;
coinex

لیست وسایل ضروری که در سفر با اتوبوس باید همراهتان باشند

سفر طولانی با اتوبوس خسته‌کننده است. حتی راحت‌ترین اتوبوس‌ها فضای دل‌بازی ندارند و نهایتا چند بار در طول مسیر توقف کنند. خوابیدن و غذاخوردن در اتوبوس یک چالش بزرگ است و باید ساعت‌ها هم‌سفر کسانی باشید که آنها را نمی‌شناسید.

برای آنکه این تجربه کمی آرام‌تر، راحت‌تر و دل‌پذیرتر شود، حداقل کار این است که بعد از خرید اینترنتی بلیت اتوبوس به‌فکر جمع‌کردن وسایل و لوازم ضروری باشید. همراه ما باشید تا مهم‌ترینشان را معرفی کنیم.

خرید آسان بلیت اتوبوس اینترنتی

۱. روسری بلند یا پتوی نازک

سردی هوای داخل اتوبوس یکی از چالش‌های سفر اتوبوسی برای مسافران سرمایی است، به‌خصوص در فصل تابستان که درجه سیستم خنک‌کننده طوری تنظیم می‌شود که گرما مسافران را اذیت نکند. این مواقع همراه‌داشتن یک روسری بلند، پتوی نازک یا آستر کیسه‌خواب نعمت است. اگر نمی‌خواهید بارتان را خیلی سنگین کنید، به‌جای پتو یک روسری یا مانتوی بلند بردارید تا در مقصد هم به‌کارتان بیاید و مفید باشد.

۲. بالش مسافرتی

بالش فقط برای خوابیدن در اتوبوس نیست. حتی اگر قصد ندارید در طول سفر چرت بزنید، استفاده از یک بالش گردنی نشستن روی صندلی را راحت‌تر می‌کند. در این صورت ناحیه گردن کمتر آسیب می‌بیند و قسمت فوقانی کمر آرام می‌ماند. بالش‌های بادی مناسب‌ترین گزینه برای سفر هستند، اما شما می‌توانید از یک ساک دستی استفاده کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. اگر چمدانتان فضای کافی برای اقلام حجیم ندارد، این ساک‌ها حسابی به‌دردتان می‌خورند.

۳. تنقلات و خوراکی‌های مختصر

اگر موقع سفارش اینترنتی بلیط اتوبوس های فعال هر شهر نگاهی به برنامه زمانی اتوبوس‌ها بیندازید، می‌بینید هرکدام ساعت مشخصی برای صرف ناهار و شام دارند که شاید با برنامه غذاخوردن شما مغایر باشد. اگر فکری برای این مسئله نکنید، شما می‌مانید و فست‌فودهای بین راهی یا خوراکی‌های سوپرمارکتی.

از آنجا که شرکت‌های اتوبوس‌رانی مشکلی با غذاخوردن داخل اتوبوس ندارند، پیشنهاد می‌کنیم خودتان از قبل تنقلات سفر را تهیه کنید. می‌توانید به‌اندازه دل‌خواه غذا و نوشیدنی همراه خود بیاورید. بهتر است سراغ خوراکی‌های سبک و سالم مثل کراکر و آجیل بروید و از غذاهای سنگین اجتناب کنید. درمورد نوشیدنی هم تا جای ممکن آب بنوشید. یادتان باشد قهوه کافئین دارد و خوابیدن در اتوبوس را مشکل می‌کند.

۴. لباس آزاد و راحت

سفر طولانی با اتوبوس به‌خودی‌خود سخت است. با پوشیدن لباس‌های تنگ مثل شلوار جین، کت‌شلوار با کمربند تنگ یا کفش‌های پاشنه‌دار سخت‌ترش نکنید. لباس‌های اسپرت و آزاد و دمپایی احساس خانه را منتقل می‌کنند و از سختی سفر می‌کاهند. مثلا شلوارهای گشاد و پیراهن‌های آزاد به‌شدت توصیه می‌شوند. حتی اگر قرار است شب را در اتوبوس سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم یک دست لباس راحتی برای خواب همراه داشته باشید.

۵. وسایل الکترونیکی برای سرگرمی

بعضی از اتوبوس‌ها وسایل سرگرمی دارند و بعضی ندارند. ممکن است در سفرهای طولانی فیلم پخش کنند و دسترسی وای‌فای بدهند یا هیچ کاری برای سرگرم‌کردنتان نکنند و این را برعهده خودتان بگذارند. لطفا شما انتظار بدترین‌ها را داشته باشید. برداشتن یک هدفون، کتاب الکترونیکی و دانلود چند فیلم روی گوشی خیلی بارتان را سنگین نمی‌کند. فقط تلفن همراهتان را شارژ کنید و حتی‌الامکان پاوربانک بردارید تا بین راه به مشکل نخورید.

۶. بطری آب

تغییرات آب‌و‌هوایی بین شهرها بدن را دهیدراته می‌کند. این مسئله در سفرهای اتوبوسی اصلا عجیب نیست و چاره‌اش یک بطری آب است. از خانه یک بطری آب بردارید و هر بار که اتوبوس توقف می‌کند، آن را پر کنید. فراموش نکنید کم‌آبی سردرد می‌آورد و در طول سفر بدن را خسته و بی‌حال می‌کند.

۷. سوت نجات

سوت نجات از جمله وسایلی است که امیدواریم هرگز به آن نیاز نداشته باشید، اما اگر خانم هستید و تنها سفر می‌کنید، لطفا فراموشش نکنید. موقع خرید اینترنتی بلیت اتوبوس می‌توانید صندلی‌های تکی یا ردیف جلوی اتوبوس را انتخاب کنید که امنیت بیشتری دارند. اما اگر به هر دلیلی مجبور شدید کنار یک فرد غریبه بنشینید و آن فرد آزارتان داد، می‌توانید با این وسیله اعلام خطر کنید.

۸. برنامه مسیریاب GPS

معمولا بزرگ‌ترین استرس مسافران این است که نکند اتوبوس از مقصد عبور کند و آنها پیاده نشوند. حتما برای شما هم پیش آمده که چندین بار مقصد را به راننده یادآوری کنید، اما باز هم بی‌اختیار نگران باشید. برنامه مسیریاب این نگرانی را حل می‌کند. این‌طوری نه‌تنها مطمئنید که در مقصد پیاده می‌شوید، بلکه وقتی پایتان را در شهر جدید گذاشتید، از همان لحظه می‌دانید کجای شهر هستید و کجا باید بروید. بعد از رزرو بلیط اتوبوس به‌فکر نصب برنامه مسیریاب روی گوشی همراه خود باشید.

۹. لوازم خواب

موقع خرید اینترنتی بلیت اتوبوس حواستان باشد خوابیدن در یک وسیله نقلیه در حال حرکت و در حضور ۴۰ تا ۵۰ مسافر دیگر به ‌راحتی خوابیدن در اتاق‌خواب نیست. باید از قبل فکری به حال نور، سروصدا و بوهای مختلف کنید. خیلی از مسافران از چشم‌بند، گوش‌گیر، انواع روغن‌ها و لوسیون‌های آرام‌بخش و حتی داروهای خواب‌آور استفاده می‌کنند تا خواب راحت‌تری داشته باشند.

۱۰. دستمال کاغذی

همراه‌داشتن دستمال کاغذی از واجبات سفر است. جدا از سرویس بهداشتی، گاهی تغییرات آب‌وهوایی در طول مسیر باعث آلرژی می‌شود و نیاز دارید مدام دست و صورت‌تان را پاک کنید. هیچ‌وقت روی دستمال توالت‌های بین راهی حساب باز نکنید و خودتان یک یا دو بسته دستمال جیبی همراه داشته باشید.

۱۱. ضدعفونی‌کننده یا دستمال مرطوب

عادت شستن و ضدعفونی‌کردن دست‌ها حتی با کاهش همه‌گیری کرونا با ما مانده است، به‌خصوص در اماکن عمومی و پرتردد که احتمال انتقال انواع باکتری و میکروب وجود دارد. هر روز صدها مسافر به سطوح داخل اتوبوس دست می‌زنند و شما نمی‌دانید دستشان تمیز است یا کثیف. از دستگیره در تا دسته‌های صندلی و حتی رسید بلیت اتوبوس که از متصدی شرکت مسافربری در ترمینال می‌گیرید، هیچ‌کدام قابل اعتماد نیستند. بهترین راه این است که به هرچه دست زدید، فورا دست‌تان را ضدعفونی کنید. یک اسپری ضدعفونی‌کننده سفری یا دستمال مرطوب جای زیادی نمی‌گیرد و برای چندین ساعت سفر کافی است.

۱۲. مودم جیبی

سفر با اتوبوس فرصت خوبی برای کارکردن یا پرسه‌زدن در رسانه‌های اجتماعی و خواندن اخبار روز است. حتی می‌توانید از این فرصت برای کسب اطلاعات درباره مقصد و اماکن دیدنی آن استفاده کنید. از آنجا که امکان دسترسی به وای‌فای در بسیاری از اتوبوس‌ها وجود ندارد، پیشنهاد می‌کنیم یک مودم جیبی در ملزومات سفر بگنجانید یا حداقل مطمئن شوید اینترنت تلفن همراهتان فعال باشد.

۱۳. انواع داروهای ضروری

همه مسافران دوست دارند سفر به خیر و خوشی تمام شود و خبری از غافل‌گیری‌های ناخوشایند نباشد، اما همیشه این‌طور نیست. مسافران در طول سفر دردها و مشکلاتی را تجربه می‌کنند که رفع آن فقط با دارو امکان‌پذیر است. به همین خاطر توصیه می‌شود به‌محض خرید اینترنتی بلیت اتوبوس به فکر این مشکلات باشید:

  • برای سردرد:درد ناحیه سر از رایج‌ترین مشکلات مسافران اتوبوس است. حتما مسکن بی‌نسخه مثل استامینوفن یا ژلوفن همراه داشته باشید.
  • مشکل حرکتی:بعد از چند ساعت یک‌جا نشستن طبیعی است که بدن خشک شود، خواب برود، بی‌حال شود و مسافر به بیماری حرکت مبتلا شود. برای حل این مشکل، از قبل با پزشک مشورت کنید و در صورت لزوم، چند داروی این بیماری را همراه داشته باشید.
  • اسهال:این وضعیت ناخوشایند باید در سریع‌ترین زمان ممکن درمان شود. حتما با مشورت پزشک، دارویی برای این مشکل بردارید.

ناگفته نماند اگر به هر دلیلی داروهای دیگری مصرف می‌کنید، در کنار اینها داروهای خود را نیز همراه داشته باشید.

.

تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر