;
coinex

وعده وزیر ارتباطات برای اینترنت با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه!

وزیر ارتباطات در واکنش به سوالی درباره کاهش سرعت اینترنت در ایران، از ارائه اینترنت با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه خبر داد و گفت که به زودی این مشکل برطرف می‌شود.

وزیر البته به رقم دقیقی اشاره نکرده اما در واکنش به این سوال گفته که به زودی اینترنت با سرعت چند صد برابری از راه می‌رسد که این به معنای اینترنت 1 گیگابیت بر ثانیه‌ای یا حتی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اینترنت ماهواره ای ایرانی تا 10 سال آینده راه‌اندازی می‌شود!

ارائه اینترنت با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه در ایران

عیسی زارع پور با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری در کشور گفت که با اجرایی شدن این پروژه، سرعت اینترنت چند صد برابر خواهد شد. این اظهارات به معنای ارائه اینترنت با سرعت یک گیگابیتی برای حداقل 10 درصد افراد جامعه است.

موضوع اینترنت، سرعت و اختلالات آن در دولت سیزدهم به چالش مهمی بدل شده است موضوعی که به اعتقاد وزیر ارتباطات با پروژه فیبر نوری تا سه سال دیگر برطرف خواهد شد. زارع پور در حاشیه بهره‌برداری از 6 پروژه تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام استان البرز بار دیگر به لزوم توسعه فیبر نوری اشاره کرده و گفت:

نگاه و راهبرد دولت سیزدهم ایجاد شبکه پر سرعت و باکیفیت و امن برای مردم است و در این زمینه تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا اتفاق بیفتد. مهمترین رویدادی که باید برای ارتقای سرعت شبکه باید اتفاق بیفتد بحث طرح فیبر نوری منازل کسب و کارهاست که به خانه‌ها و ادارات فیبر نوری ببریم که نامحدود است و سرعت اینترنت چند صد برابر خواهد شد.

وعده وزیر ارتباطات برای اینترنت با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه!

وزیر ارتباطات ضمن اظهارات خود به افتتاح پروژه‌های فیبر نوری برای منازل و کسب و کارها در سه استان کشور اشاره کرد و گفت: «مردم در این استان‌ها سرعت‌های چند صد مگابایتی بر ثانیه را تجربه می‌کنند. با این کار شبکه تلفن همراه هم ارتقا می‌یابد چون پیش زمینه اینترنت نسل پنجم این است که فیبر نوری تا پای آنتن‌ها و بی‌تی‌اس‌ها برود و عملا فیبر در همه جای شهر گسترده می‌شود.»

زارع پور البته این پروژه را زمان‌بر دانسته و گفته که در عین حال که کارهای کوتاه مدتی برای ارتقای کیفیت شبکه انجام می‌شود، این طرح بنیادی نیز انجام و تا پایان دولت سیزدهم برای حداقل 80 درصد خانواده‌ها، فیبر نوری اجرایی می‌شود.

لازم به ذکر است که بنابر آخرین آمارهای SpeedTest که وزیر ارتباطات بارها برای اثبات سرعت و کیفیت خوب اینترنت ایران به آن استناد کرده، میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران در حدود 10 مگابیت است و وعده چند صد برابری برای سرعت اینترنت به معنای ارائه سرعت یک گیگابیتی است.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره اینترنت با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    شما اینترتو قطع نکنین نمیخواد وعده های دروغین به ملت بدین

    پاسخ