;
coinex

بهترین فیلم های کریس پرت [22 فیلم برتر]

کریس پرت، بازیگر محبوب و موفق آمریکایی، آثار خوبی را در کارنامه خود دارد که اکثرا سرگرم‌کننده و مهیج هستند. در ادامه، بهترین فیلم های کریس پرت را معرفی می‌کنیم.

کریستوفر مایکل پرت (Christopher Michael Pratt) بازیگر موفق آمریکایی است که در ۲۱ ژوئن ۱۹۷۹ در ویرجینیا، مینه‌سوتا به دنیا آمد. او جوانترین فرزند کتلین لوئیس ایندال و دنیل کلیفتون پرت است. مادرش در سوپرمارکت و پدرش در معدن کار می‌کرد.

کریس در ۱۹ سالگی به‌طور اتفاقی با را داون چونگ، بازیگر و کارگردان آمریکایی، آشنا شد و این سرآغازی بود برای فعالیت او در هالیوود. وی ابتدا با نقش‌آفرینی در تلویزیون به شهرت رسید و پس از آن، پا به دنبای سینما گذاشت.

وی در سال ۲۰۱۳ نامزد دریافت جایزه تلویزیونی به انتخاب منتقدان شد. حرفه پرت با بازی در سریال‌های درام شبکه دبلیو بی پیشرفت کرد و باعث شد به بازیگری موفق تبدیل شود.

پرت در سال ۲۰۱۴، به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم‌های موفقی از نظر فروش گیشه و استقبال منتقدان ظاهر شد. او در سال ۲۰۱۵ از سوی مجله تایم به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار در جهان معرفی شد.

اگر به دیدن فیلم و سریال علاقه دارید، می‌توانید به مقاله بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما و بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما هم مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کریس پرت

فیلم های برتر کریس پرت این بازیگر موفق و محبوب در ادامه معرفی شده‌اند. اگر به دیدن فلیم و سریال علاقه دارید در ادامه این مطلب همراه تکراتو باشید.

بچه – Kid

بهترین فیلم های کریس پرت
  • انتشار: 2019
  • کارگردان: وینسنت دن آفریو

فیلم کید به کارگردانی وینسنت دن آفریو در سال 2019 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و وسترن است. در این فیلم کریس پرت، دین دی هان، ایثن هاوک و وینسنت دن آفریو به هنرمندی پرداخته‌اند.

ریو مجبور است در سراسر ایالت های جنوب غربی آمریکا سفر کند تا خواهرش سارا را از دست عموی شرورش نجات دهد. در طی مسیر، او با کلانتری شجاع که در جستجوی یک خلافکار معروف به نام بیلی د کید است مواجه می شود.

جنگ فردا – Tomorrow War

  • کارگردان: کریس مک‌کی
  • سال انتشار: ۲۰۲۱

این فیلم یکی از بهترین فیلم های Chris Pratt است. او در این فیلم نقش سربازی به نام دن فارستر را بازی می‌کند. مسافران زمان از سال ۲۰۵۱ به زمان حال در سال ۲۰۲۱ می‌آیند و هشدار شومی مبنی بر حمله‌ی بیگانگان به زمین و جنگ با بشر می‌دهند که سرانجام انسان‌ها بازنده‌ی این جنگ خواهند بود.

مسافران از سربازان زمان حال درخواست می‌کنند که همراه آنان به آینده بیایند، با این موج حمله مقابله کنند و آینده را تغییر دهند. فارستر برای محافظت از دختر خود در مقابل جنگ احتمالی به این مأموریت می‌پیوندد.

لیست ترمینال – The Terminal List

فیلم های برتر کریس پرت
  • کارگردان: آنتوان فوکوآ
  • سال انتشار: ۲۰۲۲

این سریال یکی از عناوین غیرفرانچایزی پرت است که در آن نقش آفرینی داشته است. این سریال بر اساس داستانی از جک کار ساخته شده و پرت را در نقش یک تکاور نیروی دریایی به نان جیمز ریس قرار می‌دهد که در طول عملیاتی مخفیانه از یک کمین جان سالم به‌ در برده اما متوجه می‌شود تمام خدمه‌ی کشتی از بین رفته‌اند.

او با خاطرات این وقایع درگیر شده و احساس گناه گریبا‌گیر او می‌شود. ریس به خانه برمی‌گردد و متوجه می‌شود دلیل وقوع این اتفاقات از آنچه فکر می‌کرده بسیار بزرگ‌تر است.

ثور: عشق و تندر – Thor: Love And Thunder

  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • سال انتشار: ۲۰۲۲

کریس پرت، این شخصیت پرجذبه، با ثور و چند شخصیت دیگر همراه شده تا به سفری فضایی بروند. در انتها آن‌ها وادار به رویارویی با شخصیت گور، قصاب خدایان می‌شوند. این اثر یکی از فیلم های برتر کریس پرت است.

انتقام جویان: پایان بازی – Avengers: Endgame

بهترین فیلم های Chris Pratt
  • انتشار: 2019
  • کارگردان: برادران روسو

در این فیلم که یکی از فیلم های برتر کریس پرت محسوب می‌شود، تونی استارک در فضا بدون غذا و آب، پیامی را برای پپر پاتس می‌فرستد. در همین حال، انتقام‌ جویان باقی‌ مانده، یعنی ثور، بیوه سیاه، کاپیتان آمریکا و بروس بنر باید راهی بیابند تا متحدان شکست‌ خورده‌ خود را برای رویارویی حماسی با تانوس، نیمه خدای شیطانی که سیاره و کیهان را نابود کرد، بازگردانند.

بیشتر بخوانید:

انتقام جویان: جنگ ابدیت – Avengers: Infinity War

  • انتشار: 2018
  • کارگردان: برادران روسو

مرد آهنی، ثور، هالک و بقیه انتقام جویان با هم متحد می‌شوند تا با قدرتمندترین دشمن خود یعنی تانوس شیطانی مبارزه کنند.

سرنوشت سیاره زمین و هستی هرگز تا این حد نامشخص نبوده است، زیرا همه چیزهایی که انتقام جویان برای آن جنگیده‌اند تا این لحظه انجام شده است. این اثر نیز یکی از بهترین فیلم های کریس پرت به شمار می‌رود.

نگهبانان کهشکان – Guardians of the Galaxy

  • انتشار: 2014
  • کارگردان: جیمز گان

پیتر کویل، ماجراجوی بی پروای فضایی با نقش آفرینی کریس پرت، پس از دزدیدن یک گوی مورد علاقه رونان، یک شرور قدرتمند، خود را در میان شکارچیانی می‌بیند که به دنبال او می‌گردند.

برای فرار از رونان، کویل مجبور به آتش‌ بس با راکون راکون، گروت انسان‌نمای درختی، گامورای مرموز، و درکس ویرانگر انتقام‌ محور می‌شود.

نگهبانان کهکشهان قسمت ۲ – Guardians of the Galaxy Vol. 2

  • انتشار:
  • کارگردان: جیمز گان

پیتر کویل و نگهبانان دیگر توسط یک نژاد بیگانه قدرتمند به نام Sovereign استخدام می‌شوند تا از باتری‌های با ارزش خود در برابر مهاجمان محافظت کنند. هنگامی که مشخص می‌شود راکت اقلامی را که برای محافظت از آنها فرستاده شده بود، دزدیده است، فرمانروایان ناوگان خود را برای جستجو و انتقام می‌فرستند.

او – Her

  • انتشار: 2013
  • کارگردان: کریستوفر میلر فیل لورد

در این فیلم، یک مرد حساس با نوشتن نامه‌های شخصی برای دیگران امرار معاش می‌کند. تئودور (خواکین فینیکس) که پس از جدایی از همسرش دل شکسته است، مجذوب یک سیستم عامل جدید می‌شود.

مانیبال – Moneyball

  • انتشار: 2011
  • کارگردان: بنت میلر

بیلی بین با نقش آفرینی براد پیت، مدیر کل تیم Oakland A، در اواخر ده نود به دلیل مشکلات مالی مجبور می‌شود که ستاره‌های خود را بفروشد. همین موضوع باعث می‌شود همه با نا امیدی به این تیم و آینده آن نگاه کنند.

او در ادامه با کمک گرفتن از پیتر براند و کمک گرفتن از آنالیزهای کامپیوتری، بازیکنان جوان و آینده داری را برای تیم خود استخدام می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سی دقیقه پس از نیمه شب – Zero Dark Thirty

  • انتشار: 2012
  • کارگردان: کاترین بیگلو

این فیلم درباره حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و دستگیری اسامه بن لادن است. تعقیب و گریز جهانی برای رهبر تروریست‌ها شروع شده و منابع و توجه دولت و ریاست جمهوری ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

در ماه مه ۲۰۱۱، نیروی دریایی SEAL یک حمله شبانه را آغاز می‌کند و بن لادن را در محل اختفایش در ابوت آباد پاکستان به هلاکت می‌رساند.

مسافران – Passengers

  • انتشار: 2016
  • کارگردان: مورتن تیلدام

در یک سفر فضایی به یک خانه جدید، دو مسافر که در یک تخت معلق خوابیده‌‌اند، ۹۰ سال زودتر از خواب بیدار می‌‌شوند؛ درحالی که کشتی‌ خراب شده است.

جیم و آرورا قرار است باقی عمر خود را درون این کشتی فضایی بگذرانند و کم کم به هم علاقه‌مند می‌شوند و نمی‌توانند جاذبه شدید بین خود را انکار کنند. این فلیم از بهترین فیلم های کریس پرت است.

دنیای ژوراسیک – Jurassic World

  • انتشار: 2015
  • کارگردان: کالین ترورو

استراحتگاه مجلل Jurassic World که در سواحل کاستاریکا واقع شده است، زیستگاهی برای مجموعه‌ای از دایناسورهای دستکاری شده ژنتیکی، از جمله ایندومینوس یک رکس شرور و باهوش است.

وقتی این موجود عظیم الجثه فرار می‌کند، یک واکنش زنجیره‌ای را به راه می‌اندازد و  باعث می‌شود دایناهای دیگر بیهوش شوند. اکنون، این وظیفه کریس پرت است که برای نجات دو برادر جوان و بقیه گردشگران از یک حمله همه جانبه و ماقبل تاریخ جلوگیری کند.

فیلم دنیای ژوراسیک : سقوط پادشاهی – Jurassic World : Fallen Kingdom

  • انتشار: 2018
  • کارگردان: خوان آنتونیو بایونا

فیلم دنیای ژوراسیک ۲ در ادامه قسمت قبل است که یک دایناسوری فرار کرده و برای خود قلمرو پادشاهی تشکیل داده است؛ اما چون دایناسورهای دیگر در قلمرو او هستند همچنان خطر او را تهدید می‌کند. این فیلم که از بهترین فیلم های کریس پرت به شمار می‌رود، محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و علمی تخیلی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

دنیای ژوراسیک: قلمرو – Jurassic World: Dominion

بهترین فیلم های کریس پرت
  • کارگردان: کالین ترورو
  • سال انتشار: ۲۰۲۲

کریس پرت در سومین و آخرین عنوان از سه‌گانه‌ی دنیای ژوراسیک، به نقش اوون گاردی، مربی دایناسور باجذبه‌ای برمی‌گردد که شاهد سقوط پارک دنیای ژوراسیک و فرار دایناسورها به درون سرزمین اصلی بود.

قلمرو، فیلمی در سبک علمی دلهره‌آور است که خطرات دستکاری و مهندسی ژنتیک و تأثیر آن بر نسل بشر را به تصویر کشیده است.

هفت دلاور – The Magnificent Seven

بهترین فیلم های کریس پرت
  • انتشار: 2016
  • کارگردان: Antoine Fuqua

بارتولومئو بوگ، صنعتگر حریص که به دنبال استخراج طلا است، کنترل شهر رز کریک را به دست می‌گیرد. اما کالن و سایر ساکنان ناامید، درحالی‌که زندگی‌شان در خطر است، برای کمک به شکارچی جایزه‌ یعنی سام چیسلم (دنزل واشنگتن) مراجعه می‌کنند.

در مقابل Chisolm یک گروه از تفنگداران را به خدمت می‌گیرد تا بوگ و سرسپردگان بی رحمش را درگیر کنند.

تحت تعقیب – Wanted

بهترین فیلم های کریس پرت
  • انتشار: 2008
  • کارگردان: تیمور بکمامبتوف

وسلی گیبسون یک کارمند اداری است که زندگی وی به جایی نمی‌رسد. وی پس از کشته شدن پدرش، با فاکس آشنا می‌شود و او را در انجمن برادری، یک انجمن مخفی قاتلان که دستوراتش را از خود Fate می‌‌گیرد، استخدام می‌کند.

فاکس و اسلون (مورگان فریمن)، رهبر انجمن برادری، به وسلی آموزش می‌دهند که از قدرت‌های پنهان خود استفاده کند.

به پیش – Onward

بهترین فیلم های کریس پرت
  • انتشار: 2020
  • کارگردان: دن اسکنلون

این فیلم یکی دیگر از بهترین فیلم های Chris Pratt محسوب می‌شود که یک پویانمایی رایانه‌ای سه‌بعدی در ژانر فانتزی و ماجراجویی است. به پیش، توسط پیکسار ساخته شده و والت دیزنی پیکچرز آن را منتشر کرده است.

این انیمیشن بر اساس زندگی واقعی دن اسکنلون، ساخته شده‌است. رابطه ایان و بارلی، شخصیت‌های اصلی فیلم، از رابطه دن اسکنلون و برادرش، زمانی که کوچک بودند و پدرشان فوت کرده‌بود، الهام گرفته شده‌است.

به پیش نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب، جایزه بفتا و جایزه اسکار بهترین فیلم پویانمایی و نامزد جایزه گرمی شد.

بیشتر بخوانید:

شماره‌ات چنده؟ – ?What’s Your Number

بهترین فیلم های کریس پرت
  • انتشار: 2011
  • کارگردان: مارک مایلود

این فیلم یک اثر کمدی رمانتیک بر اساس رمان ۲۰ بار یک بانو، اثر کارین بوسنک است. در این فلیم، الی دختر سی‌ساله‌ای است که تلاش می‌کند تصمیمات بهتری در زندگی بگیرد.

او مقاله‌ای را مطالعه می‌کند که می‌گوید زنانی که بیش از بیست معشوق در زندگی داشته‌اند در یافتن همسر مناسب به مشکل خواهند خورد. او فهرستی از تمام مردانی که با آن‌ها قرار گذاشته تهیه می‌کند و متوجه می‌شود که تا کنون با نوزده مرد قرار گذاشته‌ است. الی تصمیم می‌گیرد تا زمانی که گزینه نهایی ازدواج را پیدا نکند، با کسی قرار نگذارد.

امشب منو ببر خونه – Take Me Home Tonight

بهترین فیلم های کریس پرت
  • انتشار: 2007
  • کارگردان: مایکل داوس

امشب منو ببر خونه، فیلمی کمدی رمانتیک است که در دسامبر ۲۰۱۱ رلتیویتی مدیا تریلر آن را منتشر کرد و در ۴ مارس ۲۰۱۱ در سینماها اکران شد.

داستان فیلم درباره چهار دوست است که از نوجوانی یکدیگر را می‌شناختند. وقتی آن‌ها همدیگر را در یک جشن ملاقات می‌کنند، تصمیم می‌گیرند برای یک شب خاطرات پرشور و خوش دوران نوجوانی را یک‌بار دیگر تکرار کنند.

لگو – The Lego Movie

بهترین فیلم های کریس پرت
  • انتشار: 2014
  • کارگردان: فیل لرد و کریستوفر میلر

یک لگوی کوچک و معمولی به گمان اینکه می‌تواند یک قهرمان باشد به عضویت گروهی در می‌آید که قصد دارند به جنگ یک لگوی ظالم بروند.

انیمیشن فیلم لگو به کارگردانی فیل لرد و کریستوفر میلر در سال 2014 ساخته شده است. این انیمیشن، محصول کشور آمریکا و در ژانر انیمیشن و کمدی، یکی از بهترین فیلم های کریس پرت است.

لگو – The Lego Movie 2

بهترین فیلم های کریس پرت
  • انتشار: 2019
  • کارگردان: مایک میچل

قسمت دوم فیلم لگو درست زمانی اتفاق می‌افتد که 5 سال است همه چیز فوق العاده و عالی است؛ اما ناگهان، مردم شهر با یک تهدیدی جدید و بزرگ رو به رو می‌شوند. موجودات فضایی مهاجم که هرچیزی را سریع‌تر از اینکه ساخته شوند نابود می‌کنند.

این فیلم در ژانر انیمیشن و ماجراجویی است و کریس پرت، الیزابت بنکس، ویل آرنت، چارلی دی و … در آن به هنرمندی پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین فیلم های Chris Pratt پرداختیم. وی یک بازیگر حرفه‌ای و پرتلاش آمریکایی است که تاکنون توانسته در فیلم‌های بسیاری ایفای نقش داشته باشد و در تمامی آنها نیز بدرخشد. این بازیگر به دلیل بازی‌های خوبی که از خود نشان داده، جوایز بسیاری نیز به دست آورده است. فیلم های برتر کریس پرت که در این مطلب معرفی شدند را از دست ندهید.

سوالات متداول

بهترین فیلم‌های کمدی کریس پرت کدام‌ها هستند؟

کریس پرت فیلم‌های کمدی بسیار زیبا و جذابی بازی کرده است. از جمله بهترین فیلم‌های کمدی کریس پرت می‌توان به شماره‌ات چنده؟، امشب منو ببر خونه، لگو و لگو 2 اشاره کرد.

بهترین انیمیشن‌های کریس پرت کدام‌ها هستند؟

کریس پرت انیمیشن‌های زیبایی نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به، به پیش، لگو و لگو 2 اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین فیلم های کریس پرت چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مهم نیس چه فیلمیه همین که کریس پرت توشه کافیه

    پاسخ