;
coinex

مشکلات طرح رتبه بندی معلمان به تدریج دردسرساز می‌شود!

به نظر می‌رسد مشکلات طرح رتبه بندی معلمان تمامی ندارد و برخی از معلمان برای ورود یا روند ثبت نام در سامانه با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

قانون رتبه بندی معلمان در تاریخ 15 اسفند 1400 به تصویب مجلس رسید و در 16 اسفند 1400 نیز شورای نگهبان با آن موافقت کرد. این سند که بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی تنظیم شده یکی از موضوعات مهمی است که به بهبود کیفیت تدریس معلمان و همچنین بر سطح کیفیت معیشت آنها تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: رتبه بندی معلمان از هفته آینده اجرایی خواهد شد

مشکلات طرح رتبه بندی معلمان

سید کاظم دلخوش نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس با اشاره به وضعیت طرح معلمان مهرآفرین گفت: «این معلمان حدود ۱۵ الی ۱۶ سال است که در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند اما در طرح رتبه‌بندی معلمان که همه گروه‌ها تعیین تکلیف شدند، وضعیت این گروه مشخص نشده است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به ایشان گفت:

بخش قابل توجهی از معلمان که چندین سال در آموزش و پرورش مشغول هستند مشکلی در بحث مربوط به تطبیق آیین‌نامه دارند که در حال پیگیری است.

این نماینده مجلس در ادامه صحبت‌های قالیباف اضافه کرد: «با توجه به اینکه از نظر مثبت و پیگیری‌های جنابعالی در خصوص تعیین تکلیف معلمان طرح مهرآفرین مطلع هستم، این موضوع را در اینجا مطرح کردم تا در خصوص تعیین تکلیف وضعیت این معلمان توضیحاتی ارائه کنید.»

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ مجدد به نماینده مردم صومعه سرا گفت: «خواهشم این بود که در دستور صحبت کنید، صبح امروز هم خدمت شما توضیح دادم که موضوع معلمان طرح مهرآفرین به ما منعکس شده که بحث جدی است و بخش قابل توجهی از معلمان که چندین سال در آموزش و پرورش مشغول هستند مشکلی در بحث مربوط به تطبیق در آیین‌نامه دارند که ان‌شاء الله پیگیری می‌کنیم تا به حل و فصل این مشکل کمک کنیم اما باید بررسی‌ها انجام شود که در حال پیگیری نیز هستیم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشکلات طرح رتبه بندی معلمان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر