;
coinex

سیستم ضدتقلب کنسول نینتندو به زودی عرضه خواهد شد!

طبق اعلام Irdeto نرم‌افزار ضدتقلب و DRM دنوو برای سیستم ضدتقلب کنسول نینتندو در نظر گرفته شده است. بنابراین کنسول نینتندو سوییچ ضدتقلب می‌شود.

شرکت Irdeto، سازنده نرم‌افزارهای ضد تقلب و قفل دنوو، خبر از استفاده این سیستم جهت جلوگیری از سرقت بازی‌های نینتندو سوییچ داد. این شرکت مدعی شد که مشکلات دزدی بازی‌ها مدت‌هاست که گریبانگیر این کنسول‌ها بوده و تمامی بازی‌هایی که در رایانه‌های شخصی از سرقت محتوا در امان هستند؛ نسخه ارائه شده آن برای کنسول نینتندو سوییچ از روز اول قابلیت شبیه‌سازی و اجرا روی رایانه را دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های گیمینگ 2022

سیستم ضدتقلب کنسول نینتندو

دنوو که یک نرم‌افزار ضد سرقت محبوب بین سازندگان بوده و در بزرگ‌ترین بازی‌ها و آثار رایانه‌ای مورد استفاده قرار گرفته است؛ حال قصد دارد که سیستم ضدتقلب کنسول نینتندو را ارائه کند. دنوو شبیه‌سازی بازی‌ها را غیرفعال کرده و با این کار هر کاربر را مجبور به تهیه یک نسخه کاملاً قانونی از بازی خواهد کرد. البته دنوو به دلیل اینکه نیاز دارد همیشه به اینترنت متصل باشد، خیلی میان کاربران حوزه گیمینگ محبوب نیست.

البته که نینتندو به دلیل سیاست سفت و سخت خود در برابر دزدی، نیاز دارد که از چنین سیستمی بهره ببرد، اما سیستم دنوو مشکلاتی نیز برای عملکرد بازی به وجود می‌آورد. به عنوان نمونه در موضوع بازی رزیدنت اویل Village که با قفل این نرم‌افزار به بازار آمد، پس از مدتی بنابر اعلام هکرها این بازی در عملکرد خود با مشکلاتی روبرو شد. شرکت بازی‌ساز کپکام تلاش کرد تا با عرضه پچی این قفل را تنظیم و به درستی اجرا کند.

سیستم ضدتقلب کنسول نینتندو

نینتندو پیش از این سابقه شکایت از سایت‌های میزبان بازی‌های سرقت شده را دارد و در این زمینه توانسته علاوه بر دریافت میلیون‌ها دلار خسارت، باعث بسته شدن این سایت‌ها نیز بشود. حال شرکت Irdeto در تلاش است که جلوی سارقان و متقلبانی که به صورت آنلاین بازی‌هایی سوییچ را سرقت کرده و با استفاده از شبیه‌سازها آن‌ها را قابل بازی می‌کنند را بگیرد. هنوز جزئیاتی درباره زمان عرضه این قفل برای کنسول نینتندو سوییچ اعلام نشده است و همچنین تاثیر آن بر روی عملکرد بازی‌ها مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سیستم ضدتقلب کنسول نینتندو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر