;
coinex

ذات الریه ناشناس با علائم مشابه کرونا در آرژانتین شناسایی شد

با توجه به اعلام سازمان بهداشت جهانی، ذات الریه ناشناس با علائم مشابه کرونا شامل تب، بدن درد و مشکل تنفسی در آرژانتین شناسایی شد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که 4 نفر از مردم آرژانتین بر اثر ابتلا به بیماری ذات‌الریه فوت کردند. همچنین چند نفر دیگر، درگیری این بیماری هستند. منشا بیماری ذات الریه که منجر به مرگ آرژانتینی‌ها شده است، به صورت قطعی مشخص نیست. احتمال می‎رود منشا این بیماری، باکتری به نام «لژیونلا» باشد.

بیشتر بخوانید: ویروس جدید لانگیا شناسایی شد ؛ پاندمی جدیدی در راه است؟

ذات الریه ناشناس با علائم مشابه کرونا

سخنگوی بهداشت جهانی، «تاریک جاسارویچ»، به CNN ایمیلی ارسال کرده و توضیح داده که بیماری ذات الریه جدید در هشت کارمند و یک فرد دیگر در شهر سانتیاگوش شناسایی شده است.

ذات الریه ناشناس با علائم مشابه کرونا

بی بی سی علائم این بیماری را تب بالا، مشکل در تنفس و بدن درد اعلام کرد. بنابر بیان وزیر بهداشت توکومان، علائم بیماری ذات الریه جدید دقیقا شبیه علائم کوید 19 است.

طبق اعلام سازمان بهداشت پان آمریکن، افراد فوت شده از این بیماری، بیماری‌های زمینه‌ای داشتند. همچنین در افرادی که در تماس با فوت شده‌ها بودند، علائمی مشاهده نشد. تاریک جاسارویچ می‌گوید:

«علت آن هم‌اکنون توسط مقامات بهداشت عمومی در دست بررسی قرار دارد و تمام فرضیه‌ها از جمله عوامل ویروسی و سایر عوامل در حال بررسی هستند. وزارت بهداشت آرژانتین و مقامات بهداشتی استانی در حال همکاری برای بررسی شیوع این بیماری هستند. آن‌ها همچنین در حال انجام اقداماتی از جمله بررسی تماس و کنترل رفت‌و‌آمد‌های کلینک مراقبت‌های بهداشتی مربوط به شیوع بیماری هستند.»

او در ادامه بیان کرد، 4 نفر که درگیر این بیماری بودند، جان خود را از دست دادند، 3 نفر هم در بیمارستان بستری هستند. یک نفر دیگر نیز در قرنطینه خانگی قرار دارد و وضعیت او تا حدودی پایدار است.

بر روی افراد مبتلا، آزمایش‌های کوید 19، آنفولانزا و هانتاویروس انجام شده است که جواب همه این آزمایش‌ها، منفی بود. هم اکنون پزشکان در حال تجزیه و تحلیل این بیماری هستند و آزمایش‌های مختلفی را روی منبع آب محلی و دستگاه‌های تهویه مطبوع انجام می‌دهند تا علت این بیماری را تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ذات الریه ناشناس با علائم مشابه کرونا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر