;
coinex

تصاویر خیره کننده از رنگ‌های سیاره مشتری [+تصاویر]

اخیرا فضاپیمای جونو ناسا موفق شد تصاویری را ثبت کند که در آن رنگ‌های سیاره مشتری و اتمسفر آن با وضوحی باور نکردنی قابل مشاهده است.

به‌تازگی فضاپیمای جونوی ناسا چهل و سومین عبور خود را از کنار بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی تجربه کرد. این فضاپیما تصاویر مذکور را تقریبا دو ماه پیش به ثبت رساند؛ اما برای بهینه‌سازی دیجیتالی این عکس‌ها زمان موردنیاز خواهد بود. اکنون بعد از طی شدن تمام این مراحل، می‌توان سیاره مشتری را به شکل و با رنگ‌هایی مشاهده کرد که با چشمان غیرمسلح قابل رویت است.

بیشتر بخوانید: تولید سوخت موشک از باکتری ؛‌ سوختی قدرتمندتر و در عین حال سالم‌تر!

رنگ‌های سیاره مشتری با چشمان غیر‌مسلح

جونو در حالی که با سرعت ۲۰۹ هزار کیلومتر از فاصله فاصله ۵۳۰۰ کیلومتری بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی در حال حرکت بود، موفق شده این تصاویر را ثبت کند. آقای بیورن جانسون دانشمند و اخترشناس مستقل، داده‌ها را از فضاپیمای جونو دریافت کرد و بعد از پردازش آن‌ها موفق شد دو تصویر بسازد.

تصویر پایین دقیقا همان منظره‌ای است که می‌توانیم با چشمان خود بدون نیاز به هیچگونه ابزاری مشاهده کنیم و تصویر بالا دستخوش اصلاحات دیجیتالی شده تا با کمی تغییر در رنگ‌های سیاره مشتری، اتمسفر این سیاره بهتر قابل رویت باشد.

علاوه بر زیبایی خیره کننده تصویر بالا، این عکس اطلاعات ارزشمندی درباره ویژگی‌ها و ساختار اتمسفر این سیاره در اختیار ما قرار می‌دهد. باتوجه به این تصویر می‌توان اطلاعاتی درباره ترکیبات شیمیایی اتمسفر مشتری، طوفان‌های بسیار بزرگ این سیاره و ابرهای اتمسفر بالایی آن به‌دست آورد.

ماموریت فضاپیمای جونو بعد از پرتاب در سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد و انتظار می‌رفت که جونو در سال ۲۰۲۱، پس‌ از اینکه اطلاعات موردنیاز درباره جو سیاره مشتری و روند تکاملی این سیاره و منظومه شمسی را در اختیار دانشمندان قرار داد بازنشست شود. اکنون اعلام شده که این فضاپیما می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ ماموریت‌های دیگری را بر عهده داشته باشد. همچنین، خالی از لطف نیست که بدانید سفر فضاپیمای جونو از زمین به مشتری تقریبا ۵ سال طول کشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رنگ‌های سیاره مشتری و منظره خارق‌العاده این سیاره چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار علمی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر