;
coinex

تلاش اتحادیه اروپا برای افزایش کیفیت ساخت گوشی‌های هوشمند

اتحادیه اروپا می‌خواهد در جهت افزایش کیفیت ساخت گوشی‌های هوشمند ، دستگاه های تلفن همراه را بادوام‌تر و تعمیر آنها را آسان‌تر کند.

در یک طرح پیشنهادی جدید، کمیسیون اروپا در تلاش است تا تولیدکنندگان بزرگ این حوزه را وادار به ساختن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی با دوام بیشتر و تعمیرپذیرتر کند. هدف این پیشنهاد محدود کردن زباله‌های الکترونیکی است و کمیسیون می‌گوید که در صورت تصویب ضایعات کربنی معادل 5 میلیون خودرو در خیابان‌ها را کاهش می‌دهد.

بیشر بخوانید: بهترین گوشی‌های 2022

افزایش کیفیت ساخت گوشی‌های هوشمند

این پیش‌نویس بیشتر بر باتری‌ها و قطعات جایگزین تمرکز دارد و بر اساس آن، تولیدکنندگان مجبور خواهند شد تا حداقل 15 قطعه ضروری برای هر دستگاه را تا پنج سال پس از عرضه آن، تولید کنند. این قطعات شامل باتری‌ها، نمایشگرها، شارژرها، قاب‌های پشتی، خشاب‌های کارت حافظه/سیمکارت هستند.

تلاش اتحادیه اروپا برای افزایش کیفیت ساخت گوشی‌های هوشمند

علاوه بر این، قانون پیشنهادی از تولیدکنندگان می‌خواهد که کیفیت باتری‌ها به نحوی باشد که پس از 1000 چرخه شارژ، 80 درصد ظرفیت باتری را حفظ کنند یا باتری‌ها به مدت پنج سال عمر کنند. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نیز نباید تأثیر منفی بر عمر باتری داشته باشند.

ائتلاف ECOS می‌گوید که اگرچه این پیش‌نویس منطقی و دلگرم کننده به‌نظر می‌رسد، اما باید از این هم فراتر رود. این سازمان همچنین پیشنهاد می‌کند که مصرف‌کنندگان باید بتوانند دستگاه‌های خود را بدون کمک گرفتن از افزار مجرب و حرفه ای تعمیر کنند.

البته این قصیه قطعا با چالش‌هایی رو به رو خواهد بود زیرا از طرفی دیگر نیز ممکن است به قشری مانند تعمیرکاران موبایل و لوازم الکتریکی صدمه وارد شود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کمیسیون برچسب‌های جدیدی را معرفی خواهد کرد که مشابه آن چیزی است که در تلویزیون، ماشین لباسشویی و سایر لوازم الکترونیکی خانگی به کار رفته است. این برچسب‌ها نشان می‌دهد که دستگاه چقدر بادوام است؛ به طور مثال، محافظت در برابر آب و گرد و غبار، مقاومت آن در برابر سقوط و البته دوام باتری در طول عمر دستگاه چقدر است.

حال، باید دید که این پیش‌نویس چقدر رنگ و بوی واقعیت به خود خواهد گرفت ؛ زیرا همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، قطعا این طرح از سوی شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های هوشمند بی پاسخ نخواهد ماند و باید منتظر واکنش‌ها از سوی این شرکت‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تلاش اتحادیه اروپا برای افزایش کیفیت ساخت گوشی‌های هوشمند چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر