;
coinex

واردات خودرو با رمزارز ؛ شرایط و ارزهای مناسب

بنابر آنچه در آیین‌نامه واردات خودرو پیش‌بینی شده و البته با پیشنهاد خود دولت، امکان واردات خودرو با رمزارز حال وجود دارد. اما بهترین ارز دیجیتال برای واردات خودرو کدام است؟

خوشبختانه در آیین‌نامه پرسروصدای واردات خودرو، امکان جدیدی برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گرانی در نظر گرفته شده، که نمی‌خواهند از راه‌های سنتی اقدام به واردات خودرو کنند. این امکان جدید، واردات خودرو با ارز دیجیتال است و گرچه هنوز آیین‌نامه و دستورالعمل رسمی درباره ارزهای دیجیتال در ایران منتشر نشده، اما دولت ایران چندی پیش خود یک سفارش وارداتی بزرگ با ارز دیجیتال ثبت کرد تا به نوعی پیشگام واردات با رمزارز شود.

بیشتر بخوانید: زمان عرضه خودرو ری را مشخص شد [+عکس]

واردات خودرو با رمزارز

در شرایطی که تصویب آیین نامه واردات خودرو با رمزارز مورد استقبال واردکنندگان قرار گرفته،‌ اما هنوز هیچ دستورالعمل مشخصی برای استفاده از رمزارزها در ایران وجود ندارد. روز گذشته، رضا فاطمی امین وزیر صمت از تصویب آیین‌نامه رمزارزها در دولت و آزادسازی امکان واردات خودرو به وسیله رمزارز خبر داد.

این البته خبر مهمی بود که فعالان حوزه تجارت خارجی و واردات خودرو مدت‌ها انتظار آن را داشتند چراکه امکانی جدید و آسان برای انتقال ارز فراهم می‌کند. حال واردکنندگان می‌توانند به جای دلار و یورو که محدودیت‌هایی دارد از بیت‌کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

واردات خودرو با رمزارز ؛ شرایط و ارزهای مناسب

به طرز جالب توجهی،‌ در حال حاضر ایران اولین یا حداقل یکی از اولین کشورهایی محسوب می‌شود که ضمن پذیرش ارزهای دیجیتال، از آن‌ها در مبادلات رسمی استفاده می‌کند. البته در حال حاضر سوالات زیادی درباره نحوه استفاده از رمزارزها در تجارت جهانی در میان است. برای مثال ممکن است بعضی شرکت‌های بزرگ هیچ تمایلی به فروش محصولات خود در ازای رمزارز نداشته باشند. فرید زاوه تحلیلگر صنعت خودرو در این باره گفته:

تاجرانی که می‌خواهند با رمز ارز خودرو وارد کنند باید نوع ارز خود را در سامانه توسعه تجارت مشخص سازند. قاعدتا چند نوع از رمزها را در سامانه توسعه تجارت به رسمیت خواهند شناخت که تاجران می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند و انتقال ارز را به وسیله آن‌ها انجام دهند.

زاوه با تاکید بر اینکه هنوز منتظر آیین‌نامه استفاده از رمزارزها هستیم گفت: «وزیر صمت برای واردات خودرو تنها از بیت‌کوین صحبت می‌کند. این تنها ارز موجود در بازار نیست و اتفاقا بیت‌کوین یکی از نامناسب‌ترین ارزهای دیجیتال برای  ماست. زیرا نوسان بیت‌کوین خیلی بالاست. ارزهایی که ارزش پایین‌تری دارند برای تجارت مناسب‌تر هستند». او گفت:

نوسانات ارز دیجیتال مشکل خاصی برای واردات خودرو ایجاد نمی‌کند. واردکنندگان می‌توانند ارز دیجیتال خود را به یک صرافی یا شخصی خارج از ایران منتقل کنند. به ازای ارز دیجیتال یورو یا دلار بگیرند و کالا بخرند. در واقع تنها از امکان انتقال رمزارز استفاده می‌کنیم. سود و زیان‌های مربوط به معامله‌گران ارزدیجیتال است. در ضمن کسانی بودند که مشمول ارز نیمایی نبودند و با این روش معامله می‌کردند.

وی در پایان یادآور شد: «استفاده از رمز ارز یک امکان اضافه است و مانعی برای معامله به شیوه سنتی ایجاد نمی‌کند. این نوع پول در انحصار بانک‌های مرکزی نیست و برای کسانی که می‌خواهند مدرن‌تر معامله کنند مفید است».

در پایان لازم به ذکر است که واردات خودرو که امسال با چالش‌های فراوانی مواجه بود، این روزها شرایط بسیار سختی دارد. از جمله شرایط سخت واردات خودرو بایستی به ضرورت تجربه و داشتن نمایندگی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره واردات خودرو با رمزارز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر