;
coinex

دریافت مالیات از استخر خصوصی با هوش مصنوعی گوگل!

دولت فرانسه تصمیم به دریافت مالیات از استخر خصوصی با هوش مصنوعی گوگل گرفته است. در این فرایند با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر هوایی املاک در کلان‌شهرها برای شناسایی استخرهای کوچک خانگی اسکن می‌شود.

دولت فرانسه پس از استفاده از یادگیری ماشینی برای شناسایی استخرهای شنای اعلام نشده از طریق عکس‌های هوایی، نزدیک به 10 میلیون یورو مالیات اضافی دریافت کرده است. در فرانسه، مالیات مسکن بر اساس ارزش اجاره یک ملک محاسبه می‌شود، بنابراین صاحبان خانه‌هایی که استخرهای شنا را اعلام نمی‌کنند، تقریبا از پرداخت صدها یورو مالیات اضافی فرار می‌کنند!

بیشتر بخوانید:‌ همکاری مایکروسافت و بایت دنس در زمینه هوش مصنوعی

دریافت مالیات از استخر خصوصی با هوش مصنوعی گوگل!

پروژه شناسایی استخرهای اعلام نشده اکتبر گذشته آغاز شد و شرکت فناوری اطلاعات Capgemini همکاری خود را با گوگل برای تجزیه و تحلیل عکس‌های هوایی که توسط موسسه ملی اطلاعات جغرافیایی و جنگلی فرانسه ارائه شده بود، آغاز کرد. نرم‌افزاری برای شناسایی استخرها توسعه داده شد و سپس این اطلاعات با سازمان‌های ثبت ملی مالیات و املاک تطبیق داده شد.

دامنه این پروژه در حال حاضر تا حدودی محدود است و تاکنون تنها 9 شهر از 96 کلان شهر فرانسه را پوشش داده است. اما بر اساس اعلامیه این هفته اداره مالیات فرانسه، حتی در این مناطق، مقامات 20356 استخر اعلام نشده را کشف کردند.

دریافت مالیات از استخر خصوصی با هوش مصنوعی گوگل!

در سال 2020 تخمین زده می‌شد که فرانسه در حدود 3.2 میلیون استخر خصوصی داشته باشد، اما گزارش‌های بعدی حاکی از افزایش قابل توجه این رقم است چراکه تخمین زده می‌شود افراد بیشتری در طول قرنطینه ناشی از کرونا، دورکاری و گرمای شدید هوا در اروپا نسبت به ساخت استخر خانگی اقدام کرده باشند.

از سوی دیگر قانون مالکیت استخرهای خصوصی در سال جاری در فرانسه تا حدودی بحث برانگیز شده است، زیرا این کشور از خشکسالی تاریخی رنج می‌برد که سطح آب رودخانه‌ها را بسیار پایین آورده است.

یکی از نمایندگان حزب سبز فرانسه (Europe Écologie les Verts) هم با رد ممنوعیت ساخت استخرهای خصوصی جدید، خبرساز شد. جولین بایو، گفته که چنین ممنوعیتی می تواند به عنوان «آخرین راه حل» مورد استفاده قرار گیرد. او سپس درباره این اظهارات خود در توییتر توضیحات تکمیلی را ارائه کرد و گفت:

از قبل محدودیت‌هایی در استفاده از آب، برای شستشوی ماشین‌ها و گاهی برای پر کردن استخرها وجود داشته است. چالش، ممنوعیت احداث استخرها نیست، بلکه چالش تامین نیازهای حیاتی ما به آب است.

اداره مالیات فرانسه، DGFiP (که بیشتر به عنوان Le Fisc شناخته می شود)، گزارش داده که اکنون قصد دارد استفاده از ابزار هوش مصنوعی AI-pool-spotter را به سراسر کلان‌شهرهای فرانسه گسترش دهد که بنابر تخمین‌ها، می‌تواند رقمی چشمگیر 40 میلیون یورو عایدی مالیاتی را نصیب دولت کند!

البته برخی گزارش‌های اولیه درباره این نرم‌افزار حاکی از نرخ خطای تشخیص 30 درصدی آن بود که بسیار بالا به نظر می‌رسد. گفته می‌شد این ابزار بسیاری از سازه‌های با فرم و ساختار مشابه مانند پنل‌های خورشیدی را با استخر اشتباه گرفته است،‌ با این وجود حالا اداره مالیات مدعی شده که این مشکلات را برطرف کرده، به نحوی که نه فقط در تشخیص استخرها دقیق‌تر عمل کند، بلکه بتواند سایر الحاقات و افزودنی‌های ساختمانی اعلام نشده و مشمول مالیات را شناسایی کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره دریافت مالیات از استخر خصوصی با هوش مصنوعی گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر