;
coinex

آخرین تلاش مایکروسافت برای جلب نظر کاربران گوگل کروم ؛ یک آپدیت بی‌فایده دیگر!

آخرین تلاش مایکروسافت برای جلب نظر کاربران سایر مرورگرها، یعنی اضافه کردن یک نوار به کنار مرورگر اج با استقبال بسیار سردی روبرو شد.

مایکروسافت یک آپدیت جدید برای مرورگر اج منتشر کرده که شامل اضافه شدن یک نوار جانبی است. کاربران می‌توانند با استفاده از امکانات این بخش به ایمیل‌ها پاسخ دهند، از مجموعه آفیس استفاده کنند و غیره. همانطور که قبلاً هم اشاره شده بود، این آپدیت جدید آخرین تلاش مایکروسافت برای جلب نظر کاربران مرورگرهای دیگر مثل گوگل کروم، اوپرا و غیره است.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت استفاده از مرورگر کروم در مدارس هلند ؛ نگرانی بابت حریم خصوصی دانش‌آموزان

آخرین تلاش مایکروسافت : یک نوار کناری و دیگر هیچ

مایکروسافت در مطلبی ویژه توضیح داده که می‌توانید با استفاده از این نوار به امکانات مختلف دسترسی پیدا کنید مثل فایل‌های آفیس، ایمیل اوت‌لوک، بازی، ساعت، تقویم و یک دیکشنری. برای فعال‌سازی این نوار می‌توانید از گزینه Show Sidebar در منوی سه نقطه گوشه سمت چپ بالای صفحه استفاده کنید یا ترکیب کلیدهای Control + Shift + / را فشار دهید. امکان تغییر اندازه این گزینه‌ها وجود ندارد اما در مجموع شش گزینه در این قسمت قرار دارد که می‌توانید گزینه دلخواه را از بین آنها انتخاب کنید.

آخرین تلاش مایکروسافت
نوار جانبی اضافه شده به مرورگر اج

قابلیت Discover هم جزء امکانات جالب این مرورگر است. در این قسمت هنگام وبگردی اطلاعات مختلفی از طرز تهیه غذا گرفته تا نکات ریز فیلم‌ها نمایش داده می‌شود. یک ماشین حساب و چند گزینه دیگر هم به این بخش اضافه شده است.

البته تب آفیس، کاربرد چندان خاصی ندارد چون کلیک کردن روی اپلیکیشن‌های این تب منجر به باز شدن صفحه وب اپلیکیشن مورد نظر می‌شود. این وضعیت برای گزینه بازی‌ها هم وجود دارد که باعث شده کاربرد آن مورد تردید قرار بگیرد.

این نوار جدید به نوعی مثل نوارهای پاپ-آپ مرورگرهای قدیمی است که می‌توانستید یک نوار مخصوص مرورگر را پایین نوار آدرس نصب کنید. یا گاهی اوقات که اپلیکیشنی را نصب می‌کردید، گزینه‌ای برای نصب نوار ابزار آن در مرورگر وجود داشت.

تصویری از یک مرورگر قدیمی با نوار ابزارهای مختلف

تصویر بالا نمونه‌ای از نصب این نوارها را نشان می‌دهد که کاربرد چندان زیادی ندارند. این نوار جانبی که مایکروسافت طراحی کرده به نوعی شبیه به همین نوارهای قدیمی است یعنی در اصل شامل یک مجموعه لینک و ابزار کاربردی است و دیگر هیچ!

بیتشر بخوانید:

نظر شما درباره مرورگر اج و جدیدترین تغییر آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر