;
coinex

برتری آیفون بر اندروید در بازار آمریکا برای اولین بار در تاریخ

تازه‌ترین ارقام و اطلاعات رسیده به دست فایننشال تایمز، برتری آیفون بر اندروید در بازار آمریکا را برای اولین بار در تاریخ نشان می‌دهد.

در نبرد بین اندروید و iOS معمولاً همیشه آمار و ارقام به نفع اندروید بوده‌اند. به هر حال دستگاه‌های اندروید در سطح جهان بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارند و حتی در آمریکا هم دستگاه‌های اندرویدی بیشترین تعداد کاربر را به خود اختصاص می‌دهند.

اما حالا شرایط تغییر کرده چون بر اساس اطلاعات گردآوری شده توسط فایننشال تایمز، آیفون موفق شده در بازار آمریکا از اندروید پیشی بگیرد. حالا برای اولین بار، دستگاه‌های فعال آیفون بیش از 50 درصد سهم بازار آمریکا را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های 2022

برتری آیفون بر اندروید در بازار آمریکا

نکته جالب این است که این مقایسه فقط با گوشی‌های هوشمند اندرویدی صورت نگرفته بلکه گوشی‌های اندرویدی ساده (feature phone) هم در این مقایسه در نظر گرفته شده‌اند.

طبق این نمودار، از سال 2018 تا 2019، تعداد نصب‌های فعال آیفون ثابت مانده اما از سال 2019 تا 2021 به صورت آهسته (اما بسیار پیوسته) رشد کرده است. در اواسط سال 2021، این نمودار کمی راکد شده و بعد در نیمه اول سال صعودی چشمگیر را تجربه کرده است. در سال 2022 هم این روند صعودی توقف چشمگیری نداشته است.

برتری آیفون بر اندروید در بازار آمریکا
نمودار درصد سهم آیفون از بازار موبایل آمریکا

یکی از نکات جالب توجه این نمودار، موفقیت سری آیفون 13 در بازار آمریکا است. رشد آیفون در سال 2021 چشمگیر بوده اما در تابستان کاهش یافته است. با این وجود به محض عرضه سری آیفون 13 دوباره اعداد و ارقام صعودی شده‌اند.

نباید فراموش کرد که این نمودار اطلاعات زیادی درباره میزان باقی ماندن کاربران در اکوسیستم اپل به ما نشان نمی‌دهد. به عبارتی اگر شخصی آیفون 12 داشته و بعد آیفون 13 خریده باشد، نمودار صعود نمی‌کند چون تعداد کاربران فعال آیفون در این حالت تغییری نداشته است.

در واقع این نمودار بیشتر نشان دهنده افرادی است که برای اولین بار آیفون خریده‌اند و این یعنی حالا افراد بیشتری از اندروید به آیفون مهاجرت کرده‌اند.

قطعاً برای اینکه روند صعودی برتری آیفون بر اندروید در بازار آمریکا کندتر شود، گوگل و سایر شرکت‌های تولید کننده محصولات اندرویدی باید دست به کار شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره برتری آیفون بر اندروید در بازار آمریکا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر