;
coinex

استفاده از فناوری تشخیص چهره برای تشخیص بدحجابی ؛ امر به معروف با تکنولوژی!

هاشمی گلپایگانی قائم مقام رئیس و دبیر ستاد امر و به معروف و نهی از منکر از استفاده از فناوری تشخیص چهره برای تشخیص بدحجابی خبر داده است!

آقای گلپایگانی در نشست رسانه‌ای ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفته که قرار است با استفاده از فناوری تشخیص چهره، متخلفین حجاب با دوربین‌های مستقر در اماکن عمومی مانند مترو شناسایی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: نرخ جریمه بدحجابی در موقعیت‌های مختلف ؛ ارقام مطرح شده واقعی هستند؟

استفاده از فناوری تشخیص چهره برای تشخیص بدحجابی

ستاد امر به معروف و نهی از منکر این روزها به دنبال تصویب طرح عفاف و حجاب ست که در نتیجه تصویب آن، بی‌حجابان به جای اینکه مجرم باشند متخلف محسوب می‌شوند. این طرح جرایمی را برای بی‌حجابی در نظر می‌گیرد که به گفته دبیر این ستاد به کمک فناوری تشخیص چهره با متخلفین برخورد خواهد شد.

به تازگی مصاحبه هاشمی گلپایگانی قائم مقام رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر منتشر شده که او در آن به جزئیات طرح عفاف و حجاب و نحوه جریمه افراد متخلف اشاره می‌کند. او با بیان اینکه طرح آن‌ها، 11 عرصه از جمله دستگاه‌های دولتی، خودرو و معابر عمومی را شامل می‌شود، گفت:

در ادارات دولتی بایستی چندبار به فرد بدحجاب تذکر داده شود و در صورت عدم رعایت، مدیر آن جریمه و از حقوق او کم خواهد شد. طبق این طرح در معابر عمومی مثل مترو که یک مدیر نمی‌تواند اعمال نفوذ کند، اگر فردی حرکات نامتعارف و ناموزون انجام داد، به جای دستگیری، دوربین از او عکس می‌گیرد و یک مبلغ اثرگذار جریمه خواهد شد. این عکس با کارت ملی او تطبیق داده شده و برگه جریمه به منزل وی ارسال خواهد شد.

استفاده از فناوری تشخیص چهره برای تشخیص بدحجابی ؛ امر به معروف با تکنولوژی!

او در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا فناوری تشخیص چهره در حال حاضر امکان شناسایی افراد از روی تصاویر دوربین‌ها را فراهم می‌کند یا خیر گفته که می‌توان این تصاویر را با عکس کارت ملی تطبیق داد.

مسئله مبهم صحبت‌های گلپایگانی اینجا است که مشخص نیست آیا واقعا دوربین‌های سطح شهر چنین امکانی دارند و هوش مصنوعی تا این حد توسعه یافته یا نه!

در هر حال اما به نظر می‌رسد اجرای چنین طرحی با انتقادات گسترده کاربران همراه شود. البته که به سادگی و با استفاده از ماسک می‌توان حتی با وجود چنین فناوری که وجودش بر ما ثابت نشده هم مقابله کرد!

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استفاده از فناوری تشخیص چهره برای تشخیص بدحجابی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    بی حجاب بایدنابود شود.کاربران غلط می کنند اعتراض کنند.

    پاسخ