;
coinex

بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

گلکسی کوانتوم 2، جانشین به حق گلکسی کوانتوم بوده که در سال 2021 معرفی شد. در ادامه به بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ می‌پردازیم.

‌مدت‌ها قبل از معرفی این گوشی، خبرهایی منتشر شد که نشان می‌داد سامسونگ در حال ساخت گوشی هوشمندی است که در بطن آن تراشه اسنپدراگون 855 پلاس قرار دارد.

بسیاری از کاربران و طرفداران سامسونگ نمی‌توانستند این موضوع را باور کنند؛ زیرا این پردازنده در سال 2019 رونمایی شده بود و مطمئنا در طول آن دو سال تراشه‌های بهتر و قوی‌تری راهی بازار شده بود. به همین دلیل هم انتظار می‌رفت که سامسونگ از پردازنده‌های جدیدتر برای گوشی‌های خود استفاده کند.

با وجود تمام شایعات،گوشی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ با این تراشه در تاریخ 13 آوریل 2021 معرفی و در 23 همان ماه در بازار عرضه شد. در ادامه قصد داریم این گوشی را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده و ببینیم این محصول کر‌ه‌ای‌ها ارزش خرید دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

 بهترین گوشی‌های سامسونگ 2022

بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ

به نقل از Techtrends.news، گوشی کوانتوم 2 با نمایشگری قوی و تراشه کوالکام SM8150 اسنپدراگون 855+ به همراه تراشه امنیتی QRNG با قیمتی حدود 520 یورو معرفی شد. هرچند از زمان معرفی این گوشی یکسال گذشته، اما با وجود تراشه امنیتی QRNG و نمایشگر Dynamic AMOLED 2X از جمله گوشی‌های خوب گلکسی به شمار می‌رود.

در زیر می‌توانید مشخصات فنی Galaxy Quantum 2 را مشاهده کنید.

مشخصات گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ
معرفی و عرضه
  • معرفی در تاریخ 13 آوریل 2021
  • عرضه در تاریخ 23 آوریل 2021
 

ابعاد و وزن

  • 161.9 × 73.8 × 8.1 میلی‌متر
  • وزن 176 گرم
  • سیم‌کارت نانو
  • در رنگ‌های مشکی، سفید و بنفش
 

 

نمایشگر

  • 6.7 اینچ با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل از نوع Dynamic AMOLED 2X
  • تراکم پیکسلی 524
  • نرخ نوسازی 120 هرتز در حالت FHD و 60 هرتز در حالت QHD
  • حداکثر روشنایی 1200 نیت
  • نسبت نمایشگر به بدنه 90.7 درصد
 

پردازنده

  • کوالکام SM8150 اسنپدراگون 855+ هفت نانومتری به همراه تراشه امنیتی QRNG
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (1 + 3 + 4)
  • پردازنده گرافیکی Adreno 640 (700 مگاهرتز)
سیستم‌عامل اندروید 11 با رابط کاربری One UI 3.1
رم و حافظه
  • رم 6 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه
 

 

 

 

دوربین

  • ماژول سه‌گانه
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 64 مگاپیکسل
  • لنز اولترا واید با سنسور 12 مگاپیکسل
  • لنز ماکرو با سنسور 5 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از قابلیت‌های فلاش LED، پانوراما و HDR
  • پشتیبانی از لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر، ژیروسکوپ
  • قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه، 1080 پیکسل با سرعت 30، 60 و یا 240 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی: 10 مگاپیکسل
  • فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
باتری
  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی
صدا
  • دارای اسپیکر استریو
  • عدم پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
 

 

اتصالات

  • وای‌فای a/b/g/n/ac 802.11 دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.0
  • پشتیبانی از GPS و NFC
  • عدم پشتیبانی از رادیو
  • USB Type-C با پشتیبانی از OTG
قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت اولتراسونیک (در زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی

گوشی سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 با ابعاد 161.9 × 73.8 × 8.1 میلی‌متر در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توان گفت با گوشی خوش‌دستی سروکار دارید. علاوه بر این، گوشی مذکور با وزن 176 گرمی که دارد، باعث می‌شود کار کردن با آن راحت باشد.

بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ

این گوشی دارای دوربین ماژول سه‌گانه است که این سه دوربین به شکل دایره‌ای زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند. این دوربین‌ها در یک کادر برجسته‌تری تعبیه شده‌اند و در گوشه بالا سمت چپ گوشی جا خوش کرده‌اند. یک فلاش LED به شکل دایره‌‌ای هم در کنار این دوربین‌ها و در کادر مخصوص به آن‌ها وجود دارد. همچنین لوگوی برند سامسونگ در وسط و پایین پنل پشتی قرار دارد و از این نظر مانند تمام گوشی‌های این شرکت است.

دکمه‌های کم و یا زیاد کردن صدا هم در لبه سمت راستی این گوشی قرار دارد. برخلاف بسیاری از گوشی‌های شیائومی، حسگر اثر انگشت در این گوشی روی دکمه پاور قرار ندارد بلکه سنسور آن در زیر نمایشگر تعبیه شده است.

دوربین سلفی این گوشی هم در وسط و بالای نمایشگر در یک هول پانچ قرار دارد. نزدیک به 90.7 درصد از پنل جلویی این گوشی را نمایشگر آن پوشانده است. پس متوجه می‌شویم که حاشیه بسیار کمی در نمایشگر این گوشی وجود دارد و تنها در پایین و بالای آن حاشیه کمی مشاهده می‌شود.

با بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ متوجه می‌شویم که این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید و بنفش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و برای تمام سلایق مناسب است.

بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ

بررسی مشخصات فنی Galaxy Quantum 2 از نظر نمایشگر

این گوشی با یک نمایشگر 6.7 اینچی با تراکم پیکسلی 524 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این موضوع نشان می‌دهد که این گوشی تمام جزئیات تصاویر را به نمایش می‌گذارد. سامسونگ برای ساخت گوشی گلکسی کوانتوم 2 از نمایشگر نوع Dynamic AMOLED 2X استفاده کرده است. این نمایشگر نسخه پیشرفته‌تر نمایشگرهای امولد است. نمایشگر این گوشی شارپ بسیار خوبی داشته و رنگ‌ها را با کیفیت چشمگیری به شما عرضه می‌کند.

این نمایشگر با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل، کیفیت بسیار خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی با نرخ نوسازی 120 هرتز در حالت Full HD و 60 هرتز در حالت QHD، کیفیت گوشی را تا حد قابل‌‌توجهی افزایش پیدا می‌کند.

همچنین حداکثر میزان روشنایی این گوشی هم 1200 نیت است که به شما این امکان را می‌دهد که از این دستگاه در زیر نور مستقیم خورشید هم استفاده کنید و تمام جزئیات نمایشگر را مشاهده نمایید. به‌طورکلی، نمایشگر این گوشی کیفیت نسبتاً خوبی دارد و می‌توانید از کیفیت بالای آن بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51)

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23)

بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ از نظر پردازنده

با بررسی مشخصات گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ  مشاهده می‌کنیم که این گوشی با پردازنده کوالکام SM8150 اسنپدراگون 855 پلاس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این پردازنده هفت نانومتری به همراه یک تراشه امنیتی QRNG عرضه می‌شود. این تراشه با ضبط نویز ایجاد شده از یک LED و یک سنسور CMOS، کدهای تصادفی تولید می‌کند که در اپلیکیشن‌های بانکداری و خدماتی کاربر قابل استفاده است.

بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ
بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ

علاوه بر این، سامسونگ برای ساخت گوشی گلکسی کوانتوم 2 از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای استفاده می‌کند. این هشت هسته شامل یک هسته Kryo 485 با حداکثر فرکانس 2.96 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 485 با حداکثر فرکانس 2.42 گیگاهرتز و در نهایت، چهار هسته Kryo 485 با فرکانس 1.78 گیگاهرتزی می‌شوند. Adreno 640 هم مسئولیت پردازش گرافیکی این دستگاه را بر عهده دارد. این پردازنده گرافیکی 700 مگاهرتزی است.

بررسی مشخصات فنی Galaxy Quantum 2 از نظر سیستم‌عامل

با بررسی مشخصات فنی Galaxy Quantum 2 متوجه می‌شویم که این گوشی با سیستم‌عامل اندروید 11 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین خوب است بدانید که رابط کاربری این دستگاه One UI 3.1 بوده که عملکرد نسبتاً روانی به شما عرضه می‌کند. نکته جالب‌توجه درباره این رابط کاربری این است که به طور خودکار نور گوشی را تنظیم می‌کند. در نتیجه، با کم شدن نور محیط، نور گوشی به طور اتوماتیک کاهش پیدا می‌کند.

بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ از نظر رم و حافظه

نکته منفی سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 این است که تنها با یک نسخه رم و حافظه داخلی در بازار عرضه می‌شود. برای خرید این دستگاه، شما می‌توانید از رم 6 گیگابایتی آن استفاده کنید که عملکرد خوبی دارد. حافظه داخلی این دستگاه هم 128 گیگابایت است.

بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ

اگر فکر می‌کنید این میزان فضای ذخیره برای نگهداری از فایل‌ها، تصاویر، ویدئوها و برنامه‌های شما کم است، می‌توانید از کارت حافظه در آن استفاده نمایید.این محصول از قابلیت درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی می‌کند و امکان اضافه کردن حافظه داخلی تا 1 ترابایت را برای شما مهیا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73)

بررسی گلکسی M13 سامسونگ

بررسی مشخصات گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ از نظر دوربین

گوشی سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 دارای دوربینی با ماژول سه‌گانه است که کیفیت مطلوبی دارد. دوربین اصلی (لنز واید) این دستگاه با سنسور 64 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 1.8 عرضه می‌شود. این لنز 26 میلی‌متری از قابلیت‌هایی مانند قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز بهره می‌برد که می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش کیفیت تصاویر شما داشته باشند. همچنین با استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر در این دستگاه، شما می‌توانید تصاویر جذابیت بگیرید.

با بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ متوجه می‌شویم که دومین لنز این گوشی هم اولترا واید نام دارد که با سنسور 12 مگاپیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این لنز با گشودگی دیافراگم 2.2، به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌هایی با پوشش 123 درجه ضبط کنید. آخرین لنز این دستگاه هم ماکرو است که با سنسور 5 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.4 روانه بازار می‌شود.

بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ

دوربین این دستگاه از قابلیت‌هایی مانند فلاش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. این قابلیت‌ها به افزایش کیفیت و حرفه‌ای بودن تصاویر کمک زیادی می‌کند. ازآنجاکه دوربین این گوشی از قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند، به شما این امکان را می‌دهد که تصاویری بدون نویز بگیرید. این موضوع را می‌توان یکی از بهترین مشخصات فنی Galaxy Quantum 2 محسوب می‌شود.

همچنین با استفاده از دوربین پشتی این گوشی، شما می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و یا 1080 پیکسل با سرعت 30، 60 و یا 240 فریم بر ثانیه ضبط کنید. بااین‌حال، دوربین سلفی این گوشی کیفیت چندان خوبی ندارد و با سنسور 10 مگاپیکسلی روانه بازار می‌شود. این لنز واید دارای گشودی دیافراگم 2.2 است. با استفاده از دوربین سلفی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ، می‌توان ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کرد.

بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ از نظر باتری

این گوشی دارای یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت است که نشان می‌دهد عملکرد چندان خوبی ندارد. البته این موضوع نسبت به قیمت گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ چندان دور از انتظار نیست. توجه داشته باشید که این باتری این گوشی غیر قابل تعویض است و نمی‌توانید بعداً آن را تعویض نمایید.

بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ
بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ

این گوشی از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 با شارژ سریع 25 وات در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید این گوشی را در مدت‌زمان تقریبی یک ساعت و 30 دقیقه به 100 درصد شارژ کامل برسانید. البته این ویژگی در برابر گوشی‌های هوشمند جدید با سرعت شارژ 67 و حتی 129 واتی، گزینه مثبتی به‌حساب نمی‌آید.

بررسی مشخصات فنی Galaxy Quantum 2 از نظر صدا

گوشی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ دارای اسپیکرهای استریو است که کیفیت نسبتاً خوبی هم دارد. همچنین باید بدانید که این گوشی از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

بررسی مشخصات گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ از نظر اتصالات

این گوشی از قابلیت وای‌فای نسخه 802.11 دو بانده، وای‌فای دایرکت و همچنین هات‌اسپات پشتیبانی می‌کند. همچنین گلکسی کوانتوم گلکسی 2 با بلوتوث نسخه 5.0 عرضه می‌شود. این دستگاه از قابلیت‌های GPS و NFC هم پشتیبانی می‌کند.

بااین‌حال، با بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ متوجه می‌شویم که رادیو در این دستگاه وجود ندارد. USB Type-C این دستگاه از قابلیت OTG هم پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از آن برای انتقال فایل هم استفاده نمایید. با استفاده از اینترنت 5G در این گوشی، شما می‌توانید از وب‌گردی و یا تماشای ویدئوهای یوتیوب لذت ببرید.

بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ

بررسی مشخصات گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ از نظر قابلیت‌ها

این گوشی از قابلیت‌های زیادی پشتیبانی می‌کند که اغلب گوشی‌های هوشمند از آن‌ها بهره می‌برند. شما می‌توانید از قابلیت‌هایی مانند شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما در این گوشی استفاده کنید. همچنین این گوشی دارای حسگر اثر انگشت بوده که در زیر نمایشگر تعبیه شده است. این موضوع شاید کمی کاربران را در حین استفاده اذیت کند.

کلام آخر

گوشی سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 یکی از گوشی‌های جدید این برند به شمار می‌رود که توانسته طرفداران زیادی از آن خود کند. اگر شما نیز قصد خرید این گوشی را دارید، در ابتدا بررسی گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ را به‌دقت مطالعه فرمایید. اگر می‌خواهید از قیمت گلکسی کوانتوم 2 سامسونگ مطلع شوید، باید بدانید که این گوشی با قیمتی نزدیک به 625 دلار به فروش می‌رسد.

سؤالات متداول

آیا گوشی سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 ارزش خرید دارد؟

گوشی سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 به دلیل قابلیت‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، می‌تواند یک گزینه خوب برای استفاده روزمره باشد. البته توجه داشته باشید که این دستگاه از پردازنده خوبی بهره نمی‌برد. به همین دلیل هم ممکن است بازی‌های سنگین را با مشکل باز کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره‌ی این گوشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام خسته نباشید از اطلاعات شما بابت گلکسی کوانتوم ۲تشکر میکنم لطفا قیمتش را به تومان بگید

    پاسخ