بهترین انیمه هایی که در دوران ویکتوریایی اتفاق می افتند ؛ 12 انیمه ویکتوریایی

از داستان‌های عاشقانه گرفته تا فانتزی‌، دوران ویکتوریا در انیمه چیزهای زیادی برای ارائه دارد. با فیگار بمانید تا با بهترین انیمه های ویکتوریایی آشنا شوید.

از آنجایی که انتظار می‌رود قسمت‌های جدید فصل 6 ماجراجویی عجیب جوجو تا ماه آینده در سراسر جهان در نتفلیکس منتشر شود، برخی از طرفداران شروع به آماده‌سازی با تماشای مجدد قسمت‌های خاص، به‌ویژه مرور مجدد دوران گذشته ویکتوریایی کرده‌اند. دوره 1837 تا 1901 که به عنوان تاریخ ویکتوریایی نیز شناخته می‌شود، نه تنها برای تاریخ جهانی، بلکه روایت‌های چندین مجموعه انیمه، از جمله باتلر سیاه و موریارتی میهن پرست، تأثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید:

500 انیمه و انیمیشن برتر تمام دوران [بر اساس دسته بندی ژانر]

بهترین انیمه های ویکتوریایی

10 انیمه ای که در دوران ویکتوریا هستند

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمه های ویکتوریایی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین انیمه های ویکتوریایی
بهترین انیمه های ویکتوریایی

برخی از اینها در انگلستان عصر ویکتوریا (یا نسخه جایگزین آن) و حتی سایر نقاط جهان که شاهد تغییرات شدید در این دوره بودند، مانند فرانسه و خود ژاپن، اتفاق می‌افتند. برخی از انیمه‌هایی که این بازه زمانی را برای داستان خود انتخاب کرده‌اند، توانسته‌اند یک اثر بسیار سرگرم کننده را ایجاد کنند. پس اگر می‌خواهید با برترین انیمه های ویکتوریایی آشنا شوید، در این نوشتار با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین انیمه ها با تم ویکتوریایی بپردازیم.

The Earl And The Fairy

بهترین انیمه های ویکتوریایی
بهترین انیمه های ویکتوریایی

در قرن نوزدهم، لیدیا کارلتون را می‌بینیم که در اسکاتلند زندگی می‌کند و به عنوان یک دکتر پری درآمد دارد. او یکی از آن انسان‌های کمیاب است که می‌تواند پری‌ها را ببیند و با آنها ارتباط برقرار کند. اما هیچ کس او را باور نمی‌کند. با این حال، ادگار به کسی نیاز دارد که دانش گسترده‌ای از افسانه پریان داشته باشد و لیدیا فقط همین شخص است. پس از نجات او، او صاحب کار او می‌شود، اما رازها و احساسات زیادی به نظر می‌رسد که ادگار را که ادعا می‌کند ارل شوالیه آبی است، دنبال می‌کند.

محیط این انیمه، انگلستان ویکتوریایی است، اما بر خلاف سایر انیمه‌های این دوره، محیط‌های دریایی ارل و پری، تغییری در لحن ایجاد می‌کند، به دور از استعاره‌های معمول این زیرژانر انیمه. در حالی که این انیمه اساساً یک انیمه فانتزی (بهترین انیمه های شوجو فانتزی) است، اما دوز سالمی از ویژگی‌های عاشقانه انیمه کلاسیک برجسته شوجو را نیز دارد.

Dantalian No Shoka

بهترین انیمه های ویکتوریایی
بهترین انیمه های ویکتوریایی

Dantalion No Shoka که توسط Gainax در سال 2011 تولید شد، بر اساس مجموعه‌ای از رمان‌های موفق Gakuto Mikumo، نویسنده‌ای که شاید بیشتر برای Strike the Blood شناخته می‌شود، ساخته شده است. این سریال که در اواخر دهه 1910 می‌گذرد، در واقع کمی سخت است که بتوان آن را ویکتوریایی تمام عیار در نظر گرفت. با این حال، طراحی شخصیت‌ها، به ویژه دالیان بسیار ویکتوریاریی می‌باشد و این حس را به مخاطب می‌دهد.

Les Misérables: Shōjo Cosette

بهترین انیمه های ویکتوریایی
بهترین انیمه های ویکتوریایی

در قرن نوزدهم فرانسه، یک مادر مجرد به نام فانتین، دختر سه ساله‌اش کوزت را به سرپرستی آشنایان جدیدش، ترنادی‌ها، واگذار می‌کند. متأسفانه، مراقبان کوزت ثابت می‌کنند که چیزی جز چند آدم بی‌رحم نیستند و دختر بیچاره را مورد آزار و اذیت مکرر و بندگی اجباری قرار می‌دهند. با این حال، او به امید اینکه یک بار دیگر مادرش را ببیند، این عذاب را تحمل می‌کند.

یک شب، کوزت در حالی که برای خانواده میزبانش کارهایش را انجام می‌داد، توسط غریبه محترمی به نام ژان والژان یاری می‌گیرد. پس از گفتگوی کوتاهی با دختر جوان، ژان او را به عنوان فردی که به دنبالش بوده می‌شناسد و او را از چنگال ترنادیرها نجات می‌دهد. آنها راه خود را به شهر نزدیکی می‌رسانند که در آن کوزت به لطف نجات دهنده‌اش از زندگی جدیدی لذت می‌برد.

تحت هدایت ژان، کوزت قول می‌دهد که در آزادی تازه یافته خود به دیگران کمک کند. او متعهد می‌شود که ملت را شفا دهد و مطمئن شود که هیچ کس دیگری به سرنوشت او دچار نخواهد شد. اگرچه راه پیش رو با تراژدی‌های به جا مانده از انقلاب فرانسه هموار شده است، اما این دختر ایده‌آل گرا تا زمانی که فرانسه از فقر و رنج رها نشود آرام نخواهد گرفت.

این انیمه در سال‌های اوج انقلاب فرانسه اتفاق می‌افتد و داستان‌های متعددی را در مورد عشق، رستگاری، عدالت و درام سیاسی ترکیب می‌کند که در نهایت برای یک پایان احساسی به هم نزدیک می‌شوند. با ارائه جذابیت ویکتوریایی کافی برای طرفداران درام‌های دوره‌ای، لباس و احساس کلی به آن به اندازه کافی دقیق است که حتی کسانی که انیمه نمی‌بینند و علاقه مندان به ادبیات کلاسیک را راضی کند.

Moriarty The Patriot

بهترین انیمه های ویکتوریایی
بهترین انیمه های ویکتوریایی

شرلوک هولمز یکی از عناصر اصلی رایج در مورد بازگویی‌های تخیلی دوران ویکتوریا است. در اواخر قرن نوزدهم، بریتانیای کبیر به بزرگترین امپراتوری جهان تبدیل شد. سلسله مراتب اقتصادی سفت و سخت این کشور که در موفقیت آن پنهان است، ارزش زندگی فرد را صرفاً بر اساس موقعیت و ثروت تعیین می‌کند. جای تعجب نیست که این سیستم به نفع اشراف در راس است و صعود طبقه فقیرها را غیرممکن می‌کند.

ویلیام جیمز موریارتی، پسر دوم خانواده موریارتی، به عنوان یک نجیب عادی زندگی می‌کند و در عین حال مشاور مردم عادی است تا به آنها کمک کند و مشکلاتشان را حل کنند. با این حال، در اعماق او میل به تخریب ساختار فعلی حاکم بر جامعه بریتانیا و کسانی که از آن سود می برند نهفته است. ویلیام در کنار برادرانش آلبرت و لوئیس هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهد تا دنیای کثیفی را که در آن زندگی می‌کند تغییر دهد، حتی اگر خون باید ریخته شود.

موریارتی میهن پرست با مناطق خاکستری کافی و ارجاع به کتاب‌های اصلی شرلوک هلمز آرتور کانن دویل، افزودنی ارزشمند به داستان‌های کلاسیک است که از منظر شخصیت شرور (تراژیک ترین شرورها در انیمه) روایت می‌شود.

Pandora Hearts

بهترین انیمه های ویکتوریایی
بهترین انیمه های ویکتوریایی00

در Pandora Hearts، جمله “مانگا آن بهتر است” قطعاً درست می‌باشد. این اقتباس انیمه‌ای از مانگا موفق، که در سال 2009 توسط Xebec تولید شد، طرفداران خود را داشت اما با انسجام و سرعت روایت داستان مشکل داشت. Pandora Hearts که در دنیایی جایگزین به جای اروپایی که ما می‌شناسیم، داستان سقوط یک نجیب زاده جوان به یک گودال تاریک را روایت می‌کند، یک قلمرو فانتزی فراطبیعی که در آن موجوداتی به نام “زنجیرها” زندگی می‌کنند.

Nadia: The Secret Of Blue Water

بهترین انیمه های ویکتوریایی
بهترین انیمه های ویکتوریایی

در سال 1889، جهان در اوج اکتشافات بزرگ در فناوری قرار دارد. در درک بشر برای آینده، یک دشمن شوم که فقط به نام گارگویل شناخته می شود، وسواس زیادی برای بازگرداندن امپراتوری آتلانتیس به شکوهی که زمانی داشت، برنامه های خود را برای تسلط بر جهان آغاز می کند. نادیا با کمک مخترع جوانی به نام ژان روک لارتیگ و کاپیتان نمو از زیردریایی ناتیلوس باید برای نجات جهان از شر گارگویل و نئوآتلانتیس بجنگند. این انیمه بر اساس رمان «20000 لیگ زیر دریا» نوشته ژول ورن نوشته شده است.

برای علاقه مندان انیمه، نادیا برای نیروهای خلاق پشت آن نیز تماشای ضروری را ایجاد می‌کند. این انیمه با الهام از ایده‌ای از هایائو میازاکی در استودیو جیبلی، توسط هیداکی آنو، خالق Neon Genesis Evangelion کارگردانی شده است. حضور این انیمه در فهرست برترین انیمه ها با تم ویکتوریایی یک اولویت برای ما بود.

Princess Sara

بهترین انیمه های ویکتوریایی
بهترین انیمه های ویکتوریایی

سارا کرو که به دلیل شغل پدرش در خارج از کشور به یک مدرسه شبانه روزی دخترانه فرستاده شده است، یک دختر جوان آینده‌دار می‌باشد که در زندگی جدید خود در لندن هم از نظر تحصیلی و هم از نظر اجتماعی برتر است. با این حال، وقتی او را به دفتر مدیر فرا می‌خوانند و از اخباری که هیچ کودکی نمی‌خواهد بشنود، مطلع می‌شود، دنیای او زیر و رو می‌شود: درگذشت پدرش.

سارا که اکنون یتیم است، از وضعیت دانش آموزی محروم شده و مجبور می‌شود در مدرسه شبانه روزی به عنوان خدمتکار کار کند تا بتواند مخارج زندگی خود را در بیاورد. بدتر از همه، همسالانش که زمانی دوستش بودند، با شنیدن خبر سقوط او از ثروت، ناگهان ارتباطشان را با او قطع کردند. سارا با کنار آمدن با وضعیت ناخوشایندی که با آن مواجه است، باید یاد بگیرد که استقامت کند و دوست‌های جدیدی بیابد تا حیثیت و هویت خود را بازیابد.

ادبیات کلاسیک اروپا چندین بار توسط انیمه اقتباس شده است، به ویژه در دهه 80 و 90. با این حال، انیمه پرنسس سارا در سال 1985 با اقتباس از رمان یک شاهزاده کوچولو در سال 1905 به عنوان یک انیمه کلاسیک شناخته شد.

Rurouni Kenshin

بهترین انیمه های ویکتوریایی
بهترین انیمه های ویکتوریایی

در حالی که دوران ویکتوریا در بریتانیا در اوج بود، ژاپن شاهد پیدایش عصر میجی با اعتراضات علیه شوگونات فئودالی بود. در سال‌های پایانی دوران باکوماتسو، یک قاتل افسانه‌ای به نام هیتوکیری باتوسای زندگی می‌کرد. همه که به عنوان یک قاتل بی رحم از او می‌ترسیدند، در سراسر کشور مشهور بود، اما به طور مرموزی در اوج انقلاب ژاپن ناپدید شد. ده سال صلح آمیز از آن زمان می‌گذرد، اما ذکر باتوسایی هنوز در دل کهنه سربازان جنگ وحشت ایجاد می‌کند.

باتوسای بدون اینکه مردم بدانند، سبک زندگی خون آلود خود را در تلاش برای توبه کردن از گناهان خود رها کرده است و اکنون به عنوان کنشین هیمورا، یک شمشیرباز (خفن ترین شمشیرباز های انیمه) سرگردان با روحیه‌ای شاد و اراده‌ای قوی زندگی می‌کند. کنشین با عهد به دیگر نکشتن، خود را وقف محافظت از ضعیفان می‌کند.

یک روز، او به طور تصادفی با Kaoru Kamiya در دوجو کندو برخورد می‌کند، که توسط یک شیاد که ادعا می‌کند باتوسایی است، تهدید می‌شود. پس از دریافت کمک از کنشین، کارو به او اجازه می‌دهد در دوجو بماند و بنابراین قاتل سابق به طور موقت سفر خود را متوقف می‌کند. رورونی کنشین: میجی کنکاکو رومانتان داستان کنشین را روایت می‌کند که در تلاش برای نجات کسانی است که نیاز به نجات دارند. با این حال، با ظهور دشمنان گذشته و حال، آیا قاتل اصلاح‌شده می‌تواند آرمان‌های جدید خود را حفظ کند؟

Emma: A Victorian Romance

بهترین انیمه های ویکتوریایی
بهترین انیمه های ویکتوریایی

Emma یک انیمه عاشقانه است که به مسائل مربوط به اختلافات طبقاتی در جامعه ویکتوریایی می‌پردازد. اِما بیشتر عمرش خدمتکار بوده است. اِما که برای یک فرماندار بازنشسته، کلی استونار سخت‌گیر اما دلسوز کار می‌کند، عاشق کار او شده است و مدت‌هاست که جایگاه خود را در جامعه پذیرفته است. اِما زیبا، سخت‌کوش و فوق‌العاده مهربان، قلب بسیاری از کارگران لندن را تسخیر کرده است، اما احساسات آنها همیشه بی‌تفاوت می‌ماند. اِما منتظر عشق است و آن را در بعیدترین جاها می‌یابد.

ویلیام پسر بزرگ خانواده ثروتمند جونز است، خانواده‌ای که به تازگی در میان نجیب زاده‌ها پذیرفته شده‌اند و موقعیت خود را در جامعه ثروتمندان تضمین می‌کنند. او همچنین بند سابق خانم استونار است و در اولین ملاقاتش پس از سالها، دیوانه وار عاشق خدمتکار او می‌شود. تلاش‌های جدی او برای جلب محبت اِما، همراه با طبیعت خوب و شخصیت گرم او، قلب اِما را تسخیر کرده است.

اما جامعه مودب قرن نوزدهم انگلستان نسبت به رد سنت مهربانی نمی‌کند. در نتیجه، رابطه اما و ویلیام نتوانست با مخالفت بیشتری روبرو شود. در دنیایی که از خطوط طبقاتی به اندازه مرزهای ملت‌ها دفاع می‌شود، آیا عشق آنها قدرت بقا دارد؟

برخلاف سایر انیمه‌های ویکتوریایی که ممکن است از رمان‌های کلاسیک از قبل موجود یا داستان‌های علمی تخیلی استیم پانک استفاده کنند، اما: یک عاشقانه ویکتوریایی یک انیمه کاملاً واقع‌گرایانه است و برای مخاطبانی که خواهان عمق احساسی بیشتری در انیمه‌هایشان هستند، مناسب است.

JoJo’s Bizarre Adventure

بهترین انیمه های ویکتوریایی
بهترین انیمه ها با تم ویکتوریایی

یکی از آن مجموعه‌های انیمه‌ای فوق‌العاده با طرح‌های واقعاً مضحک، JoJo’s Bizarre Adventure به ماجراهای بد بین نسلی خانواده جوستار می‌پردازد. جوستارها با داشتن قدرت‌های عظیم، با انواع ناهنجاری‌های غیرمنتظره در چندین نسل از تاریخ مواجه می‌شوند که فصل اول آن در دوران ویکتوریا شروع می‌شود.

تاریخ داستان این انیمه در 1868 است. نجیب زاده انگلیسی جورج جوستار و پسرش جاناتان پس از نجات از یک حادثه کالسکه به داریو براندو بدهکار می‌شوند. اما چیزی که جوستارها متوجه نمی‌شوند این است که داریو هیچ قصدی برای کمک به آنها نداشت. او معتقد بود که آنها مرده‌اند و سعی می‌کرد وسایل آنها را غارت کند. پس از مرگ داریو 12 سال بعد، جورج، به امید بازپرداخت بدهی خود، پسرش دیو را به فرزندی قبول می‌کند.

در حالی که او علناً از پدر جدیدش حنایی می‌کند، دیو مخفیانه قصد دارد ثروت جوستار را بدزدد. اولین قدم او ایجاد شکاف بین جورج و جاناتان است. دیو با پیشی گرفتن مداوم از برادر رضاعی خود، جایگاه خود را در خانواده جوستار محکم می‌کند. اما وقتی دیو جاناتان را بیش از حد هل می‌دهد، جاناتان او را در یک نزاع شکست می‌دهد.

سال‌ها بعد، به نظر می‌رسد که این دو با دنیای بیرون دوستان نزدیکی هستند. اما وقتی جورج مریض می‌شود، دوباره مشکل ایجاد می‌شود، زیرا جاناتان گمان می‌کند که دیو به نوعی پشت این حادثه است، و به نظر می‌رسد که او حقه‌های بیشتری در آستین خود دارد.

فصل اول که بر اساس آرک خون فانتوم است، چندین مضمون دیگر را در بر می‌گیرد که مردم انگلستان ویکتوریایی را مجذوب خود می‌کرد، مانند خون آشام‌ها (خون آشامی ترین انیمه های تمام دوران)، علوم غیبت گرایانه، و مهاجرت به آمریکا. از این نظر، JoJo’s Bizarre Adventure یک پورتال غیرمنتظره به فرهنگ پاپ آن دوران است.

Black Butler

بهترین انیمه های ویکتوریایی
برترین انیمه ها با تم ویکتوریایی

هنگامی که خانواده یک پسر جوان قتل عام می‌شود، او قول انتقام می‌گیرد و آرزو می‌کند که شرکت تولید اسباب بازی خانواده‌اش را رهبری کند. برای انتقام گیری، او حتی روح خود را به شیطانی می‌فروشد که او را تسخیر می‌کند و به شکل یک خدمتکار وفادار در می آید.

در میان مسئولیت‌های او به‌عنوان یک پیشخدمت معمولی بریتانیایی و پسری که در حال انتقام است، یک روایت فانتزی (جذاب ترین انیمه های فانتزی 2022) جالب متولد می‌شود که همچنین ایده‌آل‌های بلند و عالی جامعه ویکتوریا را بررسی می‌کند. انیمه Black Butler یکی از برترین انیمه های ویکتوریایی است.

Croisee In A Foreign Labyrinth

بهترین انیمه های ویکتوریایی
برترین انیمه های ویکتوریایی

یونه یک دختر جوان ژاپنی است که در دهه 1800 به پاریس نقل مکان می‌کند تا در یک مغازه آهن سازی کار کند. او که غریبه‌ای در سرزمینی جدید می‌باشد، مشتاق است تا راه خود را در جامعه پاریس طی کند و تفاوت‌های ظریف آن را درک کند.

ساعتی عالی برای کسانی که در سرزمین‌های دور با شوک فرهنگی سروکار دارند، Croisee in a Foreign Labyrinth بی‌نظیر است، زیرا چشم‌انداز خارجی را به فرانسه قرن نوزدهمی ارائه می‌کند. تعاملات یونه با همکارانش و سایر افراد محلی به سلامتی او می‌افزاید زیرا در نهایت به دوستان جدید او تبدیل می‌شوند. در مجموع، این یک انتخاب عالی برای مخاطبانی است که به انیمه‌های ساده‌تر علاقه دارند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمه های ویکتوریایی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “بهترین انیمه هایی که در دوران ویکتوریایی اتفاق می افتند ؛ 12 انیمه ویکتوریایی

    1. بله چون روایت جیمز موریارتی دشمن معروفه شرلوک هلمزه

      ولی Les Misérables: Shōjo Cosette هم از بین این لیست خیلی قشنگه که از کتاب معروف ویکتور هوگوعه و بنظرم چه از نظر گرافیکی چه بیان داستانی قشنگ عمل کرده پیشنهاد میکنم ببینی تو زمان ما کوزت معروف بود الانم میگن هنوز بهش تو ایران که میگفتیم کوزت بجای اینهمه اسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *