;
coinex

هش ریت اتریوم کلاسیک به بالاترین حد تاریخی خود رسید

با نزدیک شدن به تاریخ ادغام اتریوم شاهد رشد پروژه‌های مرتبط با این شبکه هستیم. در همین راستا، هش ریت اتریوم کلاسیک به بالاترین حد تاریخی خود رسید.

هش ریت اتریوم کلاسیک به بالاترین حد خود رسیده است. این اتفاق خطرات حمله 51 درصدی را کاهش می‌دهد. هولدرهای اتریوم کلاسیک (ETC) با احتیاط به فعالیت ماینینگ خود ادامه می‌دهند. با نزدیک شدن به عملیات ادغام اتریوم و انتقال شبکه ETH به مکانیسم اثبات سهام (PoS) توجه‌ها به سمت شبکه‌های مرتبط با اتریوم معطوف شده است.

بیشتر بخوانید: حل مشکلات رایج صرافی پنکیک سواپ

رکورد جدید هش ریت اتریوم کلاسیک

جهش شدید در فعالیت معامله‌گران نشان‌دهنده تغییر تمرکز ماینرهای کریپتوکارنسی است. این موضوع خطرات حمله 51 درصدی (که سال گذشته در ETC شاهد آن بودیم) را کاهش می‌دهد.

هش ریت اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic)، معیاری از قدرت محاسباتی ماینرهای ارز دیجیتال در هر ثانیه است. این میزان در روز پنجشنبه به بالاترین حد خود رسید. بر اساس داده‌های شرکت اطلاعاتی Messari، هش ریت اتریوم کلاسیک برابر با 42 تریلیون هش در ثانیه است. رکورد پیشین هش ریت ETC به ماه می سال گذشته مربوط است. در آن زمان هش ریت اتریوم کلاسیک برابر با 28.32 تراهش در ثانیه بود. رکورد ماه می همزمان با ثبت بالاترین قیمت تاریخی ETC یعنی 134 دلار رخ داد.

هش ریت اتریوم کلاسیک به بالاترین حد تاریخی خود رسید

دلیل محتمل افزایش فعالیت‌ها این واقعیت است که فرآیند مرج وضعیت بلاتکلیفی برای ماینرهای اتریوم به وجود خواهد آورد. ماینرهای اتریوم در حال حاضر دارای سخت‌افزارهای گران قیمت مخصوص مکانیسم اثبات کار (PoW) هستند. این سخت افزارها پس از انجام فرآیند ادغام اتریوم، بلا استفاده خواهند ماند. برخی از ماینرها برای ادامه فعالیت خود هارد فورکی از اتریوم ایجاد خواهند کرد. برخی دیگر نیز از تجهیزات خود به منظور استخراج سایر رمزارزهای بر پایه اثبات کار (PoW) نظیر اتریوم کلاسیک استفاده می‌کنند.

ریسک حمله 51 درصدی در ETC

اتریوم کلاسیک یک فورک از بلاک چین اتریوم به شمار می‌رود که پس از بازگردانی بلاک چین Ethereum و راه‌اندازی مجدد آن در سال 2016 فعالیت خود را آغاز کرد. در سال 2016، یک حمله هکری به پروژه The DAO project، باعث ایجاد شکاف در جامعه اتریوم شد.

اتریوم کلاسیک در لیست بزرگترین ارزهای رمزنگاری شده بازار قرار ندارد. طبق داده‌های CoinGecko، این رمزارز در حال حاضر 19امین کریپتوکارنسی بزرگ بازار است. بسیاری از تحلیلگران کریپتو نگران هستند که پروژه اتریوم کلاسیک در برابر حملات 51 درصدی آسیب پذیر باشد. در حملات 51 درصدی، یک حزب یا گروه می‌تواند با مدیریت اکثر اعتبارسنج‌های تراکنش کنترل کل یک بلاک چین را به دست بگیرد.

احتمال وقوع حمله 51 درصدی در هر بلاک چینی وجود دارد، اما در بلاک چین‌های اثبات کار (PoW) مانند اتریوم کلاسیک، بیت کوین و اتریوم (تا قبل از عملیات ادغام) این احتمال بیشتر خواهد بود.

اتریوم کلاسیک در گذشته دوبار در ژانویه 2019 و آگوست 2020 مورد حمله 51 درصدی قرار گرفته بود. اوایل امروز، اتریوم کلاسیک شاهد حمله‌ای گسترده به 3693 بلاک از زنجیره خود بود. بایننس در این راستا در توییتر نوشت:

سیستم ما بلافاصله متوجه موضوع شد و به طور خودکار امکان برداشت سپرده‌ها را متوقف کرد. به نظر می‌رسد اتفاق اخیر یک حمله 51 درصدی باشد.

تحلیلگران کریپتوکارنسی در حال ارزیابی خطرات حملات 51 درصدی به اتریوم کلاسیک قبل از فرآیند ادغام هستند. meowsbits، که یکی از اعضای codebase اتریوم کلاسیک به شمار می‌رود، مقاله‌ای با جزئیات کامل درباره خطرات حملات 51 درصدی به ETC منتشر کرد. در بخشی از این مقاله نوشته شده است: «اتریوم قصد دارد در آینده نزدیک به سوی Proof Of Stake حرکت کند.»

طبق اظهارات meowsbits، اتریوم کلاسیک می‌بایست انتظار افزایش هش ریت توسط برخی ماینرها را داشته باشد. در صورتی که اتریوم کلاسیک به بالاترین جایگاه قدرت هش برسد، ریسک شبکه آن به حداقل خواهد رسید. به عبارت دیگر، فعالیت‌های اخیر در بلاک چین ETC نشانه مثبتی به شمار می‌رود. هش ریت بالا از شبکه‌ها در برابر انواع حملات احتمالی محافظت می‌کند.

اتریوم کلاسیک اوایل ماه جاری به بالاترین سطح قیمتی خود در چهار ماه گذشته رسید. علت اصلی این رشد قیمتی، نزدیک شدن به تاریخ ادغام اتریوم است. طبق داده‌های CoinGecko، هر واحد اتریوم کلاسیک در حال حاضر 36.36 دلار قیمت دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رکورد جدید هش ریت اتریوم کلاسیک چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر