;
coinex

این قارچ جادویی درمانی برای الکلی‌ها است

نتایج تحقیقی که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد مواد موجود در قارچ جادویی مانند سیلوسایبین (psilocybin)، به الکلی‌ها برای ترک مصرف مشروبات الکلی کمک می‌کند.

سیلوسایبین (psilocybin) که به عنوان یک ماده توهم زا شناخته می‌شود تاکنون در چندین گونه مختلف قارچ یافت شده است. از سوی دیگر در یافته‌های منتشر شده توسط Jama Psychiatry از اولین آزمایش‌های دقیق و کنترل‌شده در این زمینه، گزارش شده است که افراد الکلی با مصرف این ماده، میزان نوشیدن مشروبات الکلی را به حداقل رسانده و یا حتی آن را به طور کامل ترک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: نوشیدنی ساخته شده از فضولات انسانی عرضه شد!

قارچ جادویی درمانی برای الکلی‌ها

بر اساس اخبار گزارش شده در این مطالعه 93 شرکت کننده حضور داشته‌اند. این شرکت کنندگان در حالی که با چشمان بسته روی مبل دراز کشیده بودند و به یک موسیقی از پیش ضبط شده با هدفون گوش می‌دادند، باید یک قرص حاوی سیلوسایبین را مصرف می‌کردند. شرکت کنندگان در این تحقیق باید دو بار و به فاصله یک ماه در این جلسات حاضر می‌شدند و علاوه بر آن باید در 12 جلسه گفتار درمانی نیز شرکت می‌کردند.

در پایان این مطالعه محققان به این نتیجه رسیدند که بیماران مصرف کننده سیلوسایبین در هشت ماه پس از دریافت دوز اولیه، عملکرد بهتری نسبت به گروه کنترل که قرص‌های تقلبی مصرف می‌کردند، داشته‌اند.

این افراد به طور متوسط تنها ​​یک روز از هر ده روز درگیر مصرف سنگین و زیاد نوشیدنی‌های الکلی می‌شدند. این در حالی است که افراد حاضر در گروه کنترل، از هر چهار روز یک روز درگیر مصرف بیش از اندازه الکل شده بودند.

همچنین تقریبا نیمی از افراد حاضر در گروه آزمایشی که سیلوسایبین مصرف می‌کردند، نوشیدن الکل را به طور کامل متوقف کرده بودند. اما این اتفاق در گروه کنترل تنها 24 درصد از افراد را شامل می‌شد.

قارچ جادویی

دکتر مایکل بوگنشوتز، مدیر مرکز NYU Langone که وظیفه هدایت و رهبری این تحقیق را بر عهده داشته است می‌گوید: «بخش‌های مختلف مغز با یکدیگر در ارتباط هستند بنابراین این امکان وجود دارد که بتوان به صورت نسبتا دائمی سازمان عملکردی مغز را تغییر داد.»

جالب است بدانید که قرن‌ها و حتی هزاران سال پیش، برخی از جوامع بومی از ماده سیلوسایبین به عنوان دارو استفاده می‌کردند. به عنوان مثال جوامعی که 1500 سال قبل از میلاد و پیش از مایاها می‌زیسته‌اند از قارچ‌های سیلوسایبین به عنوان داروی روانگردان استفاده می‌کردند.

در سال‌های اخیر نیز داروهای روانگردان به طور متناوب در آزمایش‌های مختلف با ایده‌های نو در سراسر جهان غربی استفاده می‌شوند. همچنین یک آزمایش بالینی در زمینه درمان با استفاده از روانگردان و موسیقی قرار است به زودی در لندن انجام شود. علاوه بر این، سال گذشته اولین مرکز تحقیقاتی درمان با استفاده از داروهای روانگردان در ملبورن افتتاح شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره ترک الکل با استفاده از این قارچ جادویی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: mixmag

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر