;
coinex

برتری اپل بر رقبا در آمریکای شمالی ؛ اندرویدی‌ها اینجا خریدار ندارند!

بازار آمریکای شمالی یکی از مهمترین و خاص‌ترین بازارهای موبایل جهانی است. جدیدترین آمارها اما حاکی از برتری اپل بر رقبا در آمریکای شمالی است.

تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در حال کاهش است و حتی انعطاف پذیرترین بازار جهان نیز از تاثیرات آن مصون نمانده است. طبق یک گزارش جدید، بازار گوشی‌های هوشمند آمریکای شمالی در سه ماهه دوم سال 2022 شاهد کاهش 6 درصدی در فروش بوده است.

فروش کلی گوشی‌های هوشمند در این بازه زمانی به 35.4 میلیون دستگاه کاهش یافته است، با این حال، سامسونگ و اپل همچنان موفق به دستیابی به رشد مناسب و افزایش سهم خود شده‌اند.

بیشتر بخوانید: شیائومی دومین برند محبوب اروپا ؛ بالاتر از اپل!

برتری اپل بر رقبا در آمریکای شمالی

 

بازار گوشی های هوشمند در آمریکای شمالی شبیه به هیچ منطقه دیگری نیست و آخرین گزارش Canalys نیز بار دیگر این حقیقت را به ما یادآوری می‌کند. این شرکت تحلیلی در گزارش جدید خود درباره آمار فروش اسمارتفون‌ها در این بازار در سه ماهه دوم سال، به کاهش 6 درصدی فروش نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل اشاره کرده است.

برتری اپل بر رقبا در آمریکای شمالی ؛ اندرویدی‌ها اینجا خریدار ندارند!

اما با این وجود اپل و سامسونگ همچنان قادر به حفظ فروش و سهام خود بوده‌اند. البته در این زمینه اپل موفق‌تر بوده چراکه بر اساس این آمارها، در طول ماه‌های آپریل تا ژوئن، از هر دو گوشی فروخته شده در آمریکای شمالی، یکی آیفون بوده است.

بازار بحران‌زده ناشی از بیماری کرونا در سال 2020، در سال 2021 اندکی احیا شده بود اما حالا چند عامل دیگر جریان را تغییر داده‌اند و روندی نسبتا نزولی رقم زده‌اند. از جمله علل این شرایط، تورم بالا، کاهش اعتماد خریداران و البته روند کند رشد اقتصادی است که منجر به کاهش فروش گوشی‌های هوشمند شده است.

برتری اپل بر رقبا در آمریکای شمالی ؛ اندرویدی‌ها اینجا خریدار ندارند!

اپل به لطف عملکرد فوق‌العاده آیفون 13، فروش بسیار بالایی در این منطقه به نام خود ثبت کرده و سامسونگ نیز موفقیت بزرگی با سری گلکسی اس 22، به خصوص اس 22 اولترا کسب کرده است. از سویی علاقه خریداران به میان‌رده‌هایی چون گلکسی A33 و گلکسی A53 کمتر از انتظارات اولیه بوده است.

از آنجایی که خریداران در محدوده قیمتی 250 تا 600 دلار همواره به سراغ گزینه‌های ارزان‌تر می‌روند،‌ شکاف بین گوشی‌های ارزانقیمت و پرچمدار بیشتر شده است. در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های سه ماهه دوم، علاوه بر 5 آیفون،‌ شامل همه نسخه‌های آیفون 13، آیفون SE 2022 و آیفون 12 به چشم می‌خورند.

برتری اپل بر رقبا در آمریکای شمالی ؛ اندرویدی‌ها اینجا خریدار ندارند!

بعد از آن‌ها، گلکسی اس 22 پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی بازار آمریکا است و سپس با یک سقوط آزاد، پرفروش‌ترین عناوین لیست محصولات ارزان‌قیمت سامسونگ و موتورولا یعنی گلکسی A13 و موتو جی پاور 2022 هستند.

پیش‌بینی‌ها برای نیمه دوم سال حاکی از آن است که تقاضا همچنان کاهش می‌یابد و شرکت‌ها به‌جای عرضه هرچه بیشتر محصولات جدید، سرمایه‌گذاری هنگفتی در بازاریابی خواهند داشت تا موجودی فعلی خود به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برتری اپل بر رقبا در آمریکای شمالی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina و gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر