;
coinex

گلکسی A22 یکی از بهترین میان رده‌های سامسونگ

کمپانی سامسونگ هرسال ورژن‌های متنوعی از سری A را به بازار ارائه می‌کند. این گوشی‌ها اغلب از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و در عین قیمت اقتصادی که دارند، می‌توانند خدمات بسیار خوبی را ارائه کنند. سامسونگ مدل Galaxy A22 نیز یکی از همین دست گوشی‌هاست که نسب به هزینه‌ای که در ازای آن پرداخت می‌شود، عملکرد اعجاب‌انگیزی دارد. این گوشی در دو نسخه 4G و 5G ارائه می‌شود. در ادامه قصد داریم به نقد و بررسی این گوشی میان رده شرکت سامسونگ بپردازیم و ببینیم که ارزش خرید دارد یا خیر!

طراحی ظاهری

به‌صورت کلی طراحی ظاهری این گوشی تا حد زیادی به گوشی M32 و A12 شباهت دارد. پشت این گوشی از پلاستیک بوده اما بسیار شبیه به شیشه است و هنگام استفاده، احساس بسیار خوبی را به شخص می‌دهد. در پنل پشتی این گوشی، چهار سنسور دوربین در یک قاب مربعی قرار گرفته‌اند که طرح بسیار جالبی را به صفحه پشتی داده‌اند. به غیر از پنل دوربین‌ها، قاب پشتی کاملا ساده و براق بوده و خبری از پلاستیک مات برای جذب کمتر اثرانگشت، در آن دیده نمی‌شود. با اینکه شباهت زیادی به مدل M32 دارد، اما به نظر زیباتر و خوش‌دست‌تر می‌رسد.

اثر انگشت این گوشی که در لبه سمت راست آن تعبیه شده، سرعت خوب و قابل قبولی دارد؛ اما نمی‌توان آن را جزء سریع‌ترین سنسورهای اثر انگشت در نظر گرفت. دوربین سلفی این گوشی نیز به زیبایی طراحی شده و ظاهر زیبایی به گوشی بخشیده است. اسپیکر سامسونگ گلکسی A22 نیز در لبه پایینی آن تعبیه شده و میزان صدا و همچنین کیفیت آن متوسط و قابل‌قبول است.

صفحه‌نمایش

یکی از نقاط ضعف این گوشی ممکن است شما را در خرید سامسونگ A22 مردد کند، صفحه‌نمایش آن است. شما در گوشی سامسونگ مدل A22 با یک صفحه پنل 720P روبه‌رو هستید؛ درصورتی‌که از این گوشی، انتظار یک پنل Full HD می‌رفت. همین پنل نیز کیفیت خوب و متوسطی دارد، اما نمی‌تواند انتظاری که از آن داشتیم را برآورده سازد. رنگ‌ها در این نمایشگر خوب و مناسب هستند و ضعفی دراین‌باره در آن‌ها دیده نمی‌شود. نرخ تازه‌سازی این صفحه‌نمایش 90 هرتز بوده و در حد یک گوشی میان رده بسیار خوب عمل می‌کند. این صفحه‌نمایش از همه نظر خوب بوده و شما هیچ شکایتی از آن نخواهید داشت. تنها نکته منفی آن وجود پنل 720P بوده که در برابر قیمت سامسونگ A22 می‌تواند تأمل‌برانگیز باشد.

دوربین

گلکسی A22 یکی از بهترین میان رده‌های سامسونگ

بخش دیگری که در زمان خرید سامسونگ مدل Galaxy A22 باید مورد بررسی قرار دهید، دوربین است. همان‌طور که اشاره کردیم، این گوشی دارای 4 سنسور دوربین در قاب پشتی گوشی است که هرکدام وظایف گوناگونی دارند. سنسور اصلی دوربین این گوشی 48 مگاپیکسلی بوده و در این رنج قیمتی، عملکرد خوب و قابل قبولی از خود ارائه می‌دهد.

درصورتی‌که شرایط نوری خوبی فراهم باشد، می‌توانید عکس‌های واقعا با کیفیت و زیبایی با کمک این دوربین بگیرید. در عکس‌های ثبت‌شده توسط این لنز، کمتر شاهد نویز هستیم. رنگ‌ها نیز در این عکس‌ها به‌خوبی اشباع شده‌اند و کیفیت بالایی دارند. بعد از سنسور اصلی، به سراغ معرفی سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی سامسونگ مدل A22 می‌رویم. این سنسور کیفیت کمترین نسبت به لنز اصلی دارد، اما تا حد زیادی می‌تواند نیاز شما را در این زمینه برآورده کند.

شما با کمک لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی این گوشی می‌توانید پرتره‌های بسیار با کیفیتی را ثبت کنید که تفکیک جزئیات در آن‌ها به‌خوبی انجام شده است. در تصاویر پرتره، تاری پس‌زمینه نیز بسیار عالی بوده و تشخیص لبه‌ها هم به‌خوبی انجام شده است. یک سنسور 2 مگاپیکسلی هم برای تشخیص عمق و گرفتن عکس‌های پرتره در این گوشی قرار گرفته است.

در نهایت نوبت به معرفی دوربین سلفی این گوشی می‌رسد که از یک لنز 13 مگاپیکسلی تهیه شده است. با کمک سنسور سلفی، شما می‌توانید عکس‌های بسیار خوب و باکیفیتی را ثبت کنید. دوربین اصلی و سلفی این گوشی، هردو توانایی فیلم‌برداری 1080 با 30 فریم بر ثانیه دارند. از نظر کمی این کیفیت در میان رقبای هم‌رده، در سطح پایین‌تری قرار دارد؛ اما کیفیت ویدئوهای ضبط‌شده توسط آن‌ها، همه رضایت‌بخش هستند. در مجموع می‌توان گفت پکیج دوربین گوشی سامسونگ مدل Galaxy A22 رضایت‌بخش بوده و نیازهای کاربران را تا حد زیادی برطرف می‌کند و به عبارتی تجربه عکاسی با آن لذت‌بخش است.

مشاهده قیمت روز گوشی در وبسایت مبیت 

سخت‌افزار

بعد از بررسی صفحه‌نمایش، طراحی ظاهری و همچنین سنسورهای دوربین Galaxy A22 نوبت به نقد و بررسی عملکرد سخت‌افزاری آن می‌رسد. شرکت سامسونگ برای این گوشی، پردازنده مدیاتک Helio G80 را در نظر گرفته است که عملکرد بسیار خوبی داشته و هنگام استفاده از چندین برنامه و جابه‌جایی در میان آن‌ها، کمترین تاخیری ندارد.به صورت کلی عملکرد این پردازنده در استفاده معمولی کاملا روان است. اما برای گیمینگ، بهترین عملکرد را از خود نشان نمی‌دهد. شما با این پردازنده می‌توانید بازی‌ها را در گزینه‌های گرافیکی متوسط به اجرا درآورید. اگر هدف شما از خرید سامسونگ A22، گیمینگ بوده، بهتر است به سراغ گوشی دیگری بروید. اندروید 11 در نظر گرفته‌شده برای Samsung Galaxy A22 را می‌توان یکی از نقاط قوت آن در نظر گرفت. گوشی سامسونگ مدل Galaxy A22 در سه نسخه و با رم های 4 یا 6 گیگابایتی و همچنین حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی به بازار ارائه می‌شود. همچنین شما می‌توانید با یک کارت حافظه میکرو، به ارتقای فضای ذخیره‌سازی این گوشی بپردازید و فایل‌های زیادی را در آن نگهداری کنید.

باتری

گلکسی A22 یکی از بهترین میان رده‌های سامسونگ

بخش دیگری که باید معرفی‌شده و مورد بررسی قرار بگیرد، باتری گوشی سامسونگ A22 است. این گوشی با یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی به بازار ارائه می‌شود که طبق آمار گزارش‌شده در این زمینه، می‌تواند یک روز کامل را در صورت استفاده متوسط روبه بالا، شارژدهی داشته باشد. این باتری از شارژر فست شارژ 15 واتی برای شارژ شدن استفاده می‌کند. فول شارژ شدن این گوشی حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد که می‌توان گفت نسب به برخی از هم‌رده‌ها، زمان زیادی است. به‌صورت کلی ویژگی‌های باتری این گوشی متوسط و نسبت به قیمت آن، کاملا قابل‌قبول هستند.

محتویات درون جعبه

بعد از خرید گوشی سامسونگ مدل Galaxy A22 قطعا اولین اقدام شما آنباکسینگ آن بوده تا با محتویات درون جعبه آن آشنا شوید و ببینید آیا خبری از آداپتور در این جعبه هست یا خیر! دراین‌باره خبر خوشی به شما بدهیم که سامسونگ هنوز آداپتور را از درون جعبه این گوشی حذف نکرده و شما می‌توانید به‌راحتی اقدام به شارژ کردن گوشی خود بکنید. علاوه بر آداپتور 15 واتی، یک کابل Type-C نیز در این جعبه وجود دارد، اما هیچ خبری از قاب شفاف ژله‌ای نیست.

مقایسه سامسونگ A22 4G با A22 5G

این دو گوشی از نظر پردازشی چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند. اما در سایر زمینه‌ها تفاوت‌هایی میان آن‌ها دیده می‌شود. نسخه 5G وزن بیشتری داشته و برای آن پنل TFT با رزولوشن 1080 تعبیه شده است که می‌توان در مقایسه با نمایشگر سوپر امولد 4G، رزولوشن بالاتر ولی روشنایی و کیفیت کمتری دارد. در پکیج دوربین نسخه 5G، خبری از سنسور ماکرو نیست. فیلم‌برداری با نسخه 4G به دلیل استابلایزر دیجیتال، کیفیت بهتری نسبت به نسخه دیگر دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله به‌صورت کامل به معرفی و نقد و بررسی گوشی سامسونگ مدل Galaxy A22 پرداختیم تا با تمام ویژگی‌ها و مشخصات آن آشنا شوید. به‌طورکلی، می‌توان گفت این گوشی یک میان رده بسیار خوب و کاربردی است که در تمام زمینه‌ها می‌تواند نیاز کاربر خود را رفع کند.اگر شما به دنبال خرید یک گوشی میان رده برای استفاده روزمره هستید که بتوانید یک روز کامل بدون اینکه نیاز به شارژ داشته باشد با آن کارکرده و همچنین عکس‌های خوبی توسط آن بگیرید، پیشنهاد ما خرید Galaxy A22 از فروشگاه اینترنتی مبیت است. این فروشگاه نه تنها گوشی‌های هوشمند ساخت سامسونگ را به شما ارائه می‌دهد، بلکه می‌توانید تلفن‌های همراه را از هر برندی در آن خریداری کنید. به علاوه برای خرید گوشی از مبیت دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و می‌توانید محصول مورد نظر خود را در هر جای ایران تحویل بگیرید.

.

پایان خبر

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    مشکل منم همینه که به تلویزیون وصل نمیشه بقیه اش خوبه اگه کسی یاد داره ممنون میشم راهنمایی کنه

    پاسخ

    بله با وایفای دایرکت من میزنم اما کانکت نمیشه اتصال بیسیم نداره انگار

    پاسخ

    من دارم خوبه راضی ام بعد یکسال استفاده باتریش افت زیادی نکرده درکل خوبه

    پاسخ

    بنظرم تا وقتی که A23 نیومده بود A22 گزینه بدی مخصوصا زمانیکه A23 با پردازنده اسنپ دراگون که اصلا با هلیو قابل مقایسه نیست تازه برخلاف a22 که مدل ۴G از ۵G بهتره a23 مدل ۵G از 4G بهتره و اومده پردازنده ۹۰ هرتزی رو به ۱۲۰ هرتزی ارتقا داده! بنظرم برای الان که اواسط شهریور ۱۴۰۱ هست برای سامسونگیها اصلا A22 گزینه مناسبی نیست چون با نهایتا ۴۰۰ – ۵۰۰ تومن بیشتر میشه A23 که به مراتب ارزنده تر از A22 هست با رم ۴ و حافظه ۱۲۸ ساخت ویتنام که با اندروید ۱۲ ارائه شده رو خرید ممکنه بگید شیائومی هم مدلهای بالاتر و ارزونتری داره بله اما روی کاغذ و بزرگترین تجربه ای در خرید گوشی اندرویدی (البته از بازار ایران) بدست آوردم اینه که سامسونگ همیشه سامسونگه و حتی پایین ترین مدلش بادوامتر از شیائومی هست هواوی هم که اصلا بندازش دور

    پاسخ

    من دارم به تلوزیون وصل نمیشه اسمارت ویو نداره هربرنامه ای نصب کردم نصب نمیشه اگر کسی وصل کرده لطفا راهنمایی کنه

    پاسخ

    من دارم بدک نیس

    پاسخ