;
coinex

زمان عرضه خودرو ری را مشخص شد [+عکس]

آنطور که مدیرعامل ایران خودرو در آخرین گفتگوی خود درباره زمان عرضه خودرو ری را گفته است، زمان عرضه خودرو ری را احتمالا در سال 1402 خواهد بود.

مدیرعامل ایران خودرو گفته که خودرو ری را در سال 1402 به مرحله تولید انبوه می‌رسد و به بازار عرضه خواهد شد. محصول جدید ایران خودرو به نام ری را، که نام آن برگرفته از یکی از اشعار نیما یوشیج با همین عنوان است، با حضور استاندار مازندران و مدیرعامل شرکت ایران خودرو در خانه نیما یوشیج در روستای یوش از توابع شهرستان نور معرفی شد.

بیشتر بخوانید: افزایش مجدد قیمت خودرو ؛ تاثیر برجام یا آیین‌نامه واردات؟

زمان عرضه خودرو ری را

مدیرعامل ایران خودرو در آیین معرفی جدیدترین خودرو این شرکت در خانه نیما یوشیج در روستای یوش گفته:

ری‌را خودروی جدیدی است که توسط ایران‌خودرو تولید و به بازار عرضه خواهد شد. این خودروی کراس اوور بر اساس پلت‌فرم IKP1 شرکت پژو ـ سیتروئن ساخته می‌شود و توسعه خواهد یافت.

خطیبی در ادامه گفت: «ماشین ری‌را با دو موتور متفاوت به بازار عرضه خواهد شد؛ اولین موتوری که در این ماشین استفاده خواهد شد از نوع (TU5) با حجم ۱٫۶ لیتر است که می‌تواند ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر تولید کند. در این خودرو از دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک استفاده خواهد شد».

او ادامه داد موتور دوم که در این خودرو استفاده می‌شود، موتور EF7 است. این موتور در نمونه‌های فول‌آپشن خودروی ری‌را استفاده می‌شود. موتور EF7 که به آن TCV نیز گفته می‌شود 1645 سی‌سی حجم دارد. این موتور قادر است 168 اسب بخار را در دور موتور پنج هزار دور در دقیقه تولید کند. همچنین این موتور قادر است گشتاور 245 نیوتن متر را در دور موتور 1600 تا 4500 دور در دقیقه ایجاد کند. مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو درباره تاریخ عرضه ری را گفت: این خودرو در سال ۱۴۰۲ به مرحله تولید انبوه می‌رسد و به بازار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره زمان عرضه خودرو ری را چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر