;
coinex

ساخت آیفون از مواد بازیافتی ؛ کوپرتینویی‌های حامی محیط‌ زیست!

بنابر جدیدترین بیانیه تیم کوک، اپل قصد ساخت آیفون از مواد بازیافتی را دارد. یکی از اهداف اصلی این شرکت برای ساخت آیفون از مواد بازیافتی استفاده‌ نکردن از هیچ یک از منابع طبیعی برای ساخت محصولات تا سال ۲۰۲۳ است.

مدیرعامل اپل (تیم کوک) در یکی از مصاحبه‌های جدید عنوان کرد که شرکت جهت ساخت محصولات جدید قصد استفاده از منابع زمینی را ندارد.

بیشتر بخوانید: یک فلاسک غول پیکر برای ذخیره انرژی ؛ راه فرار آلمانی‌ها از معضل تامین گاز!

ساخت آیفون از مواد بازیافتی

شرکت اپل قصد دارد از زباله یا محصولات بازیافتی گوشی آیفون طراحی کند. به گفته تیم کوک برای این شرکت بسیار اهمیت دارد که محصولاتش را طوری طراحی کند که آسیبی به محیط‌ زیست نرساند و در این راه فرقی نمی‌کند که متریال استفاده شده بازیافتی یا زباله باشد.

هدف اصلی شرکت اپل حفاظت از کره زمین و ساختن جایی بهتر برای زندگی است. کوک می‌گوید که شرکت اپل به‌عنوان یک تولیدکننده به سطح بی‌نیازی از کربن دست‌یافته و امیدوار است تا سال ۲۰۲۳ تمامی محصولاتش توسط همین زنجیره تعمیر و تهیه شود و به دست کاربران برسد.

این شرکت می‌خواهد محصولاتشان تا سال ۲۰۲۳ از هیچ یک از منابع روی کره زمین تولید نشده باشد و این یک هدف بلندمدت برای کمپانی اپل به نظر می‌رسد البته بعید هم نیست که به‌زودی به این هدف دست پیدا کند.

بعد از اظهارنظر جدید مدیرعامل اپل، گفت‌وگوی داغی این مورد شکل‌گرفته است. برخی افراد معتقدند، شرکت اپل قصد فریب‌دادن کاربرانش را دارد و شاید در این موضوع صادقانه رفتار نکند.

ساخت آیفون از مواد بازیافتی

گفتنی است اظهارات تیم کوک مبنی بر استفاده‌نکردن از مواد کره زمین به معنی استفاده از منابع فضایی هم نیست. بلکه اپل قصد دارد از متریال حامی محیط‌ زیست و بازیافتی برای تولید انواع محصولاتش استفاده کند. در بیانی واضح‌تر باید بگوییم که اپل قصد دارد آیفون را از مواد بازیافتی و زباله تولید نماید.

جالب است بدانید که اپل از سال گذشته استفاده از روکش پلاستیکی برای بسته‌بندی جعبه‌های گوشی‌های آیفون ۱۳ را متوقف نمود و به‌واسطه همین کار به حذف ۶۰۰ تن پلاستیک کمک نمود.

همچنین این کمپانی در تولید بسته‌بندی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ خود از محصولات بازیافتی استفاده کرد. برای مثال جهت تولید موتور لمسی داخلی گوشی‌های آیفون‌ از تنگستن ۱۰۰ درصد بازیافت شده استفاده می‌شود.

لایه آبکاری اصلی این گوشی هم از 100 درصد تنگستن بازیافتی استفاده شده و علاوه بر این‌ها برای ساخت کابل دوربین پشتی و جلویی از ۱۰۰ درصد طلای بازیافتی استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت آیفون از مواد بازیافتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر