;
coinex

جزئیات طرح رتبه بندی صادرکنندگان توسط وزیر اقتصاد اعلام شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشستی با نخبگان، فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع بناب، جزئیات طرح رتبه بندی صادرکنندگان را اعلام کرد.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد کشور، در جریان سفر خود به آذربایجان شرقی با نشست خود با نخبگان اعلام کرد که قرار است به تولیدکنندگان و صادرکنندگان رتبه‌ اعتباری برای ارائه تسهیلات بانکی اختصاص داده شود. طبق گفته وی، افرادی که در این زمینه سابقه خوبی دارند، تا یک ماه آینده رتبه‌ اعتباری خود را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: وزیر اقتصاد: توزیع کالابرگ نان به زودی آغاز می‌شود

جزئیات طرح رتبه بندی صادرکنندگان

خاندوزی در ادامه صحبت‌های خود در راستای این طرح، اظهار کرده که دولت از اردبیهشت ماه امسال، برداشتن موانع غیرمولد برای اقتصاد کشور را در اولویت خود قرار داده و این کار اجازه می‌دهد تا تولیدکنندگان داخلی از عرصه تولید کنار نروند. وی در ادامه گفته است:

با پشت سر گذاشتن موج اجرایی این سیاست در ۲ تا سه ماه آینده، بستر خوبی بدون رانت برای فعالیت تولیدکنندگان ایجاد می‌شود تا بتوانند از مجموعه سیاست‌های دولت استفاده کنند.

طرح رتبه بندی صادرکنندگان

او در ادامه متذکر شد دولت قصد دارد در کنار کنترل تورم، مشکلات و دشواری‌های تولید داخلی را نیز حل کند. وی اظهار کرده که بالا بودن نرخ تورم و پایین بودن نرخ سود بانکی در حد نصف، موجب ایجاد تقاضای زیاد نسبت به تسهیلات شده است. خاندوزی افزود:

شبکه بانکی و اعتباری کشور باید تلاش کند تا به صورت هدفمند به تولیدکنندگان و صادرکنندگان واقعی و دارای سابقه خوب تسهیلات ارائه دهد. در این راستا تا یک ماه آینده برای تولید کنندگان رتبه اعتباری اختصاص می‌یابد و این رتبه مبنا بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به آنها قرار گیرد.

در نهایت، وزیر اقتصاد کشور بر اینکه باید عقبه تولیدکنندگان و صادرکنندگان به عنوان بهترین ضامن برای بانک‌ها باشد تاکید کرد و افزود: «تصمیم‌گیرندگان برای شبکه اعتباری و بانکی نیز باید متناسب با کشش و توان و نیاز شبکه بار بر دوش آنها بگذارند تا آنها نیز بدون مشکل جوابگوی نیاز تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشند.»

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره‌ی طرح رتبه بندی صادرکنندگان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر