;
coinex

همکاری سامسونگ و AMD در زمینه تولید پردازنده گرافیکی همچنان ادامه خواهد یافت

همکاری سامسونگ و AMD ، با استفاده سامسونگ از پردازنده‌های گرافیکی AMD در تراشه‌های پردازنده اگزینوس جدید ادامه خواهد یافت.

زمانی که سامسونگ همکاری خود را با AMD برای ساخت پردازنده‌های گرافیکی گوشی‌های هوشمند اعلام کرد، انتظارات از این شرکت کره‌ای بسیار بالا رفت. پردازنده گرافیکی Xclipse 920 سامسونگ، بر اساس معماری RDNA 2 شرکت AMD، همراه با پردازنده مرکزی Exynos 2200 به بازار عرضه شد. اما این ساختار، انتظارات زیادی را که بسیاری از آن داشتند برآورده نکرد.

با وجود تمام این انتظارات برآورده نشده و تمام انتقاداتی که به سامسونگ شد؛ این شرکت از تصمیم خود مبنی بر استفاده از پردازنده گرافیکی AMD در تراشه‌های اگزینوس خود عقب‌نشینی نکرده است. بنابراین همکاری سامسونگ و AMD ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: سامسونگ در حال کار روی نسل سوم تراشه تنسور است

همکاری سامسونگ و AMD در زمینه تولید پردازنده گرافیکی

سامسونگ رسما تایید کرده است که عرضه تراشه‌های اگزینوس جدیدش با همان پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر معماری‌ RDNA شرکت AMD ادامه خواهد داشت. بنا بر گفته سونگ‌بوام پارک، سامسونگ قصد دارد که به همکاری نزدیک با AMD برای اجرای سایر ویژگی‌ها در  معماری سری RDNA ادامه دهد.

او معاون سامسونگ است که روی پروژه توسعه پردازنده گرافیکی (GPU) کار می‌کند. پارک اشاره کرد که در حال حاضر فناوری گرافیک گوشی‌های همراه بیشتر پنج سال از کنسول‌های بازی عقب است، اما AMD و سامسونگ توانستند این فناوری را بسیار سریع‌تر با پردازنده مرکزی Exynos 2200 ترکیب کنند.

همکاری سامسونگ و AMD

لازم به ذکر است که در آزمایش‌های صورت گرفته، پردازنده گرافیکی Xclipse 920 در Exynos 2200 در حجم کاری محاسباتی یا گرافیکی نامی نتوانسته آنطور که باید و شاید موفق عمل کند. همچنین جالب است اشاره کنیم که سامسونگ اخیراً قراردادی را با شرکت کوالکام امضا کرده است که بر اساس آن از تراشه‌های اسنپدراگون در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار این برند در سراسر دنیا استفاده خواهند شد.

با توجه به اینکه پرچمداران سری گلکسی S و گلکسی Z در سرتاسر دنیا فقط با اسنپدراگون عرضه می شوند، استفاده از معماری پردازنده گرافیکی AMD احتمالا به تراشه‌های اگزینوس ساخته شده برای دستگاه‌های گلکسی میان رده محدود خواهد شد. سامسونگ در صورت تمایل می‌تواند از تراشه‌های اگزینوس در پرچمداران استفاده کند. اگر در آینده تراشه اگزینوس قابلیت رقابتی بهتری داشته باشد، این شرکت می تواند به جای جدیدترین سری اسنپدراگون از آن استفاده کند.

گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد سامسونگ یک تیم فو‌ق‌العاده را برای کار بر روی یک پردازنده پرچمدار جدید دور یکدیگر جمع کرده است، پردازنده‌ای که می‌تواند یک نقطه قوت واقعی باشد و احتمالاً بر مشکلاتی که پردازنده‌های پیشرفته اخیر اگزینوس با آن مواجه شده‌اند غلبه کند. اینکه آیا این پروژه موفق می شود یا نه، در حال حاضر یک پرسش بزرگ است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره همکاری سامسونگ و AMD در زمینه تولید پردازنده گرافیکی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر