;
coinex

40 هزار سال حبس برای مدیر یک صرافی ارز دیجیتال در ترکیه!

حکم 40 هزار سال حبس برای مدیر یک صرافی ارز دیجیتال در ترکیه شگفتی بسیاری از رسانه‌ها و فعالان حوزه رمزارزها را به همراه داشته، اما ماجرا چیست؟

بنابر گزارشی جدید، صرافی ارز دیجیتال Thodex در آخرین روز فعالیت خود 538 میلیون دلار کار کرد و مدیرعامل آن فردای روز پا به فرار گذاشت و دارایی بیش از 400 هزار کاربر به ارزش 2 میلیارد دلار در نتیجه این کار او غیرقابل دسترسی شد.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

40 هزار سال حبس برای مدیر یک صرافی ارز دیجیتال در ترکیه

حال و بعد از یک سال از فرار مدیر این صرافی، مقامات قضایی ترکیه خبر از دستگیری او داده‌اند و به نظر بنابر قانون، این فرد قرار است با حکم 40 هزار سال حبس مواجه شود!

فارق فاتح اوزر به علت کلاهبرداری 2 میلیارد دلاری و فرار از دست ماموران قانون دقیقا به 40564 سال حبس محکوم شده و این عدد واقعی است!

این روزها و با توجه به مشکلات اقتصادی در ترکیه و کاهش ارزش لیر، بسیاری از افراد برای حفاظت از سرمایه خود به صرافی‌های ارز دیجیتال روی آورده و به دنبال راهی پایدار برای سرمایه‌گذاری هستند. در نتیجه این مهم صرافی‌ها بسیار محبوب هستند.

40 هزار سال حبس برای مدیر یک صرافی ارز دیجیتال در ترکیه!

در آپریل 2021 صرافی Thodex بعد از توقف ناگهانی معاملات خود مدعی شده بود که یک سرمایه‌گذار خارجی سبب شده تا این صرافی ناگزیر 5 روز عملیات خود را متوقف کند. اوزر سپس مدعی شد که این شرکت بایستی کسب و کار خود را کاملا متوقف کند و دلیل آن را حملات سایبری قلمداد کرد.

با وجود این که در آن زمان اوزر مدعی شده بود وجود مشتریان ایمن خواهد ماند، حدود 400 هزار کاربر در مدت کوتاهی دسترسی به حساب‌ها و دیگر سرمایه‌های خود را از دست دادند.

گرچه پلیس ترکیه بسیاری از کارمندان و عوامل صرافی را در آن زمان دستگیر کرده بود، اوزر موفق شده بود پیش از این قضایا به آلبانی فرار کند. با توجه به مبلغ کلان 2 میلیارد دلاری که از سرمایه‌های افراد به سرقت رفته بود، مقامات ترکیه اوزر را هدف اخطار قرمز اینترپل قرار دادند اما با این وجود او توانست تا یکسال مخفی بماند.

اوزر را سرانجام در شهر اولونا دستگیر کردند و با نتایج بیومتریک هویت او تایید شد. او حالا در انتظار استرداد به ترکیه است،‌ جایی که بنابر قانون شاید با حکم 40 هزار سال حبس مواجه شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره 40 هزار سال حبس برای مدیر یک صرافی ارز دیجیتال در ترکیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر