;
coinex

علت توقف شماره گذاری خودروهای بی‌کیفیت دستور رئیس جمهور بود!

توقف شماره‌گذاری تیبا و سمند یکی از بحث‌برانگیزترین رویدادهای بازار خودرو در مدت اخیر بود و حال مشخص شده که علت توقف شماره گذاری خودروهای بی‌کیفیت دستور رئیس جمهور بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اخیرا گفته که دستور رئیس جمهور عامل عدم شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت و ناایمن داخلی و وارداتی بوده است.

بیشتر بخوانید: عرضه خودروهای ایرانی در روسیه ؛ تارا و شاهین اولین صادراتی‌ها!

علت توقف شماره گذاری خودروهای بی‌کیفیت

سردال کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در پاسخ سوالی با این مضمون که «چرا پلیس با وجود اینکه یکی از بزرگترین منتقدان ایمنی و کیفیت خودروهای داخلی است همچنان به شماره‌گذاری آن‌ها ادامه می‌دهد؟» گفته که این پرسش همواره مطرح بوده که چرا پلیس با وجود نقدی که به ایمنی خودروهای تولید داخل و آتش‌سوزی آن‌ها دارد،‌ کماکان به پلاک‌ کردن آن‌ها ادامه می‌دهد. مسئله اما این است که این فرایند بیش از هرچیز نتیجه مستقیم نقص در قانون است.

علت توقف شماره گذاری خودروهای بی‌کیفیت دستور رئیس جمهور بود!

رئیس پلیس فراجا در ادامه با بیان اینکه در قانون نقایص مهمی وجود دارد گفته که چند مرجع من جمله وزارت صمت،‌ سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد باید تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم برای شماره‌گذاری انواع خودروهای سبک و سنگین صادر کنند. از این رو بعد از اینکه تاییدیه ایمنی و کیفیت برای این خودروها صادر شود،‌ پلیس وظیفه دارد فرایند شماره‌گذاری خودروها را آغاز کند.

هادیانفر در ادامه با اشاره به جلسه‌ای که با رئیس جمهور برای رفع این مشکل قانونی داشته‌اند گفت که رئیس جمهور تاکید دارد که اگر پلیس بر این باور است در خصوص ایمنی و کیفیت خودروها کوتاهی می‌شود، باید مانع از شماره‌گذاری آن‌ها شود.

رئیس پلیس فراجا در ادامه با اشاره به کوتاهی سازمان استاندارد در دوره‌های پیشین عنوان کرده که مجلس،‌ کمیسیون اصل ۹۰، کمیسیون صنعت، کمیسیون عمران و کمیسیون شوراها برای جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت اراده دارند و نباید از این موضوع غافل شویم. ما می‌بایست به معنای واقعی کلمه خودروی ملی تولید کنیم؛ یعنی ۲۶۰۰ قطعه آن خودرو در داخل و با کیفیت استاندارد به تولید برسند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره علت توقف شماره گذاری خودروهای بی‌کیفیت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر