;
coinex

اشتراک‌گذاری پست، ریلز و لوکیشن با QR کد در اینستاگرام ممکن شد

سرانجام شرکت متا، قابلیت اشتراک‌گذاری پست، ریلز و لوکیشن با QR کد را برای کاربران اینستاگرام ممکن کرد و کاربران می‌توانند از این قابلیت جدید استفاده کنند.

در حالی که مردم معمولاً به اشتراک‌گذاری پست‌ها از طریق پیام‌های مستقیم یا URL فکر می‌کنند؛ کد QR می‌تواند در کمپین‌های بازاریابی موثر باشد؛ علاوه بر این، کاربران می‌توانند مکان کد QR را از طریق تجربه نقشه قابل جستجو آن به اشتراک بگذارند.

چندین کاربر اخیرا قابلیت به اشتراک‌گذاری پست،‌ ریلز و لوکیشن با کیو‌آر کد رادر اینستاگرام تشخیص داده‌اند. کاربران می‌توانند به هر Reel، پست یا مکانی مراجعه کنند و منوی سه نقطه را برای مشاهده گزینه اشتراک گذاری کد QR انتخاب کنند.

از طرف دیگر، در وب، کاربران می‌توانند «/qr» را به URL پست اضافه کنند تا یک کد QR ایجاد کنند. قابل ذکر است که اینستاگرام چند سالی است که قابلیت اشتراک‌گذاری پروفایل‌ها از طریق کدهای QR را دارد. اما این اولین بار است که این شرکت چنین گزینه‌ای را برای پست‌ها منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: لایو روم اینستاگرام چیست؟

اشتراک‌گذاری پست، ریلز و لوکیشن با QR کد

کارشناس اپلیکیشن، الساندرو پالوزی قبلاً اظهار کرده بود که اینستاگرام در حال کار بر روی ویژگی اشتراک گذاری کد QR است. اکنون به نظر می‌رسد که این ویژگی برای جامعه عمومی نیز در دسترس قرار گرفته است. اما هنوز مشخص نیست که آیا ویژگی اشتراک‌گذاری کد QR اینستاگرام، برای همه کاربران در سراسر جهان قابل اجرا است یا خیر. یکی از سخنگویان متا به TechCrunch گفته:

«برای سهولت در اشتراک‌گذاری محتوای خاص برای افراد و کسب‌وکارها، اخیراً توانایی ایجاد کدهای QR برای نمایه‌ها، برچسب‌ها، مکان‌ها، reel‌ها و موارد دیگر را راه‌اندازی کردیم.»

اشتراک‌گذاری پست و لوکیشن با QR کد در اینستاگرام ممکن شد
نمایی از قابلیت به اشتراک گذاری پست از طریق کد QR

این ویژگی می‌تواند برای بسیاری از موارد مفید باشد، بازیگران می‌توانند آن را برای تبلیغ فیلم یا نمایش بعدی خود در مکان‌های مختلف پست کنند. نوازندگان می‌توانند یک کد QR ارسال کنند تا افرادی را به سمت یک reel هدایت کنند، همچنین رستوران‌ها می‌توانند این کدها را چاپ کنند تا مردم بتوانند قبل از بازدید از آن، مکان و عکس‌ها را ببینند.

برخی از استارت‌آپ‌ها مانند Batch سعی کرده‌اند از کدهای QR برای خرید سریع‌تر استفاده کنند. بنابراین تعجب‌آور نخواهد بود اگر اینستاگرام از کدهای QR برای پیشبرد تلاش‌های مربوط به خرید خود استفاده کند. خریداران می‌توانند محصولات نمایشی را نمایش دهند یا آنها را به صورت مجازی به نمایش بگذارند تا در نهایت مشتریان را از طریق کدهای QR به پست های محصول جداگانه در اینستاگرام سوق دهند.

اشتراک‌گذاری پست و لوکیشن با QR کد در اینستاگرام ممکن شد
قابلیت به اشتراک گذاری لوکیشن از طریق کد QR

در ماه ژوئیه یکی از مدیران گوگل اشاره کرد که جوانان در ایالات متحده به طور فزاینده‌ای از پلتفرم‌هایی مانند TikTok و Instagram برای کشف مکان‌های جدید برای بازدید استفاده می‌کنند و پلتفرم متا که کدهای QR قابل اشتراک‌گذاری را ارائه می‌کند، می‌تواند به جستجوی رستوران عالی بعدی یا مکان اجرای موسیقی زنده کمک کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اشتراک‌گذاری پست، ریلز و لوکیشن با QR کد چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

منبع‌:‌ techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر