;
coinex

وام فوری زنان سرپرست خانوار ؛ شرایط و نحوه دریافت

به گفته علی بهادری، سخنگوی دولت، هیات وزیران با اعطای وام فوری زنان سرپرست خانوار موافقت کرده و به زودی این طرح اجرایی خواهد شد.

بهادری پیامی مبنی بر وام فوری زنان سرپرست خانوار در توئیتر منتشر کرد و گفت: «دولت با پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده مبنی بر تسهیل ضمانت وام اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار (دهک‌های ۱ تا ۵ درآمدی) با بهره‌گیری از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، موافقت کرد.»

بیشتر بخوانید:‌ وام 100 میلیونی رئیس جمهور ؛ شرایط و نحوه ثبت نام

 شرایط وام فوری زنان سرپرست خانوار

معضل ضمانت و پیدا کردن ضامن همواره یکی از بزرگترین چالش‌ها برای وام گیرندگانی مانند زنان سرپرست خانوار است. به نظر می‌‌رسد هیات دولت بالاخره به این نتیجه رسیده که باید کاری کرد تا زنان سرپرست خانوار هم بتوانند کسب و کار خود را داشته باشند.

به همین منظور در جلسه‌ای که در روز یکشنبه 6 شهریور 1401 برگزار شد، هیات وزیران به موجب تکلف مقرر در آئین‌نامه ستاد ملی زن و خانواده در راستای مصوبات این ستاد، به پیشنهاد انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رای مثبت داد و آن را تصویب کرد. طی این طرح قرار است که برای ضمانت وام فوری زنان سرپرست خانوار تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا آنها نیز بتوانند مشاغل خرد خود را راه‌اندازی کنند.

هرچند جزئیات این طرح هنوز مشخص نیست و در روزهای آتی اعلام خواهد شد اما به نظر می‌رسد این وام به دهک‌های 1 تا 5 درآمدی با توجه به ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون اعطا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص وام فوری زنان سرپرست خانوار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    باتوجه به شرایط اقتصادی خانوار یکی از گزینه های که میتواند کمک شایانی به اقتصاد خانواده ها را ایفا کند،،اعطای وام (هر نوع وام و تحت هر نام و عنوانی و از هر بانکی)میباشد،،،اما اگر بانک مرکزی چاره ای بیندیشد که در زمینه ضمانت کارمند جهت گرفتن وام مذکور،،به جای ضامن کارمند از سایر چیزها مثل، (سهام عدالت،،یارانه ها و یا حالت ضمانت زنجیرهای) استفاده و جایگزین وثیقه رایج نماید،،بزرگترین و خداپسندانه ترین کار ممکن را در شرایط کنونی ،به ملت غیور و در حق آنها انجام داده( چونکه وجود ضامن کارمند شاید در هر ۵ خانواده و در شهرستانهای بزرگ کشور،،البته باز هم به احتمال زیاد از ۵ خانواده فقط یک نفر کارمند بوده که.یک نفر هم از ۵ خانوار در کل حتی جوابگوی ضمانت کمتر از نیمی از تعداد افراد ۵ خانوار نمیباشد،،و در حد بالاتر از ۵ خانوار که مثال زدم باز هم همان آش و همان کاسه و مثل نسبت ۱۰۰ به هزار میماند««اگر مسولین در این زمینه قانونی وضع و اجرا کنند،کمک‌شایانی به معیشت و اقتصاد خانوارها را دارد

    پاسخ