، کیفیت نمایشگر این گوشی در حد یک گوشی میان‌رده کاملاً قابل‌قبول است و می‌تواند نیازهای شما را برآورده سازد. به لطف امولد بودن نمایشگر این گوشی، کنتراست خیلی خوبی در تصاویر مشاهده می‌شود و شما می‌توانید رنگ‌ها را با شفاف‌ترین حالت تماشا کنید.

مشاهده می‌کنیم که سایر رقبای این گوشی از یک نمایشگر با نرخ نوسازی 60 هرتزی استفاده کردند. این در حالی است که گلکسی A32 سامسونگ از نظر نمایشگر، نقاط قوت بیشتری دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید:

گلکسی زد فولد 3 (Samsung Galaxy Z Fold 3) 

گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3)

بررسی گلکسی A32 سامسونگ از نظر پردازنده

یکی از نقاط ضعف گلکسی A32 سامسونگ این است که از نظر پردازنده پیشرفت چندانی نسبت به سایر گوشی‌های قبلی خود نداشته است. ازآنجاکه سامسونگ در گوشی‌های قبلی از تراشه ضعیفی استفاده می‌کرد، انتظار می‌رفت که برای ساخت گلکسی A32 از یک پردازنده اسنپدراگون رونمایی کند.

این در حالی است که با بررسی مشخصات گلکسی A32 سامسونگ متوجه می‌شویم که این گوشی از نظر پردازنده پیشرفت خاصی نداشته و مانند نسل‌های قبل، از یک چیپست مدیاتک هلیو G80 برای این گوشی استفاده شده است.

بررسی گلکسی A32 سامسونگ

پردازنده مرکزی این دستگاه هشت هسته‌ای است که شامل دو هسته Cortex-A75 با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود. البته به دلیل بهینه‌سازی‌های پردازنده این گوشی، انتظار می‌رود که گلکسی A32 سامسونگ برای بازی‌های ویدئویی، نسبت به نسل‌های قبلی بهتر باشد.

به‌طورکلی، به نظر می‌رسد که کار کردن با گوشی گلکسی A32 سامسونگ چندان لذت‌بخش نباشد. این موضوع در باز کردن گوشی با استفاده از اثر انگشت هم مشخص است که لگ‌های ریزی در این میان مشاهده می‌شود. در نتیجه، می‌توانیم بگوییم که گلکسی A32 سامسونگ برای بازی‌های سنگین مانند کالاف دیوتی با مشکلاتی مواجه می‌شود.

البته برای داشتن بازی بهتر، پیشنهاد می‌کنیم که گرافیک را روی حالت Medium قرار دهید. Mali-G52 MC2 وظیفه پردازش گرافیکی این گوشی را بر عهده دارد. با وجود این‌که پردازنده این گوشی قدرت خیلی زیادی ندارد، اما موفقیت نسبتاً خوبی در کنترل دما داشته است. با بررسی گلکسی A32 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که در حین استفاده از این گوشی در بازی‌های سنگین هم دمای آن بیشتر از 40 درجه نمی‌شود.

بررسی مشخصات فنی Galaxy A32 از نظر سیستم‌عامل

این گوشی که در سال 2021 عرضه شد، با اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.0 در اختیار کاربران قرار گرفت که نسبت به نسل قبلی پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود. البته همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، کار کردن با این گوشی کمی کند است و این ویژگی باعث می‌شود که احساس کنید رابط کاربری آن لذت زیادی ندارد.

بررسی گلکسی A32 سامسونگ

بررسی مشخصات فنی Galaxy A32 از نظر رم و حافظه

سامسونگ در ساخت گلکسی A32 از سه نسخه رم و دو نسخه حافظه داخلی استفاده کرده است که انتخاب را برای شما راحت‌تر می‌کند. شما می‌توانید این گوشی را با نسخه‌های رم 4، 6 و یا 8 گیگابایتی خریداری نمایید.

همان طور که می‌دانید، نسخه‌های رم پایین‌تر قیمت کمتری هم دارند. البته توجه داشته باشید که نسخه‌های رم بالاتر عملکرد بهتری هم دارند و برای باز کردن انواع بازی‌ها و برنامه‌های سنگین مناسب‌تر هستند.

از سوی دیگر، با بررسی گلکسی A32 سامسونگ متوجه می‌شویم که شما می‌توانید این گوشی را با حافظه داخلی 64 و یا 128 گیگابایت خریداری کنید. همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، شما می‌توانید به‌جای استفاده از سیم‌کارت دوم، کارت حافظه را در خشاب سیم‌کارت قرار داده و فضای داخلی گوشی را تا حد زیادی افزایش دهید. اگر می‌خواهید از دو سیم‌کارت به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که این گوشی را با نسخه حافظه 128 گیگابایتی خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

بررسی مشخصات گلکسی A32 سامسونگ از نظر دوربین

دوربین گوشی گلکسی A32 کیفیت نسبتاً خوبی دارد. سامسونگ برای ساخت این گوشی از یک دوربین اصلی با سنسور 64 مگاپیکسل و دیافراگم 1.8 استفاده کرده است. این دوربین 26 میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و باعث گرفتن عکس‌های باکیفیت می‌شود.

بررسی گلکسی A32 سامسونگ

دومین دوربین گوشی، لنز اولترا واید نام دارد که با پوشش 123 درجه، سنسور 8 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.2 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. لنز ماکرو نیز در این گوشی مشاهده می‌شود که با سنسور 5 مگاپیکسلی و دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود. در نهایت، آخرین لنز این گوشی هم سنسور تشخیص عمق تصویر است که با کیفیت 5 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.4 روانه بازار می‌شود.

با بررسی گلکسی A32 سامسونگ متوجه می‌شویم که دوربین این گوشی از قابلیت‌های فلاش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این گوشی می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

به‌طورکلی، عملکرد دوربین این دستگاه تعریف چندانی ندارد و نمی‌توان خیلی روی آن حساب کرد. البته هنگامی که نور معمولی باشد، احتمال دارد که با شما با مشکلات زیادی حین عکاسی مواجه شوید. این در حالی است که در شرایط نور عالی، می‌توانید عکس‌های باکیفیتی بگیرید.

با بررسی مشخصات فنی Galaxy A32 متوجه می‌شویم که این برند برای ساخت گوشی مذکور از یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 استفاده کرده است. عکس‌های ثبت‌شده با استفاده از دوربین سلفی این دستگاه، کیفیت خوبی دارد و در شرایط نور خوب می‌توانند تصاویر جذابی در اختیار شما قرار دهند. البته توجه داشته باشید که با زوم کردن روی سوژه، این احتمال وجود دارد که جزئیات تصویر کمی افت کند. به‌طورکلی، دوربین گوشی برای کارهای عادی و روزمره مناسب است و نباید از آن انتظار زیادی داشت.

بررسی گلکسی A32 سامسونگ

بررسی مشخصات فنی Galaxy A32 از نظر باتری

سامسونگ در ساخت گلکسی A32 از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. با استفاده مداوم از این دستگاه می‌توانید مطمئن باشید که تا یک روز می‌تواند شارژ را نگه دارد که عملکرد قابل‌قبولی به نظر می‌رسد.

در بررسی گلکسی A32 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که با وجود این‌که میزان نگهداری شارژ این گوشی قابل‌قبول است، به نظر می‌رسد که سرعت شارژ آن کمی پایین‌تر از سایر گوشی‌های هوشمند امروزی است.

شما برای رساندن این گوشی به 100 درصد شارژ کامل، نیاز به زمانی بیشتر از یک ساعت و 40 دقیقه دارید. به‌طورکلی، عملکرد باتری این گوشی معمولی است.

بررسی مشخصات گلکسی A32 سامسونگ از نظر صدا

این گوشی دارای یک اسپیکر مونو است که در لبه پایینی دستگاه قرار دارد. صداها در این دستگاه کاملاً واضح هستند و به‌راحتی به گوش کاربر می‌رسند. با وجود این‌که صدای این گوشی کیفیت خوبی دارد، اما توجه داشته باشید که هنگامی که صدا را تا آخر زیاد می‌کنید، کیفیت آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

بررسی گلکسی A32 سامسونگ

همچنین این دستگاه از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری هم پشتیبانی می‌کند که در لبه پایینی قرار دارد. با استفاده از هندزفری، شما می‌توانید کیفیت صدا را تا حد زیادی افزایش دهید. به‌طورکلی، سامسونگ از نظر اسپیکر هم ویژگی‌های معمولی بکار برده است که برای کارهای عادی روزمره نیاز‌های کاربران را پاسخ دهد.

بررسی گلکسی A32 سامسونگ از نظر قابلیت‌ها

بررسی گلکسی A32 سامسونگ

از مهم‌ترین قابلیت‌های این گوشی می‌توان به شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و قطب‌نما اشاره کرد. همچنین گوشی مذکور از حسگر اثر انگشت هم پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید قفل گوشی را به‌راحتی باز کنید. این حسگر در زیر نمایشگر تعبیه شده است. البته باید بدانید که عملکرد این سنسور تعریف چندانی ندارد و سرعت آن تا حد زیادی پایین است. علاوه بر این، شما می‌توانید گوشی را با استفاده از سیستم تشخیص چهره نیز باز کنید.

ویدیو معرفی گلکسی A32 سامسونگ

سامسونگ برای معرفی ویژگی ها و مشخصات گلکسی A32 ویدیویی را منتشر کرده که در ادامه مشاهده می‌کنید:

کلام آخر

گوشی گلکسی A32 سامسونگ یکی از گوشی‌های میان‌رده این برند به شمار می‌رود که برای کارهای روزمره گزینه خوبی به نظر می‌رسد. اگر شما هم قصد خرید این گوشی را دارید، در ابتدا بررسی گلکسی A32 سامسونگ را مطالعه کرده و از ویژگی‌های آن مطلع شوید. توجه داشته باشید که باتوجه‌به قیمت گلکسی A32 سامسونگ که برای آن پرداخت می‌کنید، نباید توقع ویژگی‌های چشمگیر و منحصربه‌فردی داشته باشید. به‌طورکلی، این گوشی برای کارهای روزمره و معمولی مناسب است.

سؤالات متداول

آیا گوشی گلکسی A32 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

گوشی گلکسی A32 سامسونگ به دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارد، برای همه افراد مناسب است و هرکسی می‌تواند آن را خریده و برای کارهای روزمره از آن استفاده نماید. البته فراموش نکنید که به دلیل میان‌رده بودن این دستگاه، ویژگی‌های آن چندان جذاب نیستند و همه چیز کاملاً معمولی است.

مزایا و معایب گوشی سامسونگ گلکسی A32 چیست؟

از جمله مزایای گلکسی ای 32 سامسونگ می‌توان به نمایشگر با کیفیت 90 هرتزی و ظرفیت بالای باتری آن اشاره کرد. همچنین می‌توان گفت که این گوشی از نظر پردازنده و همچنین دوربین به نسبت سایر رقبا عملکرد نسبتا ضعیف‌تری دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره‌ی این گوشی سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    تاچ اثر انگشتش خیلی ضعیفه و دوربینشم خیلی خوب نیست

    پاسخ

    من دو سال هست که دارمش و بازی های سنگین انجام می دم وقتی بازی کالاف روی گوشی انجام می دم خیلی داغ می شه و زود شارژش تمام می شه
    اگر یک گوشی خوب برای بازی می خواید
    باید برید سمت برند های دیگه مثل پوکو ، شیامی و….

    پاسخ

    من یکسال و سه ماهه دارمش باتری داغ میکنه. وقتی با گوشی حرف میزنید عرق کنه صورت صفحه خیس بشه کلا هنگ میکنه و از کنترل خارج میشه شانس بیاری با پاک کردن صفحه یا با ریستارت درست میشه

    پاسخ

    استفاده همزمان از دو سیمکارت و کارت حافظه ممکنه چون شیارش جای هر سه تا رو داره تو متن اشتباه نوشته

    پاسخ

    من‌آ ۳۲ خریدم ولی اون‌مدلی‌که تاچ‌ اثر انگشتش روی صفحه ی ال سی دی هست و تاچش خیلی ضعیفه و شدیدا ناراضیم .با وجود اینکه گلس معمولی انداختم بازم حسگرش ضعیفه

    پاسخ

    A32 یک سال و نیم پیش معرفی شد

    پاسخ