ناراحت‌کننده ترین انیمه های تاریخ که اشک شما را درمی‌آورند [+عکس و بررسی]

برخی از انیمه‌ها می‌توانند پیش‌فرض و شخصیت‌هایشان کاملاً دلخراش و غم انگیز باشند. با فیگار بمانید تا با غم انگیز ترین انیمه های تاریخ آشنا شوید.

آخرین فصل Attack on Titan (بهترین شخصیت های انیمه حمله به تایتان) در اوایل امسال منتشر شد و تغییرات شخصیتی و داستان‌های مهمی به آن اضافه شد که این انیمه را افسرده‌تر از همیشه می‌کند. با این حال، داستان‌های دلخراش در قالب انیمیشن ژاپنی چیز جدیدی نیست، همانطور که در آثار‌های  کلاسیک مانند Grave of the Fireflies و Neon Genesis Evangelion قابل مشاهده است.

در مورد ریشهٔ واژهٔ انیمه مناقشه‌هایی وجود دارد. اصطلاح انگلیسی «انیمیشن» در کاتاکانای ژاپنی به صورت アニメーション (آنیمِشون) نوشته می‌شود و アニメ (آنیمه) شکل کوتاه‌شدهٔ آن است.

غم انگیز ترین انیمه های تاریخ

انیمه هایی که اشکتان را در می آورند

شما می‌توانید فهرست غم انگیز ترین انیمه های تاریخ را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

غم انگیز ترین انیمه های تاریخ
غم انگیز ترین انیمه های تاریخ

درست مانند اینکه فیلم‌های پیکسار (بهترین انیمیشن های پیکسار و دیزنی) به خاطر لحن احساسی‌شان قابل‌توجه هستند، چندین انیمه نیز غم و اندوه انسانی را به شیوه‌های منحصربه‌فردشان بازتعریف کرده‌اند. زیبایی انیمه به حدی است که می‌توان احساسات خام و واقعی را در چندین ژانر کشف کرد.


به عنوان مثال، Steins; Gate یک داستان علمی تخیلی می‌باشد در حالی که نام تو یک داستان عاشقانه تراژیک با عناصر فانتزی است. پس در این نوشتار با ما همراه باشید تا به معرفی دلخراش ترین انیمه های تاریخ بپردازیم.

Neon Genesis Evangelion

غم انگیز ترین انیمه های تاریخ
غم انگیز ترین انیمه های تاریخ

Neon Genesis Evangelion یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین سری انیمه‌های مکا در تمام دوران است. داستان این انیمه معروف مکانیکی در توکیویی آینده‌نگر در حال بهبودی پس از ضربه دوم اتفاق می‌افتد. پس از این اتفاق کل کشور ژاپن در حالت ناامیدی است. در Neon Genesis Evangelion، فرشتگان، هیولاهای وحشتناکی که از آسمان سقوط می‌کنند تا به بشریت آسیب برسانند، در جامعه عادی شده‌اند.

در سال 2015، پانزده سال پس از فاجعه ضربه دوم، بشریت توسط موجوداتی به نام “فرشتگان” محاصره شده است. شینجی، قهرمان داستان، وظیفه هدایت یک ربات بزرگ به نام Eva را بر عهده دارد و با فرشتگان مبارزه می‌کند. اگر بشریت فرشتگان را شکست ندهد، ضربه سوم ممکن است رخ دهد و همه چیز را نابود کند.

Evangelion به طور گسترده به عنوان یکی از تأثیرگذارترین انیمه‌های ساخته شده در دهه 1990 در نظر گرفته می‌شود. این انیمه به دلیل تلاش‌های شجاعانه‌اش برای تغییر ژانر مِکا، توسعه شخصیت عمیق و خط داستانی نامتعارفش شناخته شده است. Evangelion که توسط استودیو تحسین‌شده Gainax ساخته شده و توسط نویسنده ستایش‌شده Hideaki Anno نوشته شده است، توسط طرفداران انیمه به عنوان یک شاهکار نامیده می‌شود.

Grave Of The Fireflies

غم انگیز ترین انیمه های تاریخ
غم انگیز ترین انیمه های تاریخ

یکی از احساسی‌ترین پایان‌ها در فیلم‌های استودیو جیبلی از Grave of the Fireflies می‌آید. این فیلم دارای داستان ویرانگری است که حول محور دو خواهر و برادر با نام‌های سیتا و ستسوکو می‌باشد که پس از تخریب خانه‌شان در بمب‌ریزی در اواخر جنگ جهانی دوم، جایی برای رفتن ندارند.

این فیلم مبارزه آن‌ها برای زنده ماندن در شرایط باورنکردنی را به نمایش می‌گذارد. Grave of the Fireflies به خاطر نشان دادن تصویر وحشیانه و در عین حال مهم زندگی غیرنظامیان ژاپنی در آن زمان مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت.

Grave of the Fireflies خود را به عنوان یک فیلم جنگی بسیار تحسین شده تثبیت کرد و تماشای آن دلخراش بود. طرفداران به سرعت به تماشاگران جدید درباره محتوای سنگین و غم انگیز فیلم هشدار دادند. Grave of the Fireflies یک انیمه کاملا متفاوت از فیلم‌های دنج و عجیب و غریب استودیو جیبلی است.

Attack On Titan

غم انگیز ترین انیمه های تاریخ
غم انگیز ترین انیمه های تاریخ

در ظاهر، حمله به تایتان (نقد فصل 4 Attack on Titan) به نظر می‌رسد بر روی درگیری بین انسان‌ها و موجوداتی که به عنوان “تایتان” شناخته می‌شوند، تمرکز دارد. اما با فاش شدن اطلاعات بیشتر در مورد منشأ این تایتان‌ها، این انیمه بیشتر به برخی از شخصیت‌های مهم خود می‌پردازد. مانند مانگای اصلی Hajime Isayama، از دست دادن دوستان خود به یک موضوع تکراری در سراسر انیمه تبدیل می‌شود.

در حالی که برخی از شخصیت‌ها عزیزان خود را از دست می‌دهند (مانند تایتانی که مادر ارن یگر را در قسمت اول می‌بلعد)، برخی دیگر ایده‌آل‌ها و هدف خود را از دست می‌دهند. نبرد بین انسان‌ها و هیولاها نیز شامل نبردهایی است که این شخصیت‌ها با شیاطین درونی خود دارند. بدون هیچ سوالی از خوب یا بد بودن این انیمه، Attack on Titan یکی از بهترین انیمه های دلخراش می‌باشد.

Clannad

غم انگیز ترین انیمه های تاریخ
غم انگیز ترین انیمه های تاریخ

انیمه های دبیرستانی (بهترین انیمه های دبیرستانی نتفلیکس) احساسی هستند زیرا تغییر دوستی‌ها و روابط شخصیت‌های نوجوان را پوشش می‌دهند. Clannad داستان مشابهی را با برخی از انیمه‌های این فهرست پوشش می‌دهد در حالی که بر آخرین سال فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان یک دبیرستان تمرکز می‌کند. اما فصل دنباله آن Clannad: AfterStory حتی در نهایت جهش از نوجوانی به بزرگسالی را پوشش می‌دهد.

و با بزرگسالی، مسائل مربوط به بزرگسالان پیش می‌آید. بی‌ثباتی مالی، مرگ، بیماری و استرس عاطفی همگی در سرتاسر انیمه خود را نشان می‌دهند؛ موضوعاتی که در بیشتر انیمه‌ های ناراحت کننده قابل مشاهده است. اگر به دنبال انیمه‌ای هستید که بتواند اشکتان را در بیاورد، حتما Clannad را تماشا کنید.

Elfen Lied

غم انگیز ترین انیمه های تاریخ
غم انگیز ترین انیمه های تاریخ

الفن لید با دو دانش آموز شروع می‌کند که با لوسی روبرو می شوند، دختری ساده لوح و در عین حال مرموز که بعداً معلوم می‌شود موجودی فوق العاده می‌باشد که برای قتل‌های سریالی شوستشوی مغزی شده است. همانطور که منشا لوسی آشکار می‌شود، مشخص شد که او بخشی از یک آزمایش بی رحمانه دولتی است که همچنان بر وضعیت روانی فعلی او تأثیر می‌گذارد.

مجموعه انیمه‌های علمی تخیلی هیجان‌انگیز از خشونت خود دریغ نمی‌کنند. در عین حال، خونریزی پر زرق و برق نیست و همیشه بهایی دارد. لوسی مایل است مانند دوستان جدیدش یک زندگی معمولی داشته باشد، اما گذشته تاریکش او را فرا می‌گیرد و او به داستان‌های واقعا تاریک منجر می‌شود.

Your Name

غم انگیز ترین انیمه های تاریخ
غم انگیز ترین انیمه های تاریخ

یک رمان عاشقانه (بهترین مانگا های عاشقانه) غم انگیز که بازه‌های زمانی متفاوتی را در بر می‌گیرد، در “نام تو” دو شخصیت اصلی یکدیگر را نمی‌شناسند اما در بدن یکدیگر بیدار می‌شوند. چیزی که به عنوان یک داستان معصومانه از عشق شروع می‌شود، برای همیشه توسط یک فاجعه طبیعی تغییر می‌کند.

یک واقعیت پشت صحنه در مورد نام تو این است که کارگردان، ماکوتو شینکای از زلزله بزرگ شرقی در سال 2011 الهام گرفت که باعث تلفات و ویرانی‌های زیادی در ژاپن شد. بنابراین، با وجود ماهیت کیهانی خط داستان، مفاهیم دنیای واقعی وجود دارد که فقط آن را غم انگیزتر می‌کند.

Steins; Gate

غم انگیز ترین انیمه های تاریخ
غم انگیز ترین انیمه های تاریخ, غم انگیز ترین انیمه تاریخ

Steins;Gate، یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مجموعه‌های انیمه‌ای است که از نظر انتقادی و تجاری به قدری موفقیت‌آمیز بود که در واقع موفق شد هفت سال پس از پایان اولین تکرار این انیمیشن، دنباله‌ای را دریافت کند. این انیمه اثری است که بسیاری آن را به عنوان بهترین انیمه درام (بهترین انیمه های درام) می‌شناسند.

یک دانشجو و دوستانش سفر در زمان را در این انیمه کشف می کنند. اما با دانشی که دارند، یک سازمان شیطانی را نیز کشف می‌کنند. در حالی که آنها در تلاش هستند جلوی ظلم شیطانی آنها را بگیرند، قهرمان داستان یک ماموریت شخصی را برای نجات دوست دوران کودکی‌اش که بارها و بارها در حال مرگ در واقعیت‌های متعدد می‌بیند، آغاز می‌کند.

در پایان، این شخصیت باید تصمیمات مهمی بگیرد تا مطمئن شود که آیا دوست او زنده می‌ماند یا خیر. انگیزه‌های او با پیامدهای اجتماعی نیز در تضاد است. این انیمه واقعاً ثابت می‌کند که قدرت زیاد، مسئولیت بزرگی نیز به همراه دارد.

True Tears

غم انگیز ترین انیمه های تاریخ
غم انگیز ترین انیمه های تاریخ, انیمه‌ های ناراحت کننده

درست مانند نام این انیمه، True Tears یک ترن هوایی احساسی است. در مقایسه با سایر انیمه‌های این لیست، True Tears در فرضیه خود کاملاً ساده می‌باشد. این یک داستان عاشقانه است که در مدرسه و خانه ابعاد مختلفی به خود می‌گیرد. هنگامی که شخصیت مرد این داستان در یک خانه با عشق خود قرار می‌گیرد، معلوم می‌شود که او کاملاً با آنچه که او انتظار داشت، متفاوت است.

در مدرسه، او همان دختری است که او آرزوی داشتن او را در سر می‌پروراند، اما به نظر می‌رسد که در خانه، زندگی کردن با او بسیار دشوار می‌باشد. اشک واقعی نشان می‌دهد که روابط انسانی در برخی مواقع چقدر زودگذر است. برخلاف سایر سریال‌های انیمه درباره عشق که رویکرد ملودراماتیک‌تری دارند، این انیمه بر روی تفاوت‌های ظریف بین دو نفر تمرکز دارد.

Tokyo Magnitude 8.0

غم انگیز ترین انیمه های تاریخ
غم انگیز ترین انیمه های تاریخ, بهترین انیمه های دلخراش

Tokyo Magnitude 8.0 یک اثر متفاوت می‌باشد که بر اساس واقعیت‌های علمی و انسانی بنا شده است. پس از وقوع یک زلزله 8 ریشتری در شهر توکیو، داستان این انیمه شروع می‌شود. Tokyo Magnitude 8.0 انیمه‌ای منحصربه‌فرد است که زندگی پس از یک بلای طبیعی را به تصویر می‌کشد. داستان دو خواهر و برادر و دوست تازه پیدا شده آنها را دنبال می‌کند که در تلاش هستند تا با کمک یکدیگر زنده بمانند.

مخاطب در طول انیمه در معرض تراژدی، امید، ناراحتی و خوشحالی قرار می‌گیرد. داستان‌های شخصی که توسط شخصیت‌های اصلی روایت می‌شوند، به جای نشان دادن نجات‌های قهرمانانه و بقا، به انیمه عمق احساسی را می‌بخشند. این انیمه به این دلیل موفق می‌شود که بر روی تصاویر واقعی از موقعیت‌های ممکن تمرکز دارد.

انیمه توکیو 8 ریشتر یک تراژدی غم‌انگیز را به نحوی عالی و احساسی نمایش می‌دهد. شخصیت‌های این انیمه بسیار واقعی هستند. خواهر بزرگتر در آن مرحله نوجوانی می‌باشد که عملا از همه چیز متنفر است. برادر کوچکتر یک بچه کوچک پرانرژی می‌باشد که فقط می‌خواهد خانواده‌اش با یکدیگر دعوا نکنند و مثل گذشته با هم کنار بیایند.

A Silent Voice

غم انگیز ترین انیمه های تاریخ
غم انگیز ترین انیمه های تاریخ, دلخراش ترین انیمه های تاریخ

هنگامی که شوکو، یک دختر ناشنوا، بارها در دبیرستان خود مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، در نهایت همه چیز را رها می‌کند و به مدرسه دیگری منتقل می‌شود. سال‌ها بعد، یکی از قلدرهای او، شویا، نظرش تغییر می‌کند و تصمیم می‌گیرد تا یا شوکو دوست شود. این فرض کلی فیلم انیمیشن استودیو کیوتو، A Silent Voice است.

آشفتگی درونی شوکو بسیار غم انگیز است، اما بینندگان در نهایت با شویا که مشروط به تربیت بد است، همدلی خواهند کرد. وقتی این دو تلاش می‌کنند با هم آشتی کنند، خوش‌بینی در مقابل پیش‌فرض تاریک این انیمه ارائه می‌شود. با این حال، حتی در لحظات امیدوار کننده یا تلخ، این فیلم بسیار احساساتی است. A Silent Voice غم انگیز ترین انیمه تاریخ است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار غم انگیز ترین انیمه های تاریخ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


20 thoughts on “ناراحت‌کننده ترین انیمه های تاریخ که اشک شما را درمی‌آورند [+عکس و بررسی]

  1. وان پیس هم میتونست تو این لیست باشه شاید فک کنین کمدیه ولی بعضی جاها واقعا اشک ادمو درمیاره و با تنها چیزی که بین این همه فیلم و سریالی که دیدم تونست چند قطره اشک از من بکشه بیرون همین بود..

      1. Akame ga kill به نظرم حتی از اتک هم غمگین تره چون واقعا خیلی به خودشون امیدوار هستن ولی آخر سر بد اتفاقاتی میوفته
        اگر ندیدین پیشنهاد میکنم حتما ببینید. و کامل وقتی دیدین متوجه غمگین بودنش میشین

    1. بابا تو دیگه خیلی سنگدلی چطور فقط با این اشکت دراومد من با حمله به تایتان اینقدر گریه کردم فکر کنم اگه اشکامو جمع میکردم حداقل دستامو میتونستم باش بشورم انیمه های هنرشمشیر زنی انلاین حماسه وینلند فراموش شده وان پیس باغ کلمات جنگل کرم های شبتاب جنگیر ابی وانیتاس ری زیرو توکیو غول و چند تا دیگه که حالا یادم نمیاد انیمه هایی بودن که باهاشون گریه کردم اها راستی ۹۱روز و شماره۶ هم قشنگ بودن از بین همه اینا حمله به تایتان رو پیشنهاد میدم شاید اسمش نشون دهنده جنگ با تایتان ها باشه ولی فقط همین نیس بخدا قسم بهت قول میدم از بین همه انیمه هایی که میبینی بیشتر از این خوشت میاد و شخصیت مورد علاقت هم مطمئنم لیوای اکرمن میشه خودم روش کراش زدم عشقه ارن رو هم خیلی دوس دارم

  2. خب انیمه your name وsilent voiceاولاشون فقط اینجوری بود آخراشون قشنگ و با شادی تموم شد.انیمه اتک آن تایتان هم جهنم به تمام معنا بود هر چند آخرش واقعا اشک آدم رو در میاره ولی رومانتیک تموم میشه

  3. من تمام اینا رو دیدم
    بعضیاشون اصلا غم انگیز نیستن
    به نظرم لیستتون اشتباهه

    چون غمناکترین و غم انگیزترین انیمه تاریخ که تا حالا ساخته شده
    که خودم به شخصه چند بار با دیدنش گریه کردم توی این لیست نیست

    انیمه عالی و سرشار از غمِ
    اکامه گا کیل

  4. به نظرم وایولت اورگاردن و انوهانا جاشون توی این لیست خالیه.. مخصوصا وایولت اورگاردن با اینکه بیشتر داستان رشد شخصیتی کارکتر اصلیه, تک تک قسمتاش می‌تونه اشک ادمو در بیاره.

  5. واقعا بدون اینکه خودتون ببینید لیست درست کردین اصلا این انیمه ها غم انگیز
    نیست your name کجاش غم انگیزه خوب
    انیمه غم انگیز میخوای
    Iwant to eat your pancreas
    Anohana The flower we saw that day
    Your lie in april
    قابل توجه کلاناد اصلا غم انگیز نیست اتفاقا خیلی روحیه بخشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *