;
coinex

نسخه کامل سند ریال دیجیتال منتشر شد

نسخه کامل سند ریال دیجیتال با عنوان پیش‌نویس سند ریال دیجیتال منتشر شد. این نسخه‌ی غیررسمی با جزییات بیشتری پروژه را مورد بررسی قرار داده است.

در ابتدای همین هفته بود که یک نسخه غیر رسمی و ناقص از سند پروژه‌ی رمز ارز بانک مرکزی ایران منتشر شده بود و حال چندی پیش نسخه کامل این پیش نویس منتشر شد. این نسخه شامل جزئیات بیشتری در خصوص این پروژه است؛ با این حال، هنوز بانک مرکزی در خصوص این نسخه لو رفته اطلاعیه‌ای منتشر نکرده است.

بیشتر بخوانید: راه اندازی بورس بین الملل با موافقت شورای عالی

نسخه کامل سند ریال دیجیتال

با توجه به متن این سند، نسخه منتشر شده از پروژه ریال دیجیتال، اولین پیش‌نویس این سند بوده و متن آن همچنان در دست ویرایش است. از این رو، مطمئنا نسخه نهایی آن متفاوت خواهد بود.

این سند دارای سه بخش تعاریف، ماهیت کلی پول دیجیتال بانکهای مرکزی و ریال‌دیجیتال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. در بخشی از آن، هدف بانک مرکزی از تهیه این سند را اینگونه توصیف کرده است:

هدف از تهیه این سند، ایجاد بستری به‌منظور تبیین اهداف، ابعاد، تهدیدها و فرصت‌های توسعه ریال دیجیتال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. با عنایت به ابعاد وسیع و ماهیت کمتر شناخته شده و بین رشته‌های این پدیده، بررسی الزامات و اثرات توسعه ریال دیجیتال بانک مرکزی از جهات اقتصادی، فنی و کسب و کاری ضروری به نظر می‌رسد. این سند سعی دارد تا با مرور ابعاد مختلف مساله، دورنمای مناسبی از مختصات ریال دیجیتال بانک مرکزی برای ذینفعان موضوع ترسیم نماید.

در تصاویر زیر می‌توانید جزئیات بیشتری از این سند را مشاهده کنید:

نسخه کامل سند ریال دیجیتال نسخه کامل سند ریال دیجیتال نسخه کامل سند ریال دیجیتال نسخه کامل سند ریال دیجیتال نسخه کامل سند ریال دیجیتال نسخه کامل سند ریال دیجیتال نسخه کامل سند ریال دیجیتال

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره‌ی نسخه کامل سند ریال دیجیتال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر