;
coinex

خودرو اقتصادی سایپا معرفی شد [+ویدیو]

صبح امروز اولین خودرو اقتصادی سایپا در سگمنت A با حداکثر توان موتور 70 تا 75 بخار توسط این شرکت خودروساز رونمایی شد.

سایپا امروز در نمایشگاه تحول صنعت خودرو،‌ از اولین خودرو اقتصادی جدید سگمنت A خود با حداکثر قدرت موتور 70 تا 75 اسب بخار و با گشتاور 90 تا 100 نیوتون متر رونمایی کرد. فاصله میان دو محور این خودرو 2430 میلی‌متر است. این محصول صبح امروز توسط وزیر صمت رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: شرایط عجیب واردات خودرو ؛ آیا واردات واقعا آزاد شده است؟

مشخصات خودرو اقتصادی سایپا

در حال حاضر و درباره قیمت اولین خودرو اقتصادی سایپا، مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفته که احتمالا قیمتی بین 200 تا 250 میلیون تومان دارد و قرار است معماری آن به نحوی اصلاح شود تا با قیمت زیر 200 میلیون تومان وارد بازار شود.

خودرو اقتصادی سایپا معرفی شد [+ویدیو]

در حال حاضر البته هنوز حتی نام این خودرو اعلام نشده اما گفته شده که در سگمنت A یا همان مینی‌خودروهای شهری تولیدشده و فاصله میان دو محور آن 2430 میلی‌متر است. با این اوصاف این خودرو هم چیزی در ابعاد کوییک است.

درباره زمان عرضه خودرو جدید به بازار نیز مسئولان سایپا اطلاع خاصی نداده‌اند، اما وزیر صمت گفته که ایران خودرو و سایپا تولید خودرو اقتصادی را از شهریور سال آینده به تولید انبوه می‌رسانند. عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفته که زمان تقریبی معرفی این خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

درباره پیشرانه خودرو جدید سایپا نیز اطلاعی نداریم، اما با توجه به قدرت 70 تا 75 اسب بخار اعلام شده، احتمالا این خودرو جدید نیز از همان موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی کوییک استفاده می‌کند.

در نمای داخل نیز چیدمان داشبورد شبیه به کابین کوییک اس است. با این تفاوت که نمایشگر به شکل ایستاده روی داشبورد قرار نگرفته و در پنل مرکزی جای گرفته است. بالاتر از نمایشگر نیز دو دریچه تهویه هوا دیده می‌شود. فضای داخلی با دو رنگ قرمز و مشکی تزئین شده است تا این خودرو جوان پسند به نظر برسد.

روی فرمان و نمای عقب خودرو نیز لوگوی V شکلی دیده می‌شود که تاکنون سایپا از آن استفاده نکرده است و مشخص نیست که این آرم قرار است نماد یک شرکت خودروساز اقتصادی در زیر مجموعه سایپا باشد یا صرفا نمادین جای گذاری شده است. در ادامه شما را به تماشای ویدیویی از خودرو جدید سایپا دعوت می‌کنیم:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره خودرو اقتصادی سایپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خودرو اقتصادی؟
    این دو کارخونه سایپا و ایران خودرو کلی از هموطنامون رو کشتن یا بهشون ضرر مالی زدن
    اگه یک حکومت غربی بود درش رو پلمپ میکرد و مدیرانش رو مجازات میکرد

    پاسخ