;
coinex

اوراکل به فروش اطلاعات میلیون ها کاربر متهم شد

یک پرونده مهم بر علیه شرکت آمریکایی اوراکل باز شده که این شرکت را متهم به جمع‌آوری و فروش اطلاعات میلیون ها کاربر از سرتاسر جهان می‌کند.

اوراکل به دلیل اتهامات مطرح شده، یک پرونده بزرگ جدید در پیش دارد. طبق این اتهامات، این شرکت شبکه‌ای متشکل از داده‌های شخصی و پروفایل‌های میلیون‌ها کاربر ساخته و آنها را به اشخاص ثالث فروخته است. گفته شده که اوراکل از فروش این اطلاعات به درآمد سالیانه 40 میلیارد دلار رسیده است. ظاهراً این اطلاعات شامل نام، آدرس پستی، ایمیل، سوابق خرید، اطلاعات مکانی، بازدیدهای سیاسی و فعالیت‌های آنلاین کاربران بوده‌اند.

در این پرونده، اوراکل به نقض قانون فدرال حریم خصوصی ارتباطات الکترونیک، قانون اساسی ایالت کالیفرنیا، قانون تجاوز به حریم خصوصی کالیفرنیا، قانون رقابت و حقوق عرفی محکوم شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی الگوریتم های تیک تاک توسط اوراکل برای کشف هر نوع ابزار جاسوسی!

اثبات فروش اطلاعات میلیون ها کاربر با یک ویدیو

این اتهامات بر اساس ویدیویی از 8 سال پیش مطرح شده که در آن مدیر ارشد فناوری و بنیانگذار این شرکت لری الیسون جزئیات روش بهره‌برداری از داده‌های کاربران و استفاده از آنها را برای پیش‌بینی الگوهای خرید توضیح می‌دهد:

«این تکنیک‌ها شامل بررسی بلادرنگ همه فعالیت‌های اجتماعی، موقعیت مکانی دقیق کاربران – که باعث وحشت شدید وکلا شده است – و میزان زمان سپری شده توسط آنها در یک بخش خاص از یک فروشگاه و اجناس موجود در آن بخش هستند. از آنجایی که ما اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری می‌کنیم و شما آنها را پروفایل آماری و سوابق خرید آنها ترکیب می‌کنید، می‌توانیم خرید بعدی آنها را دقیق‌تر پیش‌بینی کنیم.»

فروش اطلاعات میلیون ها کاربر

این شکایت گروهی توسط جانی رایان، مدیر ارشد سابق سیاست‌های مرورگر بریو مطرح شده است. رایان حالا عضو شورای آزادی مدنی ایرلند است که قبلاً هم شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، آمازون و مایکروسافت را مجبور به تغییر شیوه‌های تجارت آنلاین خودشان کرده بود. به گفته رایان:

اوراکل یک شرکت عضو فورچون 500 است که مسیر خطرناکی را برای تعقیب کردن موقعیت مکانی و کارهای افراد در کل دنیا آغاز کرده است. ما این اقدام را با هدف متوقف کردن ماشین نظارت اوراکل انجام داده‌ایم.

به گفته سخنگوی اوراکل، این شرکت فعلاً از اظهار نظر درباره اتهام فروش اطلاعات میلیون ها کاربر خودداری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نقض حریم خصوصی کاربران توسط اوراکل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر